23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23

M’s 2.0 TRE avonturen: poging 2.0: Klaar voor vakantie
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 23 juli 2011 12:00 AM
  [ # 331 ]

Als je de beide voorwielen van de grond krikt en de wagen op twee bokjes zet en dan met draaiende motor in de tweede versnelling een voorwiel met de hand stil houdt voel je dan dat het wiel met schokken en stoten mee wil draaien of voel je een constante kracht?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

Gepost: 23 juli 2011 07:48 PM
  [ # 332 ]

Ik vermoed, dat Mark niet veel goesting en/of mogelijkheden zal hebben een dergelijk experiment op de stoep te gaan uitvoeren Samuel! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 23 juli 2011 09:05 PM
  [ # 333 ]
La Léo schreef:

Ik vermoed, dat Mark niet veel goesting en/of mogelijkheden zal hebben een dergelijk experiment op de stoep te gaan uitvoeren Samuel! Laughing

Bokjes heb ik maar om dit nou langs een Goudse gracht te gaan proberen Wink
Daarnaast is het ontstekingsprobleem inmiddels verholpen.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 24 juli 2011 11:42 AM
  [ # 334 ]

Gelukkig zijn de ergste problemen opgelost. Misschien totaal off topic. Ik probeer door dit relatief eenvoudige testje er achter te komen of er een duidelijk verband is tussen trillen van de motor en bak (en daardoor de pook) en gelijkmatig functioneren van het differentieel. Ik denk dat veel trilproblemen voortkomen uit een versleten differentieel en zoek bevestiging of dit testje de (slechte)staat van het differentieel aantoont. Mijn 2400IE automaat (80K op de klok) trilt totaal niet en voelt bij de test strak en constant. Mijn (2) trs’n (meer dan 200K op de klok) trillen beiden een beetje en voelen beiden (de een meer dan de ander) onregelmatig.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 30 juli 2011 05:43 PM
  [ # 335 ]

Bedankt voor de tip Samuel. Ik ga dit, als een vriend met schuur terug is van vakantie, proberen en kijken of er trillingen zijn.

Voor nu: vanochtend liep de motor koud erg slecht, de eerste minuut (choke helft uit zoals normaal) was het met horten en stoten zoals de afgelopen week. Na een minuut rijden kom ik bij een stoplicht. Het toerental zakte weg (choke helemaal uit) en toen sloeg de CX af.
Bij groen kon ik starten (start in een keer) gas geven en wegrijden. Verder de rest van de dag nergens last mee gehad en nog vier keer zonder problemen gestart en gereden.

Zou het kunnen dat ze te rijk staat afgesteld en verzuipt als de choke uitstaat? Ik zat er aan te denken dit straks als de motor helemaal koud is te testen door met weinig choke weg te rijden en te kijken of er dan hetzelfde gebeurt.

Profiel  

Gepost: 30 juli 2011 07:23 PM
  [ # 336 ]

De choke hoeft, zeker met dit weer, bij de eerste startpoging echt niet verder dan de helft worden uitgetrokken. Daarna stel je hem zo, dat het toerental op 1000 blijft. Na ca. 1 minuut kun je de choke dan al geheel indrukken. Althans die ervaring heb ik. En te ver uitgetrokken choke leidt eveneens tot horten & stoten.

Wat is je verbruik eigenlijk?

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 30 juli 2011 07:40 PM
  [ # 337 ]
La Léo schreef:

De choke hoeft, zeker met dit weer, bij de eerste startpoging echt niet verder dan de helft worden uitgetrokken. Daarna stel je hem zo, dat het toerental op 1000 blijft. Na ca. 1 minuut kun je de choke dan al geheel indrukken. Althans die ervaring heb ik. En te ver uitgetrokken choke leidt eveneens tot horten & stoten.

De choke is normaal half uitgetrokken tot aan het eind van de straat. De laatste dagen moet ik hem echter verder uittrekken en loopt hij sowieso niet mooi. En vanochtend sloeg de motor na 500 meter (stoplicht) af met de choke helemaal uit.

Profiel  

Gepost: 30 juli 2011 10:28 PM
  [ # 338 ]

Maar als je de choke juist niet helemaal uit trekt, maar juist induwt als hij dreigt af te slaan… werkt dat niet?
Sorry als ik je verkeerd begrijp misschien, maar de choke geheel uittrekken doet de auto met dit weer eerder afslaan.

Wat ook aan de hand kan zijn: er is aan de carburateur gesteld, omdat door de 10% ethanol-benzine de auto slecht liep. Daarna is ook de ontsteking vervangen, maar het systeem was nog ‘vervuild’.
Inmiddels is dankzij de Forté Fuel Cleaner de boel weer schoon en dient de carburateur opnieuw (terug) te worden gesteld.
Maar dit kunnen ze bij elke dorpsgarage in principe wel. Afstellen dient wel met warme motor te gebeuren en aan de chokekabel moet men niet gaan prullen, want die is niet versteld!

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 30 juli 2011 10:51 PM
  [ # 339 ]
La Léo schreef:

Maar als je de choke juist niet helemaal uit trekt, maar juist induwt als hij dreigt af te slaan… werkt dat niet?
Sorry als ik je verkeerd begrijp misschien, maar de choke geheel uittrekken doet de auto met dit weer eerder afslaan.

En dan gebeurt dit: Filmpje van afslaande CX.
Minder choke werkte idd, ze sloeg niet af. Desalniettemin is het dan met horten en stoten, deze week rijd ik even langs Konijnendijk om af te laten stellen.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 19 september 2011 09:53 AM
  [ # 340 ]

Terug van vakantie (niet met de CX) dacht ik vorig weekend weer eens een stuk met de CX te gaan rijden. Ze stond inmiddels drie weken stil en had in de twee weken daarvoor slechts af en toe een kort stukje gereden. Ik draai de sleutel om, de lampjes gaan heel flauw branden en…..niets.

Een uurtje later staan de mannen met het gele busje op de stoep om haar weer tot leven te wekken, tuurlijk lege accu. Daarna een drie kwartier in de omgeving rondgereden, reed lekker, het zweven had ik wel gemist op vakantie.

Gisteren loop ik dus na een week stilstand naar de CX toe voor een ritje naar de wasstraat (don’t worry, hij gaat er niet doorheen maar ze hebben daar een stofzuiger). Ik draai de sleutel om, de lampjes gaan branden, ik hoor een klik en de startmotor die een keer omdraait…..en dat was het.

Heb de mannen van de ANWB maar niet gebeld want dit is wel erg lullig. Is mijn accu overleden? Of is het echt mogelijk dat hij in een week weer leeg is (staat niets permanent aan)?

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 september 2011 01:44 PM
  [ # 341 ]

Je kunt de accu zo even laten doormeten .
Doen ze meestal meteen (de ANWB dus) als ze toch moeten komen.
Had vorig jaar het zelfde met de DS.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 juli 2013 12:45 PM
  [ # 342 ]

Internet-nostalgie-momentje: hoe is het met Madame de TRE!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook