Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Beste mensen,
Bij mijn Ami Super komen meer uitlaatgassen onder het linker voorscherm vandaan dan aan de achterzijde. De oorzaak is een rot tussenstuk tussen de voorste demper (de doedelzak) en de zijdemper. Ik heb sterk het vermoeden dat het een wel erg incourant artikel is geworden. Mijn vraag luist dan ook: kan iemand mij helpen bij het vinden van dit onderdeel?
Dank en vriendelijke groet,
Arthur
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom op het forum.
Volgens http://www.gs-gsa-ig.de/ en dan GS vergaser komt de Solex 28 CIC 4 - CIT 213 of 217 in aanmerking voor een 1130.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Bedankt voor het welkom. En voor het antwoord. Deze kwam ik inderdaad ook tegen. Maar de reden waarom ik twijfelde is dat mijn motorblok kennelijk GD1130 heet, terwijl ik g11/631 zou verwachten. Maar aan die eerste codering twijfelde ik ook en die kan ik echt niet plaatsen.
In ieder geval ga ik verder op zoek op het door jou genoemde spoor.
Groet!
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank. Je motor zou ook uit een Axel kunnen komen. Ik weet niet of die een andere motoraanduiding hadden?
De carburateur voor een GS-1130 zal ook wel passen op je motor. Wel erop letten dat het ook een Solex is. Webers staan een kwartslag gedraaid (om de verticale as) op de motor.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik kwam vandaag op een Oltcit-site terecht. Niet voor niets. Op onderstaande Duitse site staat de Solex, maar dan voor het 1220-blok.
http://www.franzoesischeklassiker.de/?menu=9&active=21
Groet!
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De aanbieder op de Duitse site is een bekende in de AMI/GS-wereld. Hij heeft vast ook wel een carbu voor een 1130cc.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Ik had hem onthouden na een praatje tijdens de laatste Citromobile. Luistert het erg nauw, zo´n carburateur?
Bijvoorbeeld
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Solex-28-CIC-4-GSA-AXEL-Carburetor-20BTE-SGDG-21-NEW-/270721638397
lijkt er op, maar dan eindigt het type op CIT 234 in plaats van CIT 213 (of 217).
Deze is natuurlijk voor het 1299 cc blok.
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Maar wat staat er op de doos op de zijkant? GSA 1130?
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
http://cgi.ebay.fr/Citroen-GS-1220-carburateur-SOLEX-28-CIC-4-12956000-/160554246171
En hier kan ik het labeltje net niet goed lezen ... Het zou kunnen.
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
http://www.citroen-gsa.de/verwandte.htm
Oltcit en Axel hebben ook een G11 motor.
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De oudere modellen hebben geen retourslang voor de benzine aan de carbu. Dat is wel iets om op te letten!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Bedankt voor de tip. Ik kom er nu wel uit. Ik heb Französische Klassiker gemaild voor de laatste vragen. Het is dat ik op een dwaalspoor ben gebracht door die motorcode (GD1130) die ik niet thuis kan brengen.
Groet!
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Ok. Helder. Het is inderdaad een G11/631. Dat maakt een en ander een stuk makkelijker. Na wat gegoogle krijg ik de volgende door: Solex 28 CIC 4 - CIT 213 of 217 en soms 218 en heel soms 229. Daarnaast nog een aantekening op een doos (op een foto), waaruit valt op te maken dat CIT 234 ook voldoet. Kennelijk is een Weber te preferen, maar dat heeft wat voeten in de aarde.
Zijn al deze solexen verwisselbaar?
Never underestimate the WOW-factor!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij de Solexen zullen vooral de sproeiers verschillen bij de diverse modellen (bij de Webers ook trouwens). Voet is wel steeds hetzelfde, denk ik.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je al eens gedacht aan een nieuwe Solex, waar je de sproeiers uit jouw oude inschroef?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2011
- CX 20 RE
- C8 2.0 16V Ligne Ambiance
Nee, daar heb ik niet aan gedacht. Kan dat zomaar? Interessante gedachte.
Heb zojuist contact gelegd met de verkoper van een nieuw exemplaar (riedeltje CIT 234). Zie hieronder zijn antwoord op mijn vraag of hij geschikt is voor de G11/631:
—————
Thanks for asking.
The information that I have is that it is right for 1130cc.
To be more sure you can check it by manufacture part number or other part numbers that I have in description:
Manufacturer Part Number: 75518474
Other Part Number : 28 CIC 4
Other part number: F13039000
CIT 234 A
07F23900
20 BTE SGDG 21
CIC 70850
3F000
Hope to help you.
————-
Dat laat zich ongeveer lezen als ‘ja, mits ...’. De GS-vereniging adviseert vooral te zoeken naar de ‘originele’. Maar aangezien ik in meer of mindere mate vier originelen tegenkom ...
Ik weet nu dat het verschil zit in de sproeiers, dus het omwisselen daarvan is een logische gedachte. Maar zit er ook nog verschil in de grootte van de kamers / inhoud van de carburateurs?
Sorry voor alle vragen. Maar ik leer wel bij!
Never underestimate the WOW-factor!