27 van de 68
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juli 2011 11:26 PM
  [ # 391 ]

Waarschijnlijk hadden ze in de nadagen van de DS nog wat DX2 blokken liggen, terwijl de 2 liter blokken al op waren.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 juli 2011 11:32 PM
  [ # 392 ]

Autopapieren vermeldt een 1985cc. Ik denk dat de DX2 motor achteraf ingelepeld is geweest voor meer pit. De DX2 zijn ze tenslotte nog blijven leveren in de DSuper5

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juli 2011 11:35 PM
  [ # 393 ]

Oh, ik kreeg de indruk dat er af-fabriek al een DX2 in zat. Is uit te zoeken via het conservatoire. Die kunnen precies zeggen wat er af-fabriek in zat. En ik weet niet hoe nauwkeurig de papieren in België zijn, maar bij onze RDW sluipt er nog wel eens een foutje in bij onze oude dames.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 juli 2011 03:03 PM
  [ # 394 ]

Conservatoire heb ik gedaan. De wagen is een franse DS20 H Pallas één van de laatste die van de band rolde.
De DX2 is er achteraf ingezet. Daar heb ik nog problemen mee geha&d bij de gelijkvormigheidsattest keuring.
Een ander type plaatje gezocht want er moest een DY3 inzitten. Zo gezegd - zo gedaan.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juli 2011 07:57 PM
  [ # 395 ]

En daarmee was de keurmeester tevreden! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 juli 2011 01:31 AM
  [ # 396 ]

@ Dago :

Ik kan met zekerheid zeggen dat de carbu een DM2 is die ik heb meegenomen van clubmagazijn. Voor een DS23H dus..
Vandaag de carbu erin gezet.
Met onsteking op tijd enz.. krijg ik het toerental niet onder de 1000rpm met de luchschroef.

Ik heb nog een ander probleem tegengekomen, heel toevallig in het donker :
De nieuwe bougicord kabels slaan door!!!  very angry

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juli 2011 06:03 PM
  [ # 397 ]

@Mr.Smith: De carbu-kwestie zal ik bespreken met de andere medewerkers van het magazijn. Kom ik op terug.
De bougie-kabels mogen niet doorslaan. Valt onder de garantie.

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 juli 2011 02:11 PM
  [ # 398 ]

thanks Dago.
Inmiddels wat opzoekingswerk verricht en de DS 23 heeft een heel ander sproeier bezetting.
Ook de venturi lijkt te verschillen :

Voor DS21 :

Voor DS23 :

Ik heb besloten om de carbu 28/36DLE carbu - die legitiem is voor mijn motortype - te laten reviseren.
Er gaan nieuwe bussen in voor de gasklepassen, vlakken van de voet en sproeierbezetting eventueel vernieuwen.

De bougicords kabels worden terug ingeleverd. Ik weet niet zeker of ik nieuwe bougicords wil.
Ik heb de andere bougiekabels terug ingestoken, dat werkt zoals het hoort.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 juli 2011 11:29 PM
  [ # 399 ]

Mijn achteruitrijlichten aangepakt vandaag :
Ingredienten : dremel, polijstpasta, RVS schroeven, nieuwe M5 moertjes en nieuwe beugeltjes.
Resultaat :

Verder mijn bougies vervangen door NGK BPR6HS.
Tomorrow is another day Very Happy

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 juli 2011 01:21 PM
  [ # 400 ]

Mijn klokje is ook aan de beurt :

weet iemand WAT er specifiek gesmeerd/gereinigd moet worden ?

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juli 2011 01:25 PM
  [ # 401 ]
Mr. Smith schreef:

De nieuwe bougicord kabels slaan door!!!  very angry

effe een vraagje: komen die uit een witte doos?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 juli 2011 01:33 PM
  [ # 402 ]

hallo Waterman,
ja, de bougicord kabels komen uit een witte doos. Niet volledig wit.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juli 2011 03:29 PM
  [ # 403 ]
Mr. Smith schreef:

Mijn klokje is ook aan de beurt :

weet iemand WAT er specifiek gesmeerd/gereinigd moet worden ?

Thanks

alle tandwieltjes moeten in dunne olie en het onrust-asje moet niet te veel sepling hebben op zn draaipunten. Die kan je afstellen. Meestal is de onrust gezakt en draait ie daarom niet meer..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juli 2011 03:55 PM
  [ # 404 ]
Mr. Smith schreef:

hallo Waterman,
ja, de bougicord kabels komen uit een witte doos. Niet volledig wit.

Ik heb die kabels laatst ook gehaald. Binnen een week groot drama, auto liep op 3 cilinders. Oude kabels er weer op: liep als nieuw. Ik heb die kabels uit de witte doos zonder “bougicord” opdruk gehad toen.

Nu heb ik een set originele bougicords gehaald, in de blauwe doos:

en die zijn wel goed.

Die uit de witte doos zijn écht ruk: je trekt ze zo uit elkaar en ze slaan bij het minste door. Troep.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 juli 2011 11:52 PM
  [ # 405 ]
waterman schreef:
Mr. Smith schreef:

hallo Waterman,
ja, de bougicord kabels komen uit een witte doos. Niet volledig wit.

Ik heb die kabels laatst ook gehaald. Binnen een week groot drama, auto liep op 3 cilinders. Oude kabels er weer op: liep als nieuw. Ik heb die kabels uit de witte doos zonder “bougicord” opdruk gehad toen.

Nu heb ik een set originele bougicords gehaald, in de blauwe doos:

en die zijn wel goed.

Die uit de witte doos zijn écht ruk: je trekt ze zo uit elkaar en ze slaan bij het minste door. Troep.

En staat er “bougicord” op de kabels?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
27 van de 68
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook