Hallo,
Ben net nieuw hier en ben ten eerste blij dat er een forum is voor citroen’s
Heb sinds een dikke week een zx break 1.4i uit 97
Hij heeft 1 nadeel en dat is dat ie geen centrale deurvergrendeling heeft
Nu heb ik altijd auto’s gehad met die optie en wilde graag weten of dat
op deze wagen gemaakt kan worden op het gebruikelijk slot ?
De reden dat ik dat wil is dat we hier nogal snel vergeten dat de achterdeuren
wel eens open blijven staan .
En is het trouwens normaal dat de bijrijders portier alleen met de sleutel op
slot gedraaid kan worden want als mijn vrouwke uitstapt kan zij de knop niet
indrukken voor het afsluiten van de deur ?
Hoop dat ik niet gelijk te lastig ben met de vragen ?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hoi en welkom
Wat de portieren voor op slot doen betreft: dat kan inderdaad alleen als het portier dicht is, dit om te voorkomen dat je het op slot doet terwijl de sleutel nog in het contact zit.
Inbouw achteraf van cv is mogelijk. Qua origineel materiaal kun je op zoek gaan naar een setje van een AX, ZX of Xantia. Alleen voor de sturing van het achterklepslot heb je een typeafhankelijke servo nodig.
Je kunt ook kiezen voor een universeel setje, met als nadeel dat je een en ander aan gaatjes zult moeten boren en dat, bij niet goed opletten bij inbouw, de ruiten soms niet meer (helemaal) naar beneden kunnen.
Neem voor je gaat inbouwen de tijd om alles vast uit te vinden, en reken erop dat je een volle dag zoet zult zijn met het inbouwen zelf.
En lastige vragen? Als je iets niet weet moet je het vragen, toch? Wel kun je zelf proberen om meer over een onderwerp te vinden met de zoekfunctie in het forum.
Bedankt voor de reactie
Het zal met der tijd wel een origineel worden want ik zie me eigen
nog niet zo snel knutselen aan een auto
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Origineel wordt ook knutselen hoor… Eerst moet je een set zien te vinden, compleet met bedrading, en dan moet het er nog in. Sorry als ik de indruk wekte dat je dit zo bij de dealer zou kunnen kopen. Sommige dingen hebben ze nog wel, maar geen complete set centrale vergrendeling…
Heb pas geleden me stabilator stangen en rubbers van iets ?? laten vervangen
hij klapperde nogal erg op slecht wegdek
koste me € 250 euro wist niet dat het zo duur was maar heb hetoude gezien
en moest echt vervangen worden het metaal was bijna door , maar goed het klapperen
is niet meer te horenen hij rijd als een treintje.
Heb niet meer verder gekeken naar de centrale deurvergrendeling aangezien ik er
redelijk aan gewend ben om ze zelf even op slot te drukken en open te doen.
Wat me wel opvalt is dat die wat kleine mankementjes heeft lijstje hieronder:
* af en toe stopt me stuurbekrachtiging terwijl er genoeg olie in zit ?
* bij het remmen hoor je voor iets van een veerachtig krakend geluid volgens de garage is
er niks aan de hand en heeft dat een beetje met de ouderdom te maken.
* na reparatie stabilisator stang en rubbers ( ben er nog mee terug geweest ) trekt me
auto ietsje naar links niet veel maar wel voelbaar de wielen/banden zijn goed uitgelijnd
* portier bestuurderskant met dichtdoen sluit niet moet altijd even nog aantrekken garage kreeg
het niet opgelost , ja voor een dag of 2 ?
Het enige hierboven wat me wel zorgen maakt is me stuurbekrachtiging want je schrikt wel
als je stuurt en ineens gaat ie erggg zwaar want het is iets wat je niet verwacht.
Nou dat was die weer van een citroen rijder (terwijl het me afgeraden was zo auto te kopen)
ben ik er echt zeeeeerrrr tevreden over zo lekker rijdende en verende auto heb ik nog
niet gehad , en wat een wegligging heeft ie en dat voor die leeftijd en met normale bladveren
Groet,
Richard
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bladveren?!
Maar goed, je stuurbekrachtiging: het kan zijn dat de servo inwendig lekt. Hierdoor stroomt de olie te snel door en voelt het alsof er geen bekrachtiging op zit. Maar het kan ook in de pomp zitten, of in de v-riem. Dit zal dus onderzocht moeten worden. Lekt er niets?
Nee er lekt niks maar het is ook echt totaal geen stuurbekrachtiging lijkt dan wel
alsof je contact uit staat en dan echt niks meer op zit.
ja bladveren of hoe je het ook noemt , er zitten geen poten maar van die bogen achter
ik heb ze wel eens gezien bij aanhangers ?? klopt dat niet dan ?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Voor heeft de ZX Mac Pherson, achter torsie-vering.