En nu is ie van mij
Nu deze naast de Club C-matic die nog steeds doorrijdt.
Hij is weer opnieuw APK gekeurd, tot 2013. Veerbollen gevuld. Hij rijdt te lekker om te bedenken dat de koets schrootrijp is.
Nog heel veel plezier van deze fantastische auto gewenst, wees er zuinig op!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ha Art!
We genieten er van.
Deze zomer gaan we ermee op vakantie. Iets bedrijfszekerder dan de c-matic.
Inmiddels is ie opnieuw gepoetst en wat pruttelwerk gedaan.
Goed bezig!, renaultje bevalt ook goed. Ik heb hem overgeschreven en de vrijwaring en oude deel 2 op de post gedaan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mooi, de post zal dan maandag wel komen.
Jullie veel plezier met het renaultje, de GSA is een fijne wagen voor dagelijks 90km.
Een vraag,
De ruitenwissers komen niet terug in de -0- stand, ook doet de interval het niet meer, Waarschijnlijk is het relais defect, waar zit het relais voor de ruitenwissers? Of is er iets anders defect?
oh, ja volgens mij ligt dat aan de ruitenwissermotor. ivm de nul herkenning.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bijna op zeker….. ruitenwissermotor
Succes met de klus
Wie heeft er nog zoiets in de schuur liggen?
Heb geen haast want het werkt nog nog wel.
Nog even en we vertrekken met de GSA 500km duitsland in.
Misschien voor de zekerheid toch het tel.nummer van de duitse club meenemen?
Vaak ben je te bang, dus gewoon gaan met die banaan.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
volgens mij heb je meer aan het nummer van de ADAC…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bij de GS-GSA vereniging liggen er tig in de schuur
De Duitse club kan je niet helpen, zij hebben geen onderdelen.
Damn wat een gave GSA, toch echt wel een droom van mij dit als 1e auto te kunnen rijden….
veel plezier ermee! geniet ervan!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
PM
De wissermotor is vervangen.
Helaas zonder resultaat.
Geen nulstand en interval.
Wie kan me zeggen welk relais achter de tellerklok er van de ruitenwissers is, dan heb ik gelijk de goede bedrading om te gaan meten.
De GSA doet het nog steeds helemaal voortreffelijk, en ik heb me verzoend om te rijden zonder -0- stand van de ruitenwissers. Alles went. Misschien iemand nog een idee?
De motor en de sateliet zijn okee. Heb ze gewisseld met die van de c-matic.
Ander ding, Als ze aanstaan, stoort de AM. Wie weet hoe je iets ontstoren met een condensator. Juist net zo leuk met de week van de jaren 60. Regent het telkens….
Eerder werden volgens mij zelfs de remblokken ontstoort van bepaalde gs’en. Schijnt.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Je kunt condensatortjes over de + en - van de motor en de radio zetten om rimpels in de spanning af te vlakken. Ik zou op beide plekken twee c’tjes plaatsen: één met een vrij hoge waarde, 1000 µf ofzo, en nog een met een kleinere waarde, 10 µf o.i.d. Komt niet zo precies. Let wel goed op de polarisatie en voltages van elco’s, die kunnen bij verkeerd gebruik exploderen als vuurwerk. (Alleen leuk als het de bedoeling is )
Als de storing ontstaat door vonken in de motor, dan kun je dat alleen verhelpen door de motor goed af te schermen met metaal dat aan de massa verbonden is. Gewoonlijk doet de behuizing dat zelf al, dus het kan ook zijn dat die slecht contact maakt met de massa.
Het kan ook nog zijn dat de radio geen goed contact met de massa heeft. In dat geval vangt de behuizing van de radio de storing op. Een extra dikke massadraad leggen en die zo dicht mogelijk bij de radio aan de massa leggen kan nooit kwaad.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30