Ik mis even het puntje wat voor type die kennis van jou heeft. Niet ieder type is hetzelfde en de instellingen zijn soms redelijk lastig te vinden.
Autofan schreef:Ik mis even het puntje wat voor type die kennis van jou heeft. Niet ieder type is hetzelfde en de instellingen zijn soms redelijk lastig te vinden.
Op wat reageer jij nu ? :
Klik onderaan de pagina met de discussie op dat nummertje ‘1’. Staat tussen ‘Vor’ en ‘2’ in. Kan niet missen. Scroll naar beneden in de discussie en bekijk het laatst gepostte bericht. Dat is de betreffende poster die ik de vraag stel, welke auto die kennis van hem rijd. Een aantal posts daarboven vermeldde hij namelijk dat zijn kennis bij dezelfde dealer geen problemen had om een instelling voor elkaar te krijgen.
Autofan schreef:Klik onderaan de pagina met de discussie op dat nummertje ‘1’. Staat tussen ‘Vor’ en ‘2’ in. Kan niet missen. Scroll naar beneden in de discussie en bekijk het laatst gepostte bericht. Dat is de betreffende poster die ik de vraag stel, welke auto die kennis van hem rijd. Een aantal posts daarboven vermeldde hij namelijk dat zijn kennis bij dezelfde dealer geen problemen had om een instelling voor elkaar te krijgen.
Uiteraard ook een eHdi, anders zou het een zinloze discussie zijn.
Maar uiteindelijk ging het om de vraag om aan een Lexia III te komen van Pounder. En ik vond de vraag niet zo vreemd, gezien de service die ik ondervond bij mijn Citroen dealer, waar de kennis van mij, die dus ook een eHdi heeft, zijn stads en led verlichting heeft laten instellen, dat dus iemand aan de balie gelijk begint te blaten van dat kan niet, terwijl bij mijn kennis, die van de eHdi dus, 5 dagen geleden het heeft laten instellen, binnen 5 minuten gefikst, terwijl dat voor deze dealer dus de eerste keer was, nu de chef werkplaats, die dat dus voor die kennis met nog steeds diezelfde eHdi heeft gefikst, (binnen 5 minuten) begint dat het een hele tijd duurt, en dat ik daarvoor een afspraak moet maken, en dat ik dus tot de conclusie kom, dat service ver te zoeken is.
Maar als je een auto komt kopen staat men als knipmessen te buigen om je binnen te halen. En ik begrijp dat het bij meer dealers een probleem is om stads en led lichten samen te alten branden. Volgens mij als er zo’n vraag uit de klantenkring komt, dat iedere dealer binnen 1 dag op de hoogte kan zijn van hoe dat moet. Daarom is internet zo handig. En een door iemand aangeschafte Lexia III, zoals de suggestie was van Pounder.
Prettig dat die kennis gedurende het verhaal constant een eHDi rijdt…
Maar zoals ik het begrijp wilde jij die verlichting even tussen de planning door in laten stellen?
Ik vind het niet zo vreemd dat er een afspraak gemaakt dient te worden. Mensen maken keurig een afspraak om hun auto te laten repareren en hopen dat hij om een bepaalde tijd af is. Tussendoor komen er dan allemaal lampjes, bandenspanning controleren en vloeistoffen controleren. Dat soort dingen zijn niet te plannen, maar Led-verlichting gelijk met stadsverlichting laten branden is niet zo noodzakelijk. Dan lijkt mij een afspraak op zijn plaats. Niet om je dwars te zitten of moeilijk te doen. Maar meer omdat andere mensen keurig een afspraak maken voor hun auto en verwachten dat die aan het einde van de werkdag weer klaar is.
Ik maak ook zelden een afspraak, mijn agenda zit al vol genoeg en als er gaatjes vallen doe ik dan dit soort pu8ntjes.
Echter, je moet dan ook consequent zijn en accepteren dat anderen op dat moment geen gaatje hebben. Het is soms ook gewoon de insteek waarmee je bij de dealer aankomt.
Ik ben het wel met je eens dat na de verkoop de dealer opeens heel anders is geworden maar zo is het leven nu eenmaal geworden. Ik ben ook van mening dat verkopers enkel en alleen het administratieve deel doen. De echte verkopers zijn de mensen aan de balie en in de werkplaats.
Verder vermoed ik dat de dealer even moet wennen aan het nieuwe DS publiek. Daar rijden idd redelijk jonge mensen in die inderdaad bezig zijn met een lampje zus of zo laten branden omdat een ander dat ook heeft.
Ik heb ook wel meegemaakt dat de persoon achter de balie ene ramp is, geval van klok en klepel vaak. Oplossing, zoek een andere dealer of loop om zo iemand heen…
Bekijk het ook eens vanuit het standpunt van de dealer. Eén gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Als’ie voor ieder wissewasje gratis en voor niks van alles uit moet gaan zoeken, dan kost dat tijd en geld. Het anders instellen van een stel lampjes (dat wettelijk niet eens toegestaan is) is het begin, waar het eindigt weet niemand.
Verder is het voor veel monteurs al een hele kunst om überhaupt een computer aan te sluiten*, laat staan om daar nog iets zinnigs mee te kunnen doen. Die ene monteur die voor veel geld voor opgeleid is tot “expert” ga je toch niet van z’n werk afhouden met dat soort stompzinnige dingen? Daar is’ie veel te duur voor (en je loopt ook nog eens het risico dat hij de boel stuk maakt met z’n capriolen omdat hij iets moet doen dat buiten de standaard documentatie valt).
Als ik dealer zou zijn wist ik het wel: niet-standaard werkzaamheden (van welke aard dan ook) probeer je zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Te duur, te onvoorspelbaar qua tijd, te risicovol en je houdt er niets aan over.
*): wist je dat je met een hamer het voor elkaar kan krijgen een ECU 180 graden gedraaid “aan te sluiten” zodat die enorme connector er ondersteboven op geramd kan worden? En dat een male-to-male verbinding ook te realiseren is door gewoon de connectoren hard op elkaar te duwen? Het is diep triest als je ziet wat er soms terugkomt bij de fabrikant.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jev schreef:Als ik dealer zou zijn wist ik het wel: niet-standaard werkzaamheden (van welke aard dan ook) probeer je zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Te duur, te onvoorspelbaar qua tijd, te risicovol en je houdt er niets aan over..
Voor deel ben ik het met je eens, met als aanvulling dat het hier om werkzaamheden moet gaan die niet door de fabrikant of lokale wetgeving worden ondersteund. Ieder ander herstelwerk aan een auto moet een dealer gewoon doen, daar zijn ze immers dealer voor. Straks roept een dealer dat ie geen koppeling wil wisselen omdat ie er geen zak aan over kan houden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik probeer het voor de laatste keer uit te leggen: Het probleem is niet dat ik “gelijk” geholpen wil worden.
Mijn probleem is dat een servicemedewerker achter de balie gelijk begint te roepen dat iets niet kan.
mijn volgende probleem is dat dan een chef-werkplaats komt en zegt dat het heel veel werk is.
Als de servicemedewerker gezegd had, ik ga even voor u informeren, correct, geen probleem.
Als de chef-werkplaats vervolgens zegt, ja dat is inderdaad mogelijk, maar ik heb nu geen tijd, wilt u een afspraak maken, geen probleem. Het is een totaal gevoel van klant onvriendelijk. Verder stop ik deze discussie, want hij begon met de vraag van Pounder over de aanschaf van een Lexia III. Graag terug naar het onderwerp.
Hallo allemaal.
Bedankt voor de reacties en excuses voor de verlate reactie van mijn kant (ben op vakantie ).
Ik hoop dat ik niemand tegen de borst stoot, maar eerlijk gezegd is er veel te veel discussie ontstaan over het wel of niet aanschaffen van een Lexia. Excuses hiervoor, maak dat maak ik zelf wel uit!
Ik bepaal zelf wat ik wel en niet doe, zolang het niet illegaal is dan. Dat is nou het mooie van een vrij land. Of het nou chippen of in het menu van mijn auto rotzooien is!
Nu zijn hier een heleboel liefhebbers op dit forum en mijn vraag aan hen was of ze zelf ervaringen hadden met de Lexia III en of het de moeite waard zou zijn om zo’n ding te kopen. Of het nu Chinese imitatie is of het originele apparaat. Ook dit bepaal ik weer zelf!
Laten wij elkaar in onze waarde laten en ben je hier tegen, reageer gewoon niet
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pounder schreef:ben je hier tegen, reageer gewoon niet
Kijk, dat is nou het mooie van een forum en van een vrij land: je mag hier reageren op wat je wil, als je dat maar doet zonder een ander verrot te schelden of respectloos te behandelen. Vrijheid van meningsuiting noemt men dat. Jij vind dit, een ander vind dat. En de een hoeft het niet met de ander eens te zijn en mag dat hier gewoon neerzetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Pounder schreef:Hallo allemaal.
Of het nu Chinese imitatie is of het originele apparaat. Ook dit bepaal ik weer zelf!
Laten wij elkaar in onze waarde laten en ben je hier tegen, reageer gewoon niet
Zo is het
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, zo is het dus NIET. Laat even heel duidelijk zijn dat als je op dit forum een bericht post je zal moeten accepteren dat je reacties kan krijgen van mensen die ergens heel anders over denken dan je zelf doet. Als je er niet tegen kan dat een ander zijn mening hier neerzet en jij vind dat hij of zij haar mond moet houden als hij of zij het niet eens is met hetgeen je neerzet moet je ZELF overwegen of er hier wel plaats voor je is. Er zijn er hier maar een paar die bepalen of een reactie gepast is en dat zijn de moderators
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Pounder schreef:
Zou ik dan bv. de leds met dimlicht kunnen voeren i.p.v. met stadslicht?
Even iets anders hoor, maar mag ik eens vragen wat jullie daar eigen mee denken te bereiken, behalve mij irritant* en levensgevaarlijk recht in m’n bakkes schijnen met die verblindende rits kerstverlichting op een verder donkere weg?
Voor de goede orde: da’s dus mijn mening hè, dat dit irritant is.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Vind het jammer dat ik deze vraag weer op het Engelse forum moet gaan stellen.
Ik vind het jammer dat er niet gewoon antwoord gegeven kan worden zonder al die poepas.
EDIT MOD: Geen politiek er bij halen.