de bol al eens goed laten schrikken (goeie slag met een rubberen hamer) en dan 2 kettingsleutels gebruiken, 1 op de bol en 1 op de demper en u dan eens goed laten gaan
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Beitelen.
Volgens mij kan de cilinder eruit als de bol erop zit alleen even de nippel langs de veer leiden, no problem. Hoe dik is de leiding voor ABS, 4,5mm kan ook nagemaakt worden..
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb mijn oliefiltersleutel inmiddels gebruikt en die sneuvelde op de veerbol.
Hij zit echt enorm vast, ook als de cilinder niet meedraait. Morgen even bij de citroen garage een veerbol sleutel vragen of ik die even mag lenen. De bol moet er af om die klem los te maken volgens mij.
Morgen ga ik weer proberen.
Andere oplossing is nog de achteras van de deauville die in de tuin staat te monteren. Deze heeft goede leidingen dus hoef ik er minder te bestellen. Maar eerst de oude proberen te redden en enkel de veercilinder te vervangen. Hopelijk kan ik morgen dan een aantal leidingen bestellen.
Voor die abs leiding heb ik inmiddels een setje kunnen lenen om leidingen te maken incl leiding van koper.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Met het lenen van de veerbolsleutel de bol goed kunnen los maken. De veercilinder gedemonteerd vanmorgen.
Daarna een andere veercilinder; ik had nog een achteras liggen dus die gaan zoeken, bollen eraf en ja hoor, beide nippels kapot, dus daar heb ik ook niks aan. De sloop deauville omhoog en daar ging de bol en de leiding perfect los. Ik blij.
Veercilinder ligt klaar!
Leidingen bestellen en verder sleutelen.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan ook gewoon een nippel uitboren natuurlijk.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Had gekund, maar om dat goed te doen en netjes schroefdraad te tappen moest de cilinder er toch uit.
Ik bewaar de cilinder zowiezo.
Vanmiddag 7 leidingen besteld. Woensdag binnen.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je voorzichtig boort, hoef je geen schroefdraad te tappen. Centreren doet de boor zelf bovendien.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik zal het eens proberen op de oude cilinder. Als het lukt heb ik er 1 op voorraad.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed plan!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Het schiet op, de leidingen zitten er bijna onder, dwz er moet er nog 1 worden aangesloten en ze moeten nog netjes worden gemonteerd in de houders. Daarna de achteras weer terug op z’n plek hangen. Tevens begonnen met de grote beurt.
Hierbij nog wat fotos van de afgelopen dagen;
De bx op stenen gezet zodat ze stevig staat en de achteras laten zakken voor het gemak;
Hier is de veercilinder eruit omdat de nippel was gebroken;
De cilinder;
De leidingen gedemonteerd;
Nieuwe leidingen, filters, bougies en olie;
Leidingen eronder en getektieleerd nu de achteras nog niet op z’n plek zit zodat erachter ook mooi tektiel zit.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:
De 4e is een dikkere vanwege het abs. Deze zijn via citroen niet meer leverbaar evenals de voorste voor bxjes met abs. Dat is balen. Hier moet ik nog een oplossing voor zoeken….
Kun je gewoon op lengte laten maken bij o.a. chyparse of stoebo.
topic 19 (laatste regel) over het hoofd gezien….......................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
De leidingen zitten eronder, de remmen ontlucht. Grote beurt gedaan en een proefrondje in de 16v gereden.
Wat een bommetje!!
Koppeling moet er nog in, er is nog mee te rijden maar moet toch gebeuren. De veerbollen zijn niet best meer.
Maar we zijn een eind opweg. Nog wat foto’s;
De leidingen die erg slecht waren;
Wat foto’s samen met de sport;
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig!
Enne een nieuwe koplamp zie ik!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
GWHENDRIKS2 schreef:Goed bezig!
Enne een nieuwe koplamp zie ik! ;-)
Inderdaad en een knipperlicht ook vervangen
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge