Wat mij betreft de lelijkste Ford allertijden: de Festiva.
Wat mij betreft een van de mooiste auto’s ooit: een (Zweedse) Jaguar E-type.
Een lege snelweg: hij reed dik boven de 150 km/h (en ik geef ‘m groot gelijk )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar hij mist zo wel de apex
Gave spot Wouter. Die Ford kende ik heel niet
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die Ford is ook eigenlijk een Mazda, voor de Austalische markt…
Citroen!
Het enige vermeldenswaardige wat ik vandaag heb zien rijden: een MG 1300 uit 1968.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ook leuk!
Citroen!
Eén van de allerlaatste Trabi’s uit 1991, gespot in/op de Amsterdam ArenA.
Een Alfa Romeo Giulia uit 1977, waarschijnlijk kort voordat de accu ermee ophield. De eigenaar had de lichten aan laten staan…
En een Volvo 144 uit 1969.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die Trabbi moet dan de 4-cilindermotor uit de VW Polo hebben.
Citroen!
Dat dacht ik ook, gezien de speciale velgen.
Het lijkt echter alsof op de achterklep “1.3” staat, maar volgens de RDW ligt er een 1.1 (viertakt) in het vooronder.
De laatste Trabi’s hadden toch allemaal een Polomotor?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, 1.1 liter, volgens mij, van 1989 tot 1991 (einde productie).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Een aantal spots van mijn vakantie!
Een leuk Viertje op de Autobahn:
Ook op de Autobahn, een paar AM Generals. Erachter reed nog een truck met nog eentje er op.
Dit is heel normaal in Roemenië: Je oude wrak naast de weg neerplanten en er nooit meer naar omkijken.
Hier nog zo’n gevalletje, een Renault 11 in Cluj-Napoca:
Een Renault 25 op de Transfagarasan bergpas:
Een paar meter verder stond deze Renault 18 Break, heel mooi!
En als klap op de vuurpijl kwam ik dit tafereel tegen. Een Alfasud, of beter gezegd, een hoopje roest, onkruid en tape wat ooit een Alfasud geweest is. Gewoon, in het centrum van Boekarest:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nee, een Oltcit!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Haha klopt
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
XBXG schreef:Een leuk duo: Pontiac Firebird uit 1979 en een Italiaanse Renault 4 in nieuwstaat.
De achterkant van de R4, inmiddels met Nederlands kenteken. Ze komt uit 1985 en ziet er werkelijk als nieuw uit.
De andere spots van vandaag:
- een Daihatsu Charade uit 1985.
- een VW Golf II GTI uit 1985.
- een origineel Nederlandse Renault 12 TL Break uit 1974 (hoeveel zullen er daar nog van over zijn in NL?)
- en een Dodge Demon uit 1971 met caravan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX