Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Er staat op dit forum ook een aantal afbeelding van zo’n (zelfgemaakte) trekker onder “Aangekocht!!!! 11B ‘55 Bijna RDW gereed
ja ik heb hem gezien…
dat lijkt mij wel iets dat ik nog kan fiksen,
of anders met een 3-benige poulietrekker moet dat ook wel lukken zou ik denken…
Groet
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als de trommel niet te vast zit gaat dat misschien lukken maar zo’n trekker is veel moeilijker te centreren.
Zorg in ieder geval dat je de astap niet beschadigd.
grote problemen met het verwijderen van de remtrommels vooraan.
ik krijg ze er totaal niet af…!
ik heb met van alles geprobeerd zelfs met een 3-benige poelie trekker en dat lukt ook niet want ik kan die niet goed genoeg vastzetten.
Aan de linker kant is de centrale moer eraf maar krijg ik de trommel zelf niet los en aan de rechterkant krijg ik de centrale moer er gewoon al niet af…als ik met een lange hefboom en zeskant dopsleutel probeer draait er wel iets maar de moer lijkt er niet vanaf te draaien en ik heb maar bang dat ik vanbinnen iets aan de assen stuk draai dus ben ik er maar mee gestopt.
weet er iemand waar ik tijdelijk die speciale trommel trekker kan krijgen…?
Of andere tips…?
Bedankt!
groet
Yannick M.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Advies: koop een werkplaats handboek . Daarin staat bijvoorbeeld dat de linkeras een tegengestelde draad heeft. Je bent de moer nu dus alleen nog maar vaster aan het draaien. Is er bij jullie in de Traction club geen kennis en gereedschap?
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik bedoel de rechteras vanuit de bestuurder gezien. Links heeft een normale draad.
De reden hiervan is dat bij een losgelopen centrale wielmoer het wiel er niet gelijk afloopt.
Aaah geweldig bedankt!!
ik dacht al dat er iets niet klopte, het leek ook alsof ik hem vaster aan het draaien was…
Ik ga het meteen proberen sé...
Bij een belgische club zit ik niet omdat er geen bij in de geburen is.
ik woon in Geel en de dichtstbijzijnde traction club is twee uur rijden van bij mij, die zitten kort aan de zee. Ik woon op de grens tussen limburg en antwerpen daarmee…
Ik zou ook liever eigenlijk bij een nederlandse club gaan, in nederland is men ook gepassioneerde bezig met de traction. De trax is meer geliefd heb ik de indruk… plus nederlanders zijn ook vriendelijkere mensen é...
Groet
Yannick M.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
In Belgie zit de BOCC die volgens mij in het hele Vlaamse land actief is. Vroeger was dit een afdeling binnen de Nederlandse club TAN. Daar ben je natuurlijk ook van harte welkom en bij de afdeling Zuid kun je dan speciaal gereedschap lenen. Verder zijn de prijzen voor onderdelen in ons magazijn zo’n 10% lager dan de marktprijzen en je krijgt iedere maand een mooi full-color clubblad.
dat klinkt wel intressant!
Ik ga die trommeltrekker toch zeker wel nodig hebben want het lukt me met niks anders…
Over die rechter trommel moer had je dus gelijk,
het was inderdaad andersom draaien en toen kwam hij er meteen af.
De trommel zelf dus wel niet zonder die speciale trekker…
Groet!
Je mag mijn trekker gebruiken, ik woon in Elim Drente, maar een vriend van me komt regelmatig naar hier en die woont in tilburg, die zou hem mee kunnen nemen, ik weet niet hoeveel haast je hebt?
het is de zelfgemaakte uit het andere topic waar Trax je naar stuurde.
het kreng is wel zwaar. dus opsturen naar België word wat duur…
Ooh dat zou echt geweldig zijn!!!!!
Bedankt!
Dat apprecieer ik echt!
Ik zit nu al dagen te sukkelen met die trommel… ik was echt ten einde raad!
Ik heb al van alles geprobeerd, met een drie benige poulie trekker, zelfs een eigen constructie gelast en dan met een 2ton potkrik geprobeerd maar alles tevergeefs…
Jij kan mijn reddende engel zijn…
Als ik die trommel er eindelijk af zou krijgen kan ik eindelijk een test rit maken en de restauratie voltooien, ik wil er dringend terug van kunnen genieten door lekker te gaan cruisen…
Als je hem mij zou willen uitlenen kan ik jouw trekker zeker wel in tilburg komen halen als dat is wat je bedoelt…
Voor mij is dat maar een uurtje rijden, maar dat doe ik met alle plezier!
Of ik weet niet wat jij in gedachte had…?
Vanaf volgende week ga ik weer verder werken aan m’n trax, deze week heb ik nog teveel ander werk…
Vriendelijke Groet
Yannick M.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er is niet voor niets door citroen een speciale trekker voor gemaakt. Die krengen zitten akelig vast. Dat moet ook, want het is niet de bedoeling dat de spie de krachten opneemt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ja inderdaad, daar heb je wel gelijk in. Hij zit echt muurvast…!
Maar het is dan ook een dure grap om zo’n trekker aan te kopen voor €100 om dan maar 2 keer te gebruiken of zo…
Het volledige wiel zit volledig vast geklemd, volgens mij is het pompje kapot en staat daardoor de rem permanent op. Dus dat moet ik vervangen maar eerst moet de trommel eraf é...
Moet de druk eigenlijk van de remleiding af zijn om de trommel eraf te krijgen?
Of de ontluchtings nippel open zetten…? of maakt dat geen verschil?
Groet!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Als de remcilinder vast zit geroest dan helpt ontluchten niet. Probeer in ieder geval de remsegmenten naar binnen te draaien. Aan de achterzijde van de remankerplaat zitten daarvoor twee stelnokken (sleutel 17) en die nokken moet je naar buiten draaien.
Zo’n trommeltrekker is een nuttige investering want je zult geregeld de trommel moeten verwijderen om de remvoeringen te controleren en eventueel te vervangen.Ik heb zo’n ding altijd in mijn auto liggen want als je ergens met pecht komt te staan kan niemand je helpen om de trommel eraf te halen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ach die trommels moeten er wel vaker af hoor. Zo nu en dan moet je toch ook het remstof eens verwijderen, de toestand van je voeringen bekijken enzovoorts. Als je voor 100 euro zo’n trekker koopt heb je er meteen ook een voor het voorwiellager, want dat is een gecombineerde trekker. Wat betreft je gewenste kleuren, onze in Belgie gebouwde auto’s wijken origineel op nogal wat details af van de Franse versie. Of dit waardeverhogend is durf ik niet te zeggen, maar voor de originaliteitsfreaks is het wel leuk. Ik heb geen idee hoeveel originele details jouw auto nog heeft natuurlijk.