





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Michiel Bliekendaal schreef:Dit is niet zozeer een economische keus, anders zou ik geen CX gaan rijden, maar wel een milieubewuste keus.
Dus, indien mogelijk een T1 of T2 met bouwjaar 1986 is wat mij betreft ook prima als het maar op LPG kan rijden. En het moet een serie2 zijn… waarvoor ik mij verontschuldig maar die bevalt mij het best…
En ja, gas is om op te koken, dat ben ik met iedereen eens
Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen Michiel en er is niets mis met LPG.
Maar het moet dus een Série 2 zijn én belastingvrij, want het miljeu is leuk, maar het moet inderdaad niet teveel in de papieren gaan lopen.
Dan zou ik je toch adviseren een carburateurversie te kiezen, aangezien zich bij de ‘85 en ‘86 2500 IE modellen nogal eens vreemde (elektrische) storingen voordoen, vooral met de ontsteking.
Vreemd genoeg zie ik dat bij modellen van ‘87 - ‘89 stukken minder - ik kan niet verklaren waarom.
Heeft trouwens niets met Série 1 of 2 te maken, want de 25 IE Série 1 modellen hebben hier ook veel last van. (‘84 en ‘85)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:P.S. Een CX-automaat maakt aanzienlijk meer toeren dan de 5-bak. Bij 150 wordt hij dus behoorlijk dorstig. Op LPG zal het dan richting de 1 op 8 gaan vermoed ik. Dus als de gebruikskosten een issue zijn, kun je je afvragen of een diesel niet interessanter is voor je. Je bespaart je dan tevens het inbouwen van een LPI-installatie à € 1750,00
Even een kleine opmerking. Een 2500 ie automaat loopt op benzine al niet veel zuiniger dan 1 op 8 a 9. Op LPG ga je rustig richting de 1 op 7, bij 150 km/h op de snelweg denk ik dat zelfs 1 op 7 op lpg al lastig gaat worden. Lpg kost ook al rond de 70 cent tegenwoordig ( in frankrijk zelfs 92 cent langs de snelweg) dus écht voordelig gaat dat automaat-verhaal niet worden… Ook vraag ik mij af of je voor 1750 euro een écht goede en goed ingebouwde installatie gaat vinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:aangezien zich bij de ‘85 en ‘86 2500 IE modellen nogal eens vreemde (elektrische) storingen voordoen, vooral met de ontsteking.
Vreemd genoeg zie ik dat bij modellen van ‘87 - ‘89 stukken minder - ik kan niet verklaren waarom.
Ik wel: de latere hebben een ander ontstekingssysteem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Even een kleine opmerking. Een 2500 ie automaat loopt op benzine al niet veel zuiniger dan 1 op 8 a 9. Op LPG ga je rustig richting de 1 op 7, bij 150 km/h op de snelweg denk ik dat zelfs 1 op 7 op lpg al lastig gaat worden.
[..]
Ook vraag ik mij af of je voor 1750 euro een écht goede en goed ingebouwde installatie gaat vinden.
Nou kijk eens aan, dan waren mijn prognoses zelfs nog erg gunstig. Had ‘t wel opgezocht bij Vogels Autogas, maar denk dat € 1750,00 een ‘vanaf’ prijs is.
Hoe dan ook, ik zou een TRS of een Turbodiesel nemen… veel bedrijfszekerder ook.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die monteur bij Event-Jan heeft toch zijn T2 blok goed op LPG lopen?
Het is wel mogelijk alleen er zit wel een hoop werk in.
Het is denk ik net wat je wil.
Wil je goedkoop even een paar jaar rijden of wil je een CX die jaren lang mee moet en waarvan je verwacht dat die echt netjes loopt.
In dat laatste geval zal je wat meer kwijt zijn denk ik.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Waarom niet een GTi zoeken zonder automaat? Die zijn meestal serie 1. Dan kun je 1 op 8 a 9 verwachten op LPG.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom zijn de meeste GTi’s zonder automaat serie 1? Volgens mij zijn er nog een hele hoop serie 2 GTi’s
En de wens is hier ook serie 2.
Informeer eens bij wat specialisten. Er zijn zat mooie CXen die ergens op stal staan bij specialisten. Maar niet altijd te koop aangeboden worden. Er staat soms leuke exemplaren tussen
Hallo,
Ja, de wens is inderdaad een serie 2. De serie 1 bevalt me wel maar ik ben gewoon meer gecharmeerd van de serie 2. Smaken verschillen zullen we maar zeggen..
Het viel me ook op dat de gti in de serie 2 meestal een automaat heeft.
Helemaal mooi zou het zijn een s2 Turbo op LPG te hebben. Het mag best wat kosten wat ook al aangeeft dat het wel mijn bedoeling is om er langere tijd mee te rijden. Anders kan ik beter een wat goedkopere zoeken en die oprijden… maar dat wil ik niet.
Gr,
Michiel
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Dat je veel automaten hebt gezien in de serie 2 gti is toeval.Maar inderaad, een serie 1 gti in automaat uitvoering zul je niet vinden.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
25 GTi Série 1 automaat bestaat wel hoor, is alleen vrij zeldzaam.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De meeste serie 2 GTi’s die ik zie hebben een automaat.