Ik kwam gisteren op het pad van de mogelijkheid om de mistlampen te gebruiken als cornering lights. Hieronder de link die ik met jullie wil delen:
http://www.ds3-forum.com/viewtopic.php?f=49&t=965
Het komt er op neer dat je LexiaIII kunt gebruiken om deze functie te activeren. Het kan via de richtingaanwijzer of via de stuurhoeksensor en het verschil is dat bij de eerste de mistlampen niet meer als zodanig gebruikt kunnen worden en bij de stuurhoeksensor dus wel.
Ik ga hier nog eens met mijn dealer over praten aangezien ik al zolang ik weet een auto met mistlampen rijd maar die dingen maar zelden aan heb gehad. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar de instelling via de stuurhoeksensor zodat je de mistlampen nog altijd kunt gebruiken indien gewenst.
Heb zelf ook een DS3 besteld en heb ze net in een email gevraagd of ze de stadslichten kunnen aanzetten in combinatie met de LED verlichting. Maar deze optie die jij nu wilt is ook nog eens extra super. Mocht dit werkelijk voor de dealer een relatief eenvoudige instelling in de Lexia zijn, hou ik mij ook aanbevolen en hoop ik dat dit bij mij ook nog aangepast kan worden.
Erik
Dit ga ik aandachtig volgen. Vind ik intressant.
Mijn reactie zal volgen maar ik ga eerst lekker op vakantie
Heb de vraag al aan mijn dealer gesteld. Hij ging de mogelijkheden bekijken. Ben benieuwd.
Ik heb de vraag ook even neergelegd bij mijn dealer. Ben benieuwd, laat ‘t in dit topic nog wel weten.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Hou ons op de hoogte als jullie willen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
ja is erg handig hulpmiddel, had het ook op mijn vorige auto de punto evo. zal waarschijnlijk ook via lexia aangepast kunnen worden vermoed ik.
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, zoja dan heb ik zeker interesse hoe.
Is er nog niemand die al iets heeft gehoord of het ook werkelijk mogelijk is, iemand die ze al werkend heeft ?
Heb 2 dealers gemaild (eentje waar ik woon en eentje waar ik werk) en beide reageren niet op emails. Lekker klantgericht
Zal vanmiddag eens eentje bellen.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Nog niemand met het verhaal dat het mogelijk is?
Erik
Totaal aantal Berichten: 209
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ik wil van het weekend proberen hiervoor even langs de dealer te gaan… wanneer ik de tijd heb gehad zal ik hier in dit topic antwoorden
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Ik ga zo even langs de dealer om te zeggen dat ze het mogen aan zetten.
als ik het goed gelezen heb dan zou het via de BSI in te stellen moeten zijn.
Ben benieuwd of het gaat lukken. Is het dan ook mogelijk om het zo te doen dat de mistlampen alleen in de bocht aangaan als de dimlichten branden? Voor overdag vind ik het niet echt nodig.
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Geen idee.
mijn DS3r staat nog bij de dealer in de showroom.
5 augustus kan ik hem ophalen.
maar ga alleen even vertellen dat ze het moeten aanzetten.
en wat het dan doet en of het alleen bij dag of nacht werkt geen idee.
denk dat aan ook echt aan is.
dus dag en nacht.