Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Idd: een dynamo vervangen wegens een oplichtend waarschuwingslampje vindt ik tegen het criminele aanliggen.
Dan zou ik ten eerste maar eens goed gaan kijken OF die dynamo wel vervangen, EN de oude opvragen, want daar mankeerde natuurlijk niks aan en ligt nu weer voor een paar 100 euro handel op de schappen van de dealer.
Driewerf bah….
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd ik sluit me hier helemaal bij aan, als het niet in orde is betaal dan de rekening niet. Morgen vervangen ze bij wijze van spreken je versnellingsbak omdat ze dachten dat het daar aan kon liggen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004
- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Is het probleem opgetreden nadat de olie ververst/oliefilter vervangen is?? Zo ja, controleer dan eens het oliefilter want het binnenwerk van de inzetfilters wil wel eens kapot gaan waardoor er een klepje niet ingedrukt wordt en waardoor je dan ook een te lage oliedruk krijgt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
De citroen dealer in Den Helder wist mij dat door de telefoon zo te vertellen. Waarschijnlijk is uw oliefilter vuil of werkt het inwendige klepje niet.
Heb toen een filter gekocht v00r 11 euro en vervangen en gelijktijdig ook de olie omdat ik toch bezig was en ja hoor, probleem opgelost.
Hulde aan Peeman-Slot in Den Helder
Hoi,
ik heb net hetzelfde voor met mijn C3. Nu las ik hier op het forum iets gelijkaardig en daar spraken ze van een “gare zender” dat zou stuk zijn!
Kan dat de oorzaak zijn en wat is een “gare zender”?
Bedankt voor ev reacties.
Myriam
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Myriamm schreef:Hoi,
ik heb net hetzelfde voor met mijn C3. Nu las ik hier op het forum iets gelijkaardig en daar spraken ze van een “gare zender” dat zou stuk zijn!
Kan dat de oorzaak zijn en wat is een “gare zender”?Bedankt voor ev reacties.
Myriam
De oliedruksensor (hier zender genoemd) geeft een signaal af aan de centrale computer over de oliedruk.
Als de oldiedruk te laag is, stuurt deze sensor een signaal naar de centrale computer, die op zijn beurt het controlelampje op je dashboard aanstuurt.
Ale je sensor defect is (“gaar”) kan de computer een foutief signaal van de oliedruksensor ontvangen en het controlelampje dus “onjuist” aansturen.
Bij een oud of ernstig vervuild filter kan de oliedruk te laag worden…...
Op oudere auto’s is de oliedruksensor rechtstreeks met het controlelampje op het dashboard verbonden.
Maar de huidige generatie auto’s (waaronder ook de C3) zit helaas volgepropd met electriek.
Jeroen
Beste Beringer, en anderen.
Weet iemand of dit probleem inmiddels opgelost is.
Wij hebben met de auto van mijn vrouw precies hetzelfde probleem.
Het kijkglascensor is vervangen.
Echter het probleem blijft zich voordoen.
Het probleem doet zich echter alleen voor bij snelheden onder de 60 km/u.
Ben benieuwd.
Ik hoor graag van jullie, daar ik géén zin heb in hoge rekeningen voor zo’n (irritante) kleinigheid.