22 van de 33
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 26 juli 2011 10:56 AM
  [ # 316 ]

Ik ga niet het dak lichten, heb ik al bedacht. T wordt de goot goed uitkrbben, owatrol erin, zink en prinmer, lak en dan afkitten, dan weer lak.

Gisteren even een ander flexibel deel in de uitlaat aangebracht. Het lek bij de hoofd-bol verholpen en de kastjes op de achterwielen verwijderd zodat de achterbank"vangers"gemonteerd konden worden. Tevens is er een setje zwarte bekleding uit een GtiT2 geregeld voor de vloer, A- en B-stijlen en wil ik de CV van die auto in de mijne bouwen, ook op de achterklep.

En…. zonde van de nieuwe energy savers, maar er komt toch 15” alfa LM op…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 juli 2011 11:28 PM
  [ # 317 ]

Vandaag luchthoorn gemonteerd. En accu vast gezet.
De accubak is nog heel maar daarover zit een of andere speciale plaat om grote accu’s te kunnen plaatsen en die ging er niet af omdat de bouten gingen meedraaien. Dus nu van een stuk strip maar een beugel gemaakt die over de accu heen gaat, zo blijft ie ook op zijn plaats…...

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juli 2011 11:46 PM
  [ # 318 ]

Zit die plaat erover? Bij mij zit er een stuk aangeschroefd. Dus tussen de accubak en de hdpomp zit een stukje aan het neerwaartse deel geschroefd.

Profiel  

algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 611

Gepost: 27 juli 2011 01:10 AM
  [ # 319 ]

die plaat hoort bij een ” af fabriek airco “
daar zit de accu iets scheef gemonteerd

salut

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 27 juli 2011 11:35 PM
  [ # 320 ]

zo’n airco zit erin, dus dat verklaart de zaak. Weer een raadsel opgelost, waarvoor dank…

vandaag uit een serie 2 de bekabeling voor CDV geschtript. De achterportieren zijn al voorzien. De rest van de bekabeling moet ernog in, maar daar heb ik eerst een schema bij nodig, en moet het halve dashboard eraf…... De CDV krijgt natuurlijk zo’ n fijne moderne radiografische AB.
Contactslot gewisseld, want ik was de sleutels kwijt….. Later vond ik die natuurlijk terug, maargoed, de portiersloten zitten allen vast dus van het setje met nieuw contactslot komen ook de portiersloten erin…..
ook een 1e model grill gescoord, daar was wat werk aan de bovenste bevestiging en die ligt te drogen.

vandaag benodigheden gehaald om versnellingspook te reviseren. Nu ik er toch was ook wat Facom goodies gescoord…. Auw zei de portemonne, maar toch fijn om te hebben Wink

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 01 augustus 2011 06:06 PM
  [ # 321 ]

Het kenteken is nog steeds niet binnen. Ter inventarisatie maar de RDW opgebeld. Ja sorry maar deze keurmeester had nog een achterstallige stapel te corrigeren beoordelingen en daar is uw kentekenaanvraag per ongeluk tussen gekomen. Maargoed morgen zouden mijn papiertjes binnen moeten zijn.

intussen maar even een douvrin gashok aangepakt afgelopen weekend. Het koelwatersysteem was in erbarmelijke staat, zowat alle slangaansluitingen waren zwaar gecorrodeerd. Waarschijnlijk een gevolg van lange stilstand danwel systeem vullen met gewoon water. Verder zijn alle pakkingen en keerringen, de distributie en de koppeling vervangen. De motor loopt weer prima.
Tevens een fuseekogeltje gedaan. Wel voor t eerst van mijn leven de asstomp van de korte aandrijfas dus met geen mogelijkheid uit het differentieel gekregen. Dat viel even tegen….

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356

Gepost: 02 augustus 2011 10:03 AM
  [ # 322 ]

wanneer kan ik de ambu komen bewonderen?? kom je vanavond wel ff lastig vallen als je t niet erg vind Smile

greetzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 augustus 2011 11:21 AM
  [ # 323 ]

@ Evan: heb al weer een stapeltje karton klaar liggen!

greetzzzzzzzzzzzzzz

clean edit mod: al het gebedel om foto’s uit dit topic verwijderd. Evan maakt geen foto’s dus hoeven jullie er ook niet om te blijven vragen]

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 02 augustus 2011 11:35 PM
  [ # 324 ]

Het ding heeft een kenteken, wel een super brakke combinatie, net daarna kwam “RVS” maar die had ik dus lekker niet.
van de week maar eens op voor de apk.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 05 augustus 2011 12:22 AM
  [ # 325 ]

Apk? nee helaas niet. Er bleek een gat te zitten in de linker voetenbak. Dat wist ik natuurlijk al, maar mijn garagist had mij bezworen dat die niet zo groot was dat het op afkeur zou uitdraaien. Anyway, ook geen probleem, nu zit het weer lekker dicht (is de halve voetenbak vervangen ). Daar ben ik best tevreden mee.
Morgen herkeur. En dan kunnen we eindelijk tuffen met het hok.

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 augustus 2011 09:15 AM
  [ # 326 ]

FEESTJE!!! (dat kan wel achterin de ambu, is toch plek zat Wink )

greetzzzzzzzzzzzzz

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 05 augustus 2011 10:58 AM
  [ # 327 ]

Echt niet, het ding ligt vol met onderdelen die er nog in gezet moeten: interieurspullen , CV kabelboom etc…..

Voor dit weekend is het ambitieuze plan gerezen om 2 cxen van een ander blok te voorzien. Rusty zijn CX krijgt een TD 1 motorblok, en mijn platte diesel krijgt het blok van Rusty. Moet wel lukken toch…. Smile

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 augustus 2011 11:31 AM
  [ # 328 ]

ik lees net dat ik een blok krijg! Wink

we gaan door tot t af is!

greetzzzzzzzzzzzzzz

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 06 augustus 2011 11:38 PM
  [ # 329 ]

we zijn nog niet klaar maar hij is vandaag erg opgeschoten. Dit weekend moet alles nog wel lukken.

De ambulance heeft apk en heeft vandaag al voor t eerst moeten werken. Doet ie zonder klagen. Dus dat is prettig. Alleen de toerenteller doet het meer niet dan wel. Ik vermoed dat een contactje de oorzaak is, maar precies waar is me nog niet duidelijk.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 08 augustus 2011 02:42 PM
  [ # 330 ]

1 cx loopt. De andere niet. Het turboblok heeft waarschijnlijk een gare inspuitpomp. Er is bijna accut druk op t opvoerpompje. En de opbrenst vanuit de verstuiverleidingen is zeer minimaal. Je zou haast zeggen een verstopping. Ook met aanslepen gebeurde er niets. De dieselstop in de pomp zou goed moeten zijn. Die kwam van een werkend blok af. (is gewisseld).

Ik moet even op zoek naar documentatie over het op tijd zetten van dit soort pompen. Ik weet niet zeker of het gewoon 1:1 overzetten is van een pomp dmv het markeren van de poelie.

Profiel  

22 van de 33
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook