4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX onbetrouwbaar?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2011 10:42 PM
  [ # 46 ]

Alles uit de jaren 80 rot. Mercedessen w123, w124, Volvo’s, Bmw’s you name it. Roest is vervelend, maar geen betrouwbaarheidskwestie. Betrouwbaarheid zit inderdaad voor een heel groot deel in het onderhoud. En daar heeft een cx gewoon een beroerde reputatie. Het is een draak om aan te werken zoals gezegd ( vooral niet geschikt voor onderhoud op de stoep of garagevloer hmz)Mijn grootste bezwaar bij een cx is de kwaliteit van het orgel en dan met name die van het onderstel en de elektra. Motorisch: prima kar ( alleen de douvrins lusten wel eens een koppakking en lekken vaak olie.. en de turbo2 diesel kan een h**r zijn), de versnellingsbakken zijn ook wel ok ( mits geen C-matic). Het probleem zit em in alles wat er omheen zit….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2011 01:55 AM
  [ # 47 ]

En zo heeft iedere auto wel wat maar als je instijl wilt rijden RIJDT JE EEN     CX

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2011 02:20 PM
  [ # 48 ]

Sorry ,ik heb een aardige woorden schat.
Maar wat bedoel je hier mee

van het orgel en dan met name die van het onderstel

of bedoel je de grote en de kleine octopus

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2011 02:52 PM
  [ # 49 ]

“orgel” = algemene bijnaam voor een maffe of anderszins afwijkende auto.  Laughing

Voorbeeld:

- “Lullig dat je auto kapot is, maar wil je anders zolang mijn AMC Pacer lenen?”
- “Nee, bedankt, in zo’n orgel ga ik niet rijden hoor! Dan fiets ik wel!”

waterman schreef:

alleen de douvrins lusten wel eens een koppakking en lekken vaak olie..

Ook een kwestie van (preventief) onderhoud, hoewel de originele carterpakking inderdaad flut is….
Maar als je dit tijdig verhelpt en vervangt door goede alternatieven, kun je jaren zonder lekkages rijden. Maar ik geef toe dat het originele design hierin tekort schoot.

En ja, die elektra is bij alle CX’en slecht en dom aangelegd, met relais in de ‘spatzone’ zodat ze altijd vochtig worden etc.
Maar even een dagje alles loshalen, goed schoonmaken en inspuiten met anti-vochtspray kan een boel ellende voorkomen.

Conclusie: de CX is van oorsprong in bepaalde opzichten in technisch opzicht een zwak ontwerp en heeft daardoor een ‘onbetrouwbaar’ imago opgelopen, doch met kennis van deze zwakke punten kun je door zelf verbeteringen toe te passen en preventief en tijdig (!) onderhoud de CX toch tot een redelijk betrouwbare auto maken die hij zo te lezen voor velen hier wél is!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 31 juli 2011 03:45 PM
  [ # 50 ]

Met andere woorden: een auto voor de amateur averti en bricoleur avancé...

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2011 05:57 PM
  [ # 51 ]
La Léo schreef:

“orgel” = algemene bijnaam voor een maffe of anderszins afwijkende auto.  Laughing

Nog wat extra woordenschat voor Frank en alle anderen:

Konijnenhok = vieze, uitgewoonde auto
Smekker = compleet afgetyfte, versleten auto
Niet niet blik = door amateur op verkeerde manier “gerestaureerde” of “opgeknapte” auto
olieboot = meestal mercedes 200/240 diesel: walmende stinkende auto dus
Draak = vreselijk auto om aan te werken. Auto waarbij je altijd wel ergens je handen aan openhaald of verbrand

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 31 juli 2011 06:08 PM
  [ # 52 ]

Perenkist = als hij zo rot is als een appel.

Hoerensloep = als hij vol met verkeerde attributen,velgen en spoilers zit.

Frikandellenbak = als hij al sissend en spetterend voorbij komt.

Lekker in de sjuus = origineel met de nodige mooie ouderdoms pigment vlekken.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 31 juli 2011 06:17 PM
  [ # 53 ]

Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2011 06:29 PM
  [ # 54 ]

Voor zover die erbij hoort.

Pauperbak: over het algemeen een Golf (denk met name aan een zwarte verlaagde Golf met een hoop herrie)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 juli 2011 07:16 PM
  [ # 55 ]

Wel een onderwerp dat ons raakt, zeg. Hoe betrouwbaar is de CX. Ik doe niet zo heel veel zelf, voor beurten gaan mijn auto’s sinds jaar en dag naar de garage.

10 Jaar genoten van mijn DS Break en maar twee keer niet thuisgekomen. Dit gezegd hebbend, qua roest en onderhoud ongeëvenaard. En toch wel een beetje een mecanodoos om aan te werken. In mijn optiek zijn die auto nooit bedoeld om te onderhouden. Desondanks een stuk betrouwbaarder dan de SIMCA 1301’s die ik daarvoor reed. Terwijl dat toch simpele rechttoe rechtaan auto’s waren.

Mijn CX ontpopt zich al twee jaar als behoorlijk probleemloos. Zo nu en dan een stekkertje bekijken en schoonmaken en dat is het eigenlijk wel. Volgende week naar de APK en dan moet er waarschijnlijk een achterdraagarmlager worden vernieuwd. Duur onderhoud? Tja. Een Jaguar op de weg houden schijnt net zo bewerkelijk te zijn. En ik ken ook mensen die zijn leeggelopen op een SAAB of een Mercedes ...

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2011 07:49 PM
  [ # 56 ]

Niet persoonlijk bedoeld, maar:
Toch even een tegengeluid: Als ik moet kiezen tussen het onderhouden van een DS of het compleet leeglopen op een CX, met zijn grote hoeveelheid kunststof en stekkers, weet ik het wel!  Mr. Green

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2011 07:51 PM
  [ # 57 ]

Ik ben wel met DriverD eens dat een DS een makkelijkere auto is om bij te houden. Maar, we moeten wel eerlijk blijven: Een DS is in een andere tijd gemaakt met andere materialen. Alles kan uit elkaar en hersteld worden. Dat is bij een cx toch wel een beetje anders helaas maar komt ook door andere inzichten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2011 08:08 PM
  [ # 58 ]

Agreed!

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2011 08:19 PM
  [ # 59 ]

Een boel van die kunstof stekkers geven de CX natuurlijk ook functies die een DS niet kent Wink

In het interieur zitten ook ontelbare kunstofstekkers, die blijven over het algemeen wel goed gezien daar weinig tot geen vocht bij komt.
Al die stekkers geven de CX wel leuke opties Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 31 juli 2011 08:22 PM
  [ # 60 ]
Arjan Verkade schreef:

Al die stekkers geven de CX wel leuke opties Smile

Daar is sinds kort ook een topic over idd, maargoed dit is helemaal offtopic.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook