Mijn nieuwe “straatbeeld”
Wel niet van mezelf, maar ik wil ‘m jullie niet onthouden.
Voor mij DE auto’s R4/GSA
Nu mijn enigste gsa die ik nog heb (en dat blijft ook zo).
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Erg leuk, dit draadje.
Deze kwam ik nog tegen in m’n fototoestel:
Brekkie in het bos vlakbij Hellendoorn.
En dit plaatje van Geeskje is alweer van drie maanden geleden:
Aan de waddenzeedijk bij Zwarte Haan.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Met zo’n franse zuipschuit sta je vaak alleen te drinken.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wauw, prachtige foto zeg! Zuipt een GS echt zoveel?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Nee, een gs is juist erg zuinig…. stroomlijn he… De GSA X3 had in die tijd jarenlang de laagste cw waarde van alle ‘normale’ productie auto’s… zie de site van de GS vereniging:
Aerodynamica
Velen zullen de GS wel herkend hebben als een wagen met een gunstige stroomlijn. Wat
minder mensen zullen weten is dat de GS jarenlang de beste auto in zijn klasse is geweest op dat gebied. In 1978, als de GS al acht jaar op de markt is, komt nog steeds niemand in de buurt van een Cw-waarde van 0,37. De GSA, die op aerodynamisch gebied nog is verbeterd, heeft een Cw-waarde van 0,34, in 1982 nog altijd het beste cijfer voor een productiewagen
De geringe luchtweerstand van de GS is een wezenlijk onderdeel van het concept. Bij de GS is gekozen voor een motor met een kleine cilinderinhoud in verband met het beoogde geringe benzineverbruik. Om zo efficiënt mogelijk met het vermogen om te gaan is het van
belang om een zo laag mogelijke luchtweerstand te verkrijgen. Zo loopt bijvoorbeeld de voorruit van de GS schuiner af dan die van elke andere auto uit 1971. De luchtweerstand van de GS is liefst 15% lager dan die van de DS.
Een goede vorm verhoogt niet alleen de snelheid, maar kan ook gebruikt worden om de wegligging te verbeteren. De onderzijde van de GS is voorzien van een geringe helling, die in grote mate bijdraagt tot een betere wegvastheid.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Midfriesland schreef:
Deze heeft iets lugubers:
Die blauwe op de achtergrond is wel mooi van kleur!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DIEHARD schreef:Nee, een gs is juist erg zuinig…. stroomlijn he…
Nou…. de pers en het publiek hebben anders gedurende de gehele productie over het hoge verbuik van de GS en GSA geklaagd. Gemiddeld 1 op 10, maar op snelheid al snel richting de 1 op 8 was voor de modellen met 4 bak helemaal niet vreemd. Niet bepaald zuinig..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En om niet achter te blijven, mijn GSA nog bij de vorige eigenaar:
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
waterman schreef:DIEHARD schreef:Nee, een gs is juist erg zuinig…. stroomlijn he…
Nou…. de pers en het publiek hebben anders gedurende de gehele productie over het hoge verbuik van de GS en GSA geklaagd. Gemiddeld 1 op 10, maar op snelheid al snel richting de 1 op 8 was voor de modellen met 4 bak helemaal niet vreemd. Niet bepaald zuinig..
Mijn ervaring is gebaseerd op 1300 GSAs met 5bak. En ik rij over het algemeen met mooi weer rustig in een 5 bak. Ik haal wel 1:14, maar zonder dat het nu echt heel langzaam gaat. Mijn Cmatic verbruikte wel aanzienlijk meer dan dat overigens, maar ja, dat is eigenlijk een 3 bak..
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1:13 à 1:14 is inderdaad goed haalbaar met een GSA 1300 met 5-bak (op benzine). En dan kan je nog heel goed met het verkeer mee!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 01-09-2003
- GS/GSA 1130 Break
- C3 1.4 Différence
Onze GSA Break 1130 met er achter “toevallig” een Xantia.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Wat plaatjes van twee weekjes kamperen met de GS in Frankrijk. 3000 km zonder problemen gereden. Wat een geweldige wagens zijn het toch. grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)