Die toerenteller moet maar even wachten..
Nog steeds problemen.
Nadat ik na 30 kilometer 115 had gereden, kwam ik onderaan de afrit van de snelweg tot de conclusie dat er blauwe rook onder de kap vandaan kwam. Je raad het al, helemaal uitgesmeurt over de carburateur. Ik ben rustig verder gereden naar een pomp en daar het deksel van het luchtfilter eraf gehaald. Daar vond ik een flinke plas olie. Met papier heb ik alle olie weer opgedept en verder gereden.
De auto begon daarna ook nog eens te stotteren. Dat komt denk ik door die overvloed van olie wat waarschijnlijk (hopelijk) de bougie’s dwarszit.
Ik snap hier helemaal niks van, zat het probleem dan toch niet in die vulpijp?
Het probleem lijkt zich vooral toe te doen na een flink stuk rijden en de motor dus goed warm wordt.
Zou het kunnen dat de olie te heet wordt? De oliekoeler is nog smerig. Deze moet nog schoon.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt er op dat de carterdruk wat hoog is. Nou heeft zo’n motortje een vrij hoge carterdruk van huis uit door de constructie, maar het lijkt nu wel erg hoog. Zit de carterventilatie niet ergens vreselijk verstopt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waar kan ik die vinden? Il heb hier geen boek bij de hand. Zou het misschien ook kunnen dat de pijlbuis te los in het blok zit? Viel me op dat deze niet erg stevig zat.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ook geen boek. Dat heb JIJ namelijk van mij gekregen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zit de ontlastklep niet vast?
Die dingen zitten toch allemaal in de vulbuis?
Net weer even een stukje gereden en dat ging weer prima. Zal dan de olie te heet worden en vervolgens zijn damp niet kwijtkunnen?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zit je oliekoeler niet verstopt?
Als je er van de buitenkant opkijkt zie je veel stof en meuk in de radiator zitten. Bedoel je dat?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ook dat, maar in dat ding ook.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eigenlijk zou je de oliedruk eens moeten meten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan zou die eraf moeten. Het oliefilter zou dan ook verstopt kunnen zitten…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wanneer is dat filter dan voor het laatst vervangen?
In Oktober, sindsdien 3000 kilometer gereden?
Ik ben inmiddels weer thuis. Met een droog luchtfilter een een snelheid van maximaal 95 kilometers per uur.
Hier nog een foto van het gebeuren:
Uiteraard daarna weer een scheurtje olie erbij gedaan.