Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Weet iemand waar je het mooist een VDO Dayton navigatie monitor in een XM type 2 kunt bouwen? En zijn daar kant en klare steunen voor in de handel?
Alvast bedankt!
Die zijn er eigenlijk gewoon niet. Je zou het kunnen proberen in d emiddenconsole waar nu de radio zit. Daar kun je tot 2DIN kwijt. Of dat mooi en handig is… Ik persoonlijk heb een scherm het liefste in het zichtveld zitten.
1 keer heb ik een XM voorbij zien komen waarbij ze in een type 1 het stuk van de klokkenwinkel hebben verlengd en daar een scherm hebben geplaatst. In een serie 2 dash word dat al een stuk lastiger.
Onlangs op het circuit Zandvoort bij de Italia experience was er iemand die zijn dash van de fiat Punto haf aangepast. Die had een gewoon en een engels dashboard exact doormidden gezaagd en het vervolgens aan elkaar gezet met epoxy enzo. Op die manier had hij alle ruimte voor de dingen die hij wilde doen. Inderdaad ook een groot scherm. Dat was wel nodig, want zijn zijspiegels had hij vervangen door mini camera’s…..
- Saxo 1.4i exclusive
Bedankt voor je info. Ik had eigenlijk een systeem met monitor in de binnenspiegel (VDO MM2100) , alleen die binnenspiegel is overleden. Dat systeem was eigenlijk ideaal. Nu heb ik de dubbeldin al vol zitten. In de onderste mijn radio, en de bovenste (achter het klepje) de navigatie computer. Er zijn ook 1 din klapschermen, maar dan moet ik mijn nav.computer elders in gaan bouwen.
Ondertussen heb ik ook een advertentie op Marktplaats gezet met de vraag naar een goede MM2100. Maar daar heb ik nog maar 1 reactie op gehad, met uiteraard de hoofdprijs.
Ik heb ook zitten denken aan een steuntje tussen de asbak (ik rook toch niet) en de versnellingspook, om daar de monitor schuin naar boven te plaatsen. Maar de reden van dit topic was om eens te informeren of iemand dit systeem ook in de XM heeft zitten, en op welke plaats. Foto’s daarvan zijn meer dan welkom!
Het zit bij mij met een flexibele arm tegen de middentunnel aan geschroefd.
Even offtopic… die stekker aan de zijkant, zorgt die ervoor dat je beeld uit een andere bron krijgt?
Ik zie een toepassing voor mijn dvd systeem.
Ja, in dit geval mijn oude telefoon.
top!
Dat zijn idd wat opties, maar om nu te zeggen dat het een van de mooiste plekken is om iets kwijt te raken… Ik meen dat de MM versie ook een soort flex arm had voor het display, maar ook die zat echt niet op een fijne plek.
Het is meer iets van, tsja, daar kan het vast worden geschroefd dus doen we het daar maar.
Totaal aantal Berichten: 2125
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Wat mij wel mooi lijkt (maar helemaal niet eenvoudig!) is het aircobedieningspaneel verwijderen en daar een scherm in maken. De bediening van de airco dan plaatsen in het radiovak. Meestal stel je toch gewoon de temp in en gebruik je de auto functie, die hoeft dus niet zo in het zich te zitten. Maar om dit netjes strak en een beetje mooi te laten worden is wel ee uitdaging lijkt me
- Saxo 1.4i exclusive
Nou, ik heb het iets eenvoudiger aangepakt Ik heb één luchtroostertje opgeofferd tijdens het navigeren. De kabel werk ik nog weg door het kapje waar nu ook mijn LPG schakelaar zit.
Zie foto’s hier onder:
Steuntje gemonteerd op dashboard voor luchtrooster.
De uiteindelijke plaats van het navigatiescherm.
Toch bedankt voor de goede tips hier op het forum.
Nu de kabel en de GPS antenne nog wegwerken achter het dashboard. Dan ga ik nu een Bluetooth radio inbouwen i.p.v. de MS4100 navigatieradio. Maar dat gaat wel lukken hahaha….
- Saxo 1.4i exclusive
Zie zo… Nu is het klaar! Net een proefritje gereden, en de navigatie werkte direct.
Ik had meer werk om de bluetooth radio met mijn telefoon te koppelen, maar dat lag meer aan het niet goed lezen van de handleiding
Ik vindt het er vrij netjes uit zien al zeg ik het zelf….
Navigatie computer in dubbeldin geplaatst.
En zo is de computer mooi uit het zicht.
Uiteraard is de monitor er uit te halen, vandaar de wat grotere lus in het snoer.
- Saxo 1.4i exclusive
Ja, dit is inderdaad het mooiste wat er is. Alleen wilde ik alles in en op het dashboard hebben.
Ik heb geloof ik ooit eens zo’n systeem bij een XM ingebouwd toen ik nog bij de Citroën dealer werkte. Was een systeempje van een enkele duizenden guldens indertijd geloof ik…. Top off the bill!
Via marktplaats gevonden. Een leuk apparaat hoor zo’n vrm6200, maar het leidt wel zijn eigen leven. Het went snel het scherm wat lager. Dat het op deze manier ingebouwd is biedt ook zijn voordelen, zon schijnt er niet zo snel op. Ik heb een klepje van een serie 1 er op gezet, klepje dicht en je ziet helemaal niets meer. anthenne voor de tmc met een splitter gedaan en de gps anthenne ook onzichtbaar weggewerkt. In het apparaat zit ook een blauwtand telefoon, dat is ook verder niet meer zichtbaar. Het ziet er uit alsof het zo uit de fabriek komt.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.
Lisbeth
ben je met een nav op die plek niet te lang onderweg met je ogen ? Kijken in het verkeer en dan weer naar dat scherm en weer terug. Vooral in de stad enzo waar je ‘m het meeste nodig zult hebben ?