1 van de 2
 1 2 Volgende > 

radio inbouwen: Adviezen gezocht!
pimdj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 25 juli 2011 04:47 PM

Ik ben sinds kort de tevreden bezitter van een Xsare 1.6 16v Break l.prestige.
In deze auto zit nog de orignele radio cassettespeler met daarboven de display voor de radio (ook voor tijd en buitentemperatuur). Zoals bijgaande foto, maar dan heb ik de cassettespeler i.p.v. CD speler.

Nu wil ik mijn 1 jaar oude Pioneer radio in deze auto zetten. Ik probeer hiervoor het paneel te vinden waar ik deze in kan plaatsen, zoals op foto. Op de een andere manier wil ik dus ook weer een display met tijd en buitentemp.
Het kost mij zeer veel moeite om te achterhalen hoe ik dit kan regelen. Het paneel zoals op de foto heb ik nog nergens kunnen vinden. Ik heb een paar citroen dealers gebeld en die kunnen het niet vinden en kunnen mij ook niet vertellen hoe ik het dan wel moet doen.
En menige zoekactie op internet heeft ook geen resultaten gehad. Wel allerlei iso inbouw frame-pjes, maar dat is dan alleen voor het onderste deel. Het lijkt mij niet de bedoeling dat ik het stukje dashbord door ga zagen. Ik heb ook contact gehad met een paar citroen demontage bedrijven en die konden het mij ook niet leveren.

Wie o wie kan mij adviseren over hoe ik in mijn auto een moderne autoradio kan inbouwen?
Ik ben een leek op dit gebied. Ik vind het vrij apart dat dit zo moeilijk te vinden is.
Is er uberhaupt wel zo’n stukje dashbord te bestellen. Als je op internet kijkt naar XSara die te koop staan hebben velen zo’n stuk dashbord zoals ik zoek.

Wie o wie kan mij helpen?

Groet,
Pim

Afbeelding Bijlagen
radiopaneel gezocht klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 467

Gepost: 25 juli 2011 05:09 PM
  [ # 1 ]

Succes met zoeken. Vinden gaat lastig worden. Standaard din autoradio met boordcomputer frontje is een zeldzaamheid.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  

pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1069

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 25 juli 2011 05:43 PM
  [ # 2 ]

Misschien hier eens proberen:

http://www.devosautodemontage.nl/

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2011 06:19 PM
  [ # 3 ]
RandY schreef:

Succes met zoeken. Vinden gaat lastig worden. Standaard din autoradio met boordcomputer frontje is een zeldzaamheid.

Is dat zo?

De mijne heeft dat ook gewoon:

De break die mijn ouders hadden uit 2002 had dat ook. (alleen dan niet zilver zoals bij mijn VTR, maar gewoon kleur als de rest van het dash)
Dat onderdeel moet naar mijn idee gewoon bij de dealer te leveren zijn…

Overigens kan je niet zomaar je radio eruit halen, dit moet door de dealer via de software gemeld worden aan de computer van de auto Wink

Profiel  

Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232

Gepost: 25 juli 2011 11:04 PM
  [ # 4 ]

Op de foto “‘oud’’ is toch van xsara phase 2 en foto’’ ik zoek’’ is van phase 1,bij de dealer die wat voor zijn klanten over heeft is het frame gewoon te leveren lijkt mij, hetzij van een vts,vtr,berline phase 2…Anders print bovenstaande foto uit en ga naar de dealer dan wordt het voor hun ook duidelijker..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 26 juli 2011 08:28 AM
  [ # 5 ]

Nee, dat klopt niet Wink

Foto nieuw is ook van een type 2.
Als het een type 1 zou zijn dan zitten de schakelaars voor de elektrische ramen namelijk hoger.
Ik heb ook zo’n type 2 paneeltje gehad in mijn basis 1.4i Xsara type 2. Sommige 1.6 16v VTR modellen hebben dit ook gewoon als de optie boardcomputer niet aanwezig is.

Profiel  

Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232

Gepost: 26 juli 2011 08:47 AM
  [ # 6 ]

Klopt idd..niet zo gauw gezien   Laughing  nice day

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2011 09:28 AM
  [ # 7 ]

Bij een type 1 zijn het ook nog eens twee paneeltjes. De vovenste bevat de klok, de raamschakelaars en eventueel een temp.sensor, de onderste is een smal afwerklijstje voor rond de radio.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 27 juli 2011 01:40 AM
  [ # 8 ]

Je kan ook een autoradio van 1.5 Din nemen bijv.
http://www.autotoys.com/x/product.php?productid=705

Afbeelding Bijlagen
radio.gif
Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2011 06:59 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij is het de bedoeling om de radio in te bouwen die hij al thuis heeft liggen, dus niet een nieuwe aan te schaffen Wink

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 juli 2011 07:40 PM
  [ # 10 ]

arjan als je de orginele radio/cd speler,uit je dachbord haalt om het inwendige loop mechanisme schoon te maken. kan je hem dan weer gewoon terug aansluiten of moet je dan ook naar de dealer. dit betreft ook een xsara 16-16V uit 2003.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2011 07:45 PM
  [ # 11 ]

Volgens mij mag dat geen probleem zijn.

Als je de radio eruit laat dan blijft er in de computer een foutmelding dat er geen radio aanwezig is of iets in de trant.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 juli 2011 07:48 PM
  [ # 12 ]

bedankt arjan heb ik in ieder geval een klusje in het weekend, hij slikt de cd’s moeilijk in.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2011 08:04 PM
  [ # 13 ]
Profiel  

ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 28 juli 2011 01:29 AM
  [ # 14 ]

Lang gezocht, staat wel in de service documentatie.
Dus waarschijnlijk ook leverbaar.
Alleen is het vakje als handschoenkastje bedoeld.
Succes.

Afbeelding Bijlagen
dash1.gifdash.gif
Profiel  

pimdj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 29 juli 2011 12:50 PM
  [ # 15 ]

Iedereen bedankt voor zijn reacties.

Ik thuis inderdaad al een radio liggen die ik er in wil zetten.

Het is mij ondertussen nog niet gelukt, ben wel een klein beetje wijzer ondertussen.
Ik ben weer even bij een Citroendealer langs geweest, met de afbeeldingen van Ronjo.
Daar trof ik eindelijk iemand die moeite voor mij wou doen.

Het paneel waarin ik een normale autoradio kan plaatsen kunnen zij bestellen voor mij.
Het probleem is dan alleen dat er dan geen display inzit. Zij kunnen de kleine display (zoals rechts op de foto) wel voor mij bestellen. Maar die display kost dan 500 euro. Dat doen we dus mooi niet!

De Vos automontage heeft er nog wel één liggen voor 35,- maar zegt erbij “Maar als u er een groot display in hebt zitten standaard kun je er niet zo maar een kleiner klokje aan klikken.De stekker is ook anders”
Dus dan weet ik weer niet of dat een probleem is.

Ik kreeg nog een ander optie, die waarschijnlijk niet de mooiste maar wel de goedkoopste kan worden.
Het plastic paneeltje wat nu om de standaard cassette speler en daarboven zittende display zit is net te smal voor een DIN slede die ik moet gebruiken voor mijn nieuwe radio. Als ik dat gat nu iets breder kan maken dan kan het wellicht wel passend gemaakt worden.
Het gat wat daarachter zit (waar de cassettespeler in zit) is volgens die persoon wel groot genoeg.
Dan blijft de huidige display er dus inzitten en kan dan die dan wel weer goed aangesloten worden?

Bij alle opties hoor ik dus wel weer mitsen en maren. Het is mij nog niet duidelijk hoe ik het kan oplossen.
Ik geef nog niet op Smile

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook