1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Spruitstuk
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 november 2005 11:39 PM

Ik wil -naast 80.000 andere onderdelen- het spruitstuk van m’n Eend laten verzinken (thermisch verzinken dus in een bak met gesmolten zink flikkeren). Voor het kromtrekken ben ik niet bang. M’n koeltunnel trok n.l. ook niet krom (foto’s komen nog). Waar ik wel bang voor ben dat er kleine gaatjes in zitten die verstopt kunnen raken. Dus wie kan mij vertellen of er inderdaad van die kleine gaatjes in zitten ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 november 2005 11:53 PM
  [ # 1 ]
André schreef:

In de onderzijde, onder de carburateur zit een gaatje.
Als je de diameter opmeet kan je het later weer opboren tot de juiste maat.
Overigens houdt de zink niet bij de temperaturen die een spruitstuk kan krijgen.
Verchromen is dan een betere maar duurdere oplossing.

dan zou ik voor nikkel gaan

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 november 2005 11:54 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tips !

Ff over nadenken en wat prijzen opzoeken dus ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 december 2005 10:27 PM
  [ # 3 ]

Wat zou het efect zijn als ik m’n spruitstuk toch laat verzinken en het wordt nadien loeiheet ?

Overigens, dat gaatje is een gemeen rotgaatje. Eerst is de diameter 3,5mm, daarna 1mm. Ik moest het opmeten door een stukje ijzerdraad in de boormachine te klemmen en rondom dunner te schuren. Daarna er in steken (kijken of het past) en dan de dikte van het vermaledijde ijzerdraadje opmeten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 december 2005 11:35 PM
  [ # 4 ]

Dat gaatje is puur om verzuipen tegen te gaan. Als het dicht is werkt het ook!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 december 2005 11:16 PM
  [ # 5 ]

Het zou zelfs zuiniger moeten rijden omdat er minder benzinedamp via dat gaatje verdwijnt Wink

Nog 2 vraagjes:

Hoe krijg ik alle kool uit de binnenkant van het spruitstuk ? Is er een middeltje wat dat spul oplost ?

En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 december 2005 11:18 PM
  [ # 6 ]
Lelijke Eend schreef:

Het zou zelfs zuiniger moeten rijden omdat er minder benzinedamp via dat gaatje verdwijnt Wink

Nog 2 vraagjes:

Hoe krijg ik alle kool uit de binnenkant van het spruitstuk ? Is er een middeltje wat dat spul oplost ?

En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?

Vuurtje stoken, en je spruitstuk erin duwen, dan brand alles schoon binnen in het spuitstuk. Net als met je brommer vroeger!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 december 2005 11:32 PM
  [ # 7 ]

Brommer vroeger ? Ik heb allen een rottige rotskoter en die haal ik niet uit elkaar.

Maar ik vraag me af of dat vuur wel diep genoeg komt. Het spruitstuk is iets van 40 tot 50 cm breed.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 23 december 2005 01:43 AM
  [ # 8 ]

Wasbenzine erin en dit aansteken. Zo doe je het bij en brommer tenminste. Laughing

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 december 2005 01:47 AM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?

Waarom zou je dat willen? Daar onder is het niet echt handig om met een sleutel bij te komen.
Als je te weinig vlees in het blok hebt, dan kan je er altijd nog M8 in tappen. (heb ik ook gedaan) Die M8-jes passen nog precies door de gaten van je spruitstuk.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 december 2005 02:41 AM
  [ # 10 ]

Hoef ik geen tapeinden te kopen Wink En of je nou een moer of een bout losdraait, maakt niets uit lijkt me.

Punky, bedankt !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 december 2005 02:43 AM
  [ # 11 ]

Oh, sorry. Ik dacht dat je ze wilde vast maken met bout + moer. Maar het kan. Ik heb namelijk ook gewoon boutjes geplaatst.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 december 2005 02:45 AM
  [ # 12 ]

Ok, gaan er boutjes in Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 december 2005 10:05 PM
  [ # 13 ]
Lelijke Eend schreef:

Hoef ik geen tapeinden te kopen Wink En of je nou een moer of een bout losdraait, maakt niets uit lijkt me.

Punky, bedankt !

tapeinden worden gebruikt om een betere hittescheiding te krijgen, bouten leiden de hitte direct in de alu kopjes, .daarnaast is de krachtenverdeling van tapeinden beter dan bouten welke dus door hitte meer uitzetten,en dan los kunnen trillen.  Crying or Very sad
niet doen dus.

kool verweideren middels de spruitstukken een dag of wat in de petroleum te laten weken, dan uitbranden,dan uitkloppen.

tot zover ff.
greets wupke Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 december 2005 10:11 PM
  [ # 14 ]

Nooit aan gedacht Wupke!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 december 2005 10:11 PM
  [ # 15 ]

Klinkt alsof je er verstand van hebt Wink

Ik ga op zoek naar tapeinden en ga fikkie stoken. Dankje !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook