Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd Lucas! Wat een mooie DS ook!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van harte! Goed gedaan mannen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Van harte Lucas! Ze is een prachtige dame. Ik wens jullie een lange en gelukkige relatie met veel comfortable kilometers.
Wim,
Disciplus Simplex
En weer een 2e neus op de weg
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels heb ik er een kleine 150 kilometer mee gereden en hij doet het tot op heden prima. Dit weekend wil ik de kleppen gaan stellen en de afstelling van de ontsteking controleren. Daarnaast denk ik dat in de voorste bollen toch minstens een paar nieuwe membranen moeten, want de vering is stugger dan in het begin.
Nu er APK op zit is het ook tijd voor wat luxe, heeft iemand nog een passende radio met FM in de aanbieding?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels staat de teller ongeveer 250km verder, de kleppen zijn gesteld, maar de Ducellier ontsteking is volgens mij kapot. Naast de puntjes vond ik een klem zittend afgebroken veertje. Ik denk dat dat van de centrifugaalvervroeging is. Iemand tips voor reparatie hiervan en leveranciers van een vervangend veertje?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ff de ds-keijzer bellen in amsterdam.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Of je stopt er een 123ignition in…
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Tsja, een 123 is ook weer 250 euro en is een beetje een zwarte doos. Zo’n ouderwetse ontsteking zit best slim en eenvoudig in elkaar, ik wil eerst eens proberen hem te repareren, lukt dat niet, dan kan ik altijd nog een 123 kopen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op punten kan ie perfect lopen. Punten zijn helemaal zo slecht niet, alleen werkt het vooral brak in motoren die hoge toeren moeten draaien. Wisten jullie dat NASCAR motoren gewoon op carbu’s én puntjes lopen? Zegt wat toch
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Magazijn is morgen open. Je bent welkom, ook voor onderdelen van stroomverdelers.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou, missie geslaagd. Bij de DS Keyzer heb ik het juiste veertje, nieuwe puntjes en een nieuwe condensator gevonden. Bij het clubmagazijn heb ik vanavond een zwengelstang gehaald met uitsteeksel om de wielen los te draaien en een paar knappe non-pallas achterlichtkappen. Het ziet er zo zonder die overdaad aan chroomverf veel en veel beter uit.
Ik heb hier alleen geen voelermaatjes bij de hand om de nieuwe puntjes weer af te stellen dus die zal ik morgen wel even halen, dan kan de ontsteking er weer in. Ik ben benieuwd of ik hem nu correct af kan stellen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker bezig weer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lucas, heb je die Pallas achterlichtkappen nog? Die worden af en toe op Marktplaats aangeboden voor absurd hoge prijzen, dus zullen zeker een bepaalde waarde hebben.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb de pallas kappen nog niet weggegooid. Echt heel mooi zijn ze niet, het chroom is wel wat aangetast, heel zijn ze wel. Als iemand er iets voor wil geven, graag.