Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Demonteer de hele zooi en maak het schoon met remreiniger, ik weet niet zeker meer of er in de olie-vul klep een staalwol filter zit, deze zou vuil kunnen zijn.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het staalwollen filter zit in het luchtfilter. In de vulpijp niet. Daar zit enkel een rubberen klep in om te zorgen dat de olie terug gaat het carter in en niet naar het luchtfilter. Lucht/druk moet naar het luchtfilter om opnieuw verbrand te worden.
Er is wel ergens eens doorsnede van het ding. Ik zal eens zoeken.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is die rubberklep dan niet opgelost of uitgehard?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Klopt. Verbaast me eerlijk gezegd ook niets naar 10 jaar stilstand..
Hij deed steeds al een beetje olie in het luchtfilter gooien. Tot de ravage wat het nu aanricht.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
heeft de 2cv-boer een oplossing voor dit probleem denk je?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik ga morgen Eendimport in Kraggenburg even bellen. Wellicht heeft die een oplossing. 2cv vulpijpen genoeg, maar Visa niet te vinden..
Het is uiteindelijk een goede 2ehands geworden. Een 2cv vulpijp was toch niet zo’n goed idee. Die is net even wat anders en je hebt dan minder onderdruk in het carter.
Het olie gebeuren is nu achter de rug. Ik hoop dat het met een snelwegrit ook heel blijft nu.
Ik wil graag een toerenteller inbouwen, waarom? Ik vind toerentellers altijd al gaaf! Nu is die keus natuurlijk best wel beperkt omdat het een 2 cilinder betreft. Nu heb ik er een gezien op Marktplaats en ik twijfel of het wel gaat werken.
Daarom is nu mijn vraag, is iemand bekend met deze toerentellers?
http://link.marktplaats.nl/465751799
En hier een beschrijving:
In de beschrijving staat voor 4, 6 en 8 cilinders. Maar achter op de toerentellers staat zit een switch waar weer heel wat anders staat.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
BMW motorfietsen hebben ook toerentellers (en zijn ook 2-cilinders, de boxers tenminste). Daar kan je ook naar zoeken?
Citroen!
Klopt, maar de schaalverdeling mag liever niet verder lopen dan 8000 toeren. Dat ziet er zo absurd uit.
Klopt het trouwens dat je ook een 1 cilinder toerenteller kan gebruiken? De bobine vonkt toch bij elke slag die de motor maakt?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ken jij de BMW-boxers een beetje? Die gaan echt niet over de 8000 toeren/minuut hoor!
Je moet een toerenteller voor een 2-cilinder hebben.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet een toerenteller hebben van een motor of auto die dubbel vonkt. Dat doet de visa ook. Hij vonkt dus eigenlijk 1x te veel die van een Harley Davidson doet het dus wel. Die heeft zo’n dubbele ontsteking.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
In de burtonwereld hebben ze vast een passende oplossing.
Soms lijkt het wel of ik aandelen Autex heb, maar ik winkel daar graag, en ze hebben ook nog een toerenteller in hun assortiment…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Je zou eigenlijk een toerenteller uit een Visa zelf moeten hebben, en die dan moeten aanpassen zodat het lijkt alsof het de originele teller is. Dan zit ‘ie meteen in je dashbord, en dan lijkt het behoorlijk origineel!
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Michiel van Ginkel schreef:Je zou eigenlijk een toerenteller uit een Visa zelf moeten hebben, en die dan moeten aanpassen zodat het lijkt alsof het de originele teller is. Dan zit ‘ie meteen in je dashbord, en dan lijkt het behoorlijk origineel!
Dat lijk me ook mooier..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
waterman schreef:Je moet een toerenteller hebben van een motor of auto die dubbel vonkt. Dat doet de visa ook. Hij vonkt dus eigenlijk 1x te veel die van een Harley Davidson doet het dus wel. Die heeft zo’n dubbele ontsteking.
Lelijke eend had die destijds gekocht meen ik me te herinneren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017