Weer veilig terug in NL. Na een 4 daagse rondrit via Berchtesgaden (D) en Tirol. Voor vertrek inderdaad de losse draad gevonden op de bobine.Aangesloten en de toerenteller werd weer actief.
Het is hartstikke goed gegaan. Lekker met een gangetje van 130 op de snelwegen soms wat harder. Keurig verbruik: Slechtste was 1 op 11.1 het beste 1 op 12,8
Mooie bergritten gemaakt waarvan enkele met tot 24% hellingen. Bij een van de lange afdalingen begon ik wat vreemds te ruiken. De CX even aan de kant gezet en de kap open om te kijken wat er aan de hand was maar er was niets te zien. En ook niets ongewoons te bespeuren; sterker nog het rook ouderwets gezond. De velgen waren wel goed warm (niet heet) dus ik denk dat het veelvuldige bij-remmen gewoon de oorzaak waren. Op de motor afremmen ging op sommige stukken echt niet.
Ik had overigens na 2 dagen ook al geen perfect werkende handrem meer. Net zoals bij Par Example. Als je m een paar keer op een helling hebt gebruikt is de jus er wel af. Dus ook altijd in de versnelling weggezet.
Wat me ook opviel: bij een stuk waar we met 30 - 40 km/u file rijdend en vrij steil omhoog reden begon de pook erg te schudden. Dat doet ie normaal ook wel een beetje bij vol gas, maar nu was het heel erg.
Ik kan me herinneren dat ze bij Renard zeiden dat dit aa de aandrijfassen kan liggen maar dat het niet zoveel kwaad kon. De schakelstangen op de bak zijn al vernieuwd. Maar wat is nu een goede of slechte aandrijfas?? Moeten die ook met loodjes ofzo gebalanceerd worden?? Of zou het aan een motorsteun kunnen liggen?
Iig is LA TRS een betrouwbare reisgezel gebleken. Altijd een beetje spannend om met een pas gekochte “vreemde” oude voiture op reis te gaan omdat je konstant aan het checken bent of alles werkt zoals het moet werken. Maar ze is daarin glansrijk geslaagd.
Hieronder nog wat “bewijzen”
En nog een plaatje ingezoomd ‘s ochtends vroeg vanuit de hotelkamer waardoor je weer beseft wat een mooi model de CX toch is…..
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Mooie auto op een mooie lokatie!
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gááf! Mooi dat La TRS je probleemloos thuisgebracht heeft! En die 2e en 3e foto zijn prachtig
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
klasse, respect!
Super zeg. En 24%‘s hellingen zijn wel heel erg stijl, top dat ze daar geen problemen mee heeft.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Geweldig! Mooie foto’s.
Ik heb zo maar zin de CX te pakken en bijv. de San Bernardino eens op te zoeken.
Helaas moet ik nog een weekje wachten op vakantie en staan er andere dingen op het programma
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie plaatjes
En zeer net verbruik lijkt me zo!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zie je wel, ik zei het toch? Een perfecte wagen, zo’n 22 TRS!
Leve de Douvrins!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het is een fijn blok! Fijn ook dat de toerenteller het weer deed. Het is dan mogelijk om rond de 3000 toeren op koppel te rijden.
Helaas ging net de pasaagiersruit niet meer helemaal omhoog. Links wel dus de zekering is het niet. Motor hoor ik ook niet dus kabel zal nog wel goed zijn.. Denk dat de bekleding er maar af moet om het motortje te checken. OF iemand een andere suggestie??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het is eenvoudig om de bekleding te verwijderen en dan even het stekkertje van het motortje los te maken en dan twee draadjes met een losse accu verbinden. Als de motor dan wel werkt ligt het aan de bedrading, anders ofwel aan de motor, hoewel die niet vaak stuk gaan, ofwel het raam is uit de geleider en blijft steken.
(CX heeft geen kabel zoals de XM)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Thanx LA Leo! Op beide schakelaars doet de raam het niet, dus kijken of ik morgen tijd kan vrijmaken!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mooie reis naar een mooi land,
die raam kan misschien ook het stuk kabel tussen de deur en carroserie dat nog wel eens wil breken.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi dat het bij jou ook goed gegaan is Mike! Wat een genot hè om met zo’n auto te rijden? Opvallend dat jij ook dat handrem probleem hebt na het rijden van bergpassen…
Dat trillen zou aan de aandrijfassen kunnen liggen, maar ook aan de motorsteunen, of wellicht aan de koppeling? Balanceren van aandrijfassen heb ik nog nooit van gehoord…
Prachtige foto’s!
Goed gedaan. Geweldig mooie foto’s. TRS rules.
Trillen.. check je differentieel.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.