Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een Lexia is een zegen…. als het werkt.
Ik heb in toenemende mate last van communicatieproblemen tussen PC en auto. Er zit ook wel een enorm aantal stekkerverbindinen tussen die PC en de auto.
De giga stekkker die je onder het dashboard in de auto steekt wantrouw ik nogal. Het lijkt er op dat de (Chinese) stekker iets groter is dan wat lekker in het gat zou passen.
Steeds vaker krijg ik de melding dat er geen communicatie is. Steeds vaker stopt de diagnose bij 40%
Is er iemand die daar ook last mee heeft en wellicht een mooie oplossing heeft bedacht?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heel goed de stekker aandrukken. Vaak lijkt het of de stekker er goed in zit, maar dat is dan nog niet het geval. Gebruik je die schuifklem die op de stekker zit?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Die schuifklem werkt niet echt lekker. Overigens bij het eruit trekken zit de stekker niet zozeer klem maar aangezien er tig “plugjes” zijn waar dat ding is ingeschoven is het idd lastig om er weer uit te krijgen.
Ik vermoed dat dat bij een ori stekker niet anders is.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als je de stekker er ver genoeg op hebt gedrukt, werkt die schuifklem dus wél lekker.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die schuifklem ging bij mij de eerste keer al aan gruizels en dat lag echt niet aan mij.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb de bramen van de stekker en de schuifklem gehaald en de boel lichtjes gesmeerd met wat teflonspray. Nu werkt het prima, zij het dat je het met een beetje beleid moet blijven gebruiken. Grote voordeel is dat die grijze schuifklem de stekker goed in de socket trekt. Sindsdien heb ik eigenlijk zelden problemen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met de ene auto (1998) probleemloos, met de andere (1997) werkt het met geen geweld.
Met deze auto eerder probleemloos diagnoses gesteld en verholpen.
Jammer dat men zo’n grote, onhandelbare stekkerverbinding koos. Het ware beter geweest er twee of drie voor te maken, maar ja, Citroen, he?
Dit zie je als je in het “stopcontact” kijkt.
Omdat er mij veel te veel stekkerverbindingen tussen auto en Lexia unit zitten heb ik de boel doorgepiept tot de ronde stekker:
Zo te zien werkt alles. Grappig genoeg werkt de motordiagnose prima, ook het on-line naar de motor kijken werkt.
Alleen bij ABS en Hydractief krijg ik consequent de meldingen “geen verbinding”, terwijl ik wel spanningen meet op die punten.
En zijn dat nu juist de dingen waar ik die Lexia voor nodig heb.
Wie heeft een idee? Wie kent dit verschijnsel? Bij wie mag ik eens testen?
PS: Het is wel grappig te zien dat rijtje B helemaal niet mee doet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zijn de pinnetjes E1 en E2 misschien door eerder toegepast geweld een beetje naar binnen gedrukt, waardoor ze geen contact meer maken met de vrouwtjes in de stekker?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik moet ook de stekker goed aandrukken en dan werkt het prima.
Ik zit wel iedere keer weer te zwoegen om de stekker er uit te krijgen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
als je die stekker er niet voorzichtig bij de rode voet eruit trekt maar aan het snoer gaat het intern ook rap stuk
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Matthijs309 schreef:als je die stekker er niet voorzichtig bij de rode voet eruit trekt maar aan het snoer gaat het intern ook rap stuk
Dat weet ik, daarom heb ik de boel ook van begin tot het eind doorgepiept. Alles werkt zonder onderbrekingen.
Verder werkt de Lexia goed bij mijn rode XM en nu problematisch bij de blauwe (voorheen ook goed). Als ik maar wist waarom….
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Is het een optie om vanuit de contacten onder je dash, daar waar de stekker er normaal gesproken ingaat, eens draadjes naar die grote ronde stekker te laten lopen en te testen hoe de lexia daar op reageert ?
Je weet dan zeker dat je de contacten gebruikt die de brede stekker misschien niet pakt in die blauwe xm.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In laatste instantie, ja. Dat is nogal een geklooi. Misschien heeft iemand een soortgelijk probleem elegant opgelost.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Tsja, ik denk dat het de enige optie is. Op basis van wat je zegt zou het niet aan je stekker zelf kunnen liggen anders zou het bij de rode ook niet werken. Doormeten van stekker is ook ok, dan blijft alleen nog de vraag of je stekker de puntjes wel “pakt”. In de rode blijkbaar wel en in de blauwe schijnbaar niet.
Als door geklooi je het zeker weet kun je daarna aan een gerichte oplossing werken.
Een optie zou kunnen zijn om zelf een stekker te maken. Dash aan de onderkant los en gestructureerd een losse stekker aan de draden onder de dash maken die anders naar niet koperen puntjes lopen.
Voordeel is dat je dan zelf een leuke stekker kunt uitzoeken…
er zijn toch van die klipjes waar je een draad mee kunt aftappen ? Die dingen die ook in die ebay diode setjes zitten. Daarmee zou je achter je dash de draden kunnen aftappen en naar een contra van de ronde stekker brengen.
Ik heb een XM welke een storing heeft m.b.t. de AB van de CV. Deze reageert n.l. niet meer op de AB.
Zowel op de orginele kiekert als dat aftermarket setje. De Xm staat niet bij mij om de hoek. De vraag is nu of de lexia een “uitlees funtie” heeft voor de CV. Weet iemand dit zo uit z’n hoofd ???
Ik kan dit n.l. pas zelf constateren wanneer de lexia eraan hangt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik dacht het niet. De sleutels kun je dacht ik ook niet inleren. De codering zit op de chip die hardware matige gekoppeld is aan de chip in de Texton ontvanger….