Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lees dit nog even:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210447/P15/#top
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bedankt voor de reacties, ik zal morgenochtend de keerring erop zetten zoals in de link van waterman verteld wordt.
Alvast bedankt heren!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hedenochtend de zaak even nader bekeken, ik kwam tot de conclusie dat de keerring precies hetzelfde is als de oude. Dus type keerring is goed. Echter zag ik net als bij de keerring die eruit kwam scheurtjes zitten, dus dat verklaard ook het lekken.
Bovenstaand een foto van zo`n scheurtje. Echter waar kan ik online een nieuwe keerring bestellen? Want de Brezan levert ze niet en bestellen bij Citroën heb ik vorige keer al gedaan met zo nu blijkt een slecht resultaat.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoe heb je die keerring gemonteerd?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Deze heb ik er gewoon op geschoven. (laatste foto is overigens van de keerring welk er vanaf fabriek af in heeft gezeten)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een keerring gaat niet zomaar kapot op die plaats. Meestal wordt zoiets veroorzaakt door “externe invloeden” (een scherp voorwerp dat er doorheen prikt ofzo).
Overigens: de keerring op de foto heeft microturbines, en is voor de achterzijde van de motor (ervan uit gaande dat de motor in lengterichting ligt en dat de krukas met de klok mee draait).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Misschien even vragen bij Autex (die zijn ff met vakantie) of bij Procitro ?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
DriverD schreef:Een keerring gaat niet zomaar kapot op die plaats. Meestal wordt zoiets veroorzaakt door “externe invloeden” (een scherp voorwerp dat er doorheen prikt ofzo).
Overigens: de keerring op de foto heeft microturbines, en is voor de achterzijde van de motor (ervan uit gaande dat de motor in lengterichting ligt en dat de krukas met de klok mee draait).
Zou het niet komen door de leeftijd/uitdroging van de keerring? Ik zou niet weten waardoor die anders zou kunnen beschadigen. Maar hoe bedoel je precies de achterzijde van de motor? Het betreft hier de keerring welke achter het vliegwiel zit.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die keering kan bij jouw motor maar op 1 plaats. Achter het vliegwiel dus. Kan je nog even een goede foto posten van die kant van het blok, waar meer op staat dan alleen die krukas? Dus, van de hele zijkant waar dat vliegwiel zit?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoek je nog een nieuwe keerring?
Misschien heb ik er nog wel een paar liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Visa 1.4 TRS schreef:
Zou het niet komen door de leeftijd/uitdroging van de keerring? Ik zou niet weten waardoor die anders zou kunnen beschadigen.
Er zijn ook “monteurs” die een klauwhamer gebruiken om de keerring op z’n plaats te krijgen.
Iets met geweld en een ezel….
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
waterman schreef:Die keering kan bij jouw motor maar op 1 plaats. Achter het vliegwiel dus. Kan je nog even een goede foto posten van die kant van het blok, waar meer op staat dan alleen die krukas? Dus, van de hele zijkant waar dat vliegwiel zit?
Morgenochtend zal ik daarvan een foto maken, het is nu te donker in de garage.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hierbij de gevraagde foto`s.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die plug, rechts boven de krukas, zit die goed vast?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Die zit goed vast, kwam ook geen olie langs overigens.