Na invoeren startcode en starten worden zo nu en dan de grote stroomverbruikers als grootlicht,ventilator en airco niet ingeschakeld. Prbleem is niet altijd maar wel lastig. Vooral omdat het gedimd grootlicht het niet doet. Zekeringen zijn allen goed. Vraag me af waar het relais zich bevind dat er tijdens het starten voor zorgt dat tijdelijk de grote stroomverbruilers uitschakeld, want daar zoek ik het probleem. Alle relais aan het front onder de moterkap zijn al vernieuwd , maar geen verbetering.
Betreft een XM 1996 V6 exclusive
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb nu toevallig een stuk van de bekleding van de middentunnel rechts en de onderkant van het handschoenenkastje er af en ik hoor een luide klik, ik denk van 1 of meerdere relais, daar vandaan komen. Wellicht het checken waard?
Verplaatst naar het juiste gedeelte!!
Brandt het acculampje als je de auto enkel op contact zet? Hoeveel Volt meet je op de accu als de motor draait? Het zou je dynamo kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Contactslot….
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eensch. Zelfde probleem met m’n Xantia gehad. Nieuw slot er in en klaar. Saxo, idem dito…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt dus toch het contactslot! Ergens bevestiging van gevoel dat er wel eens iets met het contactslot zou kunnen zijn. Probleem treedt echter zo wisselend op dat ik aan het twijfelen ben gegaan, zelfs tijdens het rijden kwam de spanning soms terug. Ook mijn garagehouder durfde geen diagnose te doen. Ga op zoek naar een nieuw slot!
Bedankt dus toch het contactslot! Ergens bevestiging van gevoel dat er wel eens iets met het contactslot zou kunnen zijn. Probleem treedt echter zo wisselend op dat ik aan het twijfelen ben gegaan, zelfs tijdens het rijden kwam de spanning soms terug. Ook mijn garagehouder durfde geen diagnose te doen. Ga op zoek naar een nieuw slot!
Ik heb nog wel een slot liggen ergens, volgens mij
Ouwe mopperkont
heb inmiddels al een serie sloten inclusief contaktslot uit een andere XM gesloopt (stond zomaar langs de weg, geintje) , bij de Franse auto in stad . Weet daardoor ook redelijk hoe ik mijn eigen sloten moet vervangen. Ga eerdaags aan de slag en zal resultaat melden. We gaan ervoor het zal vast gaan lukken, allen bedankt voor het meedenken en adviezen
Alhoewel ik wel een ander stuurslot ga plaatsen is het probleem vooralsnog opgelost. Alleen twee wijzigingen tegelijk doorgevoerd dus weet niet wat de oplossing is geweest.
Heb in een nieuwe accu geinvesteerd en heb nadat ik het contactslot heb losgemaakt (de bekabeling nog niet) het slot ingespoten met contactspray. Dit onder het motto je kan nooit weten.
Probleem dus opgelost en kan weer rustig zweven terwijl koeling en gedimd grootlicht werken!!!