Hoi,
Ik heb onlangs als proef een XM type 1 2.0i gekocht voor 750 E, en ben er tot nu toe best tevreden mee. Hij is een stuk betrouwbaarder dan ik had verwacht en rijdt natuurlijk heel reliekst.
Dit weekeinde ben ik er mee naar Duitsland gereden, waar het tussen de sneeuwbuien door best goed toeven was. Op vlakke stukken heb ik natuurlijk het gaspedaal eens flink ingetrapt.
Maar echt hard wil-ie niet, kom niet hoger dan 160 - 165 km/h. Is dat normaal? En welke type moet ik hebben om een beetje bij te blijven met Duits Autobahn-ijzer?
Erik heeft toen hij een XM injection had er de 200 mee aangetikt, en hij had nog gas over dacht ik.
Ik denk dus dat er iets niet juist is met de jouwe?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Xm met een 2.0i monopoint haalde met moeite de 180….
en ja, als dat ding 3 tonnetjes heeft gelopen is ie niet nieuw meer!!!
Dus, eerst een beurt, compressie even meten, nieuw luchtfiltertje, bougie’s en dan nog eens proberen!
165 is wel een beetje traag..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
De auto zou eerst eens een goeie onderhoudsbeurt kunnen gebruiken. 165 km/h is zelfs voor een basis Xm veel te traag. Je moet eerder denken aan topsnelheden boven de 180 km/h.
Om te beginnen maar eens de kleppen laten stellen…wellicht dat de compressie niet helemaal goed meer is.
Maar wil je een echte Autobahn-cruiser….zoek dan naar een XM 2.0 Turbo CT of een XM V6. Die lopen zeker harder dan 210 km/h…maar zuipen ook weer iets harder. De XM 2.0 Turbo CT loopt 212 km/h De XM V6-24 loopt 235 km/h en is daarmee zelfs iets sneller als de nieuwere V6 die ook in de Xantia leverbaar was en slechts 230 km/h loopt.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Xantippe schreef:V6-24 loopt 235 km/h en is daarmee zelfs iets sneller als de nieuwere V6 die ook in de Xantia leverbaar was en slechts 230 km/h loopt.
Mijn V6 24 v, nieuw type loopt toch echt 240 op de gps…. met gemak. teller op 250… en automaat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Een Xm met een 2.0i monopoint haalde met moeite de 180….
en ja, als dat ding 3 tonnetjes heeft gelopen is ie niet nieuw meer!!!Dus, eerst een beurt, compressie even meten, nieuw luchtfiltertje, bougie’s en dan nog eens proberen!
165 is wel een beetje traag..
Ik heb met de 2.0i monopoint toch echt harder dan 200 op de teller gereden.
Het duurt erg lang, maar hij haalt het wel.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
daar wil ik me ook nog even bij aansluiten jah.
200+ (op de teller) haalde mijn crisis XM met 2.0i ook zonder gemor in duitsland.
Zelfs met de ramen open, en dát is cool met dat kabaal om je heen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ik heb er inmiddels ook (met de 2.0i comfort) 204 mee aangetikt, maar wat een herrie! Ik vind dat ie zowieso veel herrie maakt hoor voor zo’n luxe auto, met name vanaf 130km/h zo’n beetje..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
meeste lawaai vind ik zelf eigenlijk bij 100 KM/H maar dat geld eigenlijk voor alle citroens die ik heb gehad.
En tsjah, die hoge toeren he, 3000 tmp bij 120 km/h das nogal wat, ik geloof dat alleen de turbo ct wat dat betreft wat rielekster in z’n toeren hangt, en kabaal bij 200? tsjah, maar welke auto niet, en waar kun je dat eigenlijk nog lang rijden? probeer het trouwens maar eens met open ramen, dan valt het kabaal daarna gigantisch mee
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mijn ouwe, trouwe 2,0i break deed probleemloos 155-160 op de duitse autobaan, zwaar overbeladen en bijrijder nog 1-11 gemiddeld naar Croatie. Had nog ruim gas over, maar wel op de sportstand, anders ging ie wel heel veel deinen met dat gewicht.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mechuccio schreef:En tsjah, die hoge toeren he, 3000 tmp bij 120 km/h das nogal wat, ik geloof dat alleen de turbo ct wat dat betreft wat rielekster in z’n toeren hangt, en kabaal bij 200? tsjah, maar welke auto niet, en waar kun je dat eigenlijk nog lang rijden?
Een V6 24V automaat is doodstil bij 200…. aleen wind en banden geruis.
en waar dat kan? Van hamburg naar Munchen nog, de afgelopen zomer!
220 op de cruise, in de sportstand gaat ie vanzelf!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
waterman771 schreef:Mechuccio schreef:En tsjah, die hoge toeren he, 3000 tmp bij 120 km/h das nogal wat, ik geloof dat alleen de turbo ct wat dat betreft wat rielekster in z’n toeren hangt, en kabaal bij 200? tsjah, maar welke auto niet, en waar kun je dat eigenlijk nog lang rijden?
Een V6 24V automaat is doodstil bij 200…. aleen wind en banden geruis.
en waar dat kan? Van hamburg naar Munchen nog, de afgelopen zomer!
220 op de cruise, in de sportstand gaat ie vanzelf!
Een V6 12V automaat maakt nog ietsje meer windgeruis door die ruitenwissers, de motor hoor je licht brullen. Vanaf Arnhem kan je al flink trappen trouwens
Een paar berichten geleden ging het ook al over de snelheid…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Bij 170 - 180 km/h met een Xantia 1.8i 16v viel me de herrie ook wel mee.
Een keer 230 km/h gereden in Duitsland, maar dat was met een Lexus GS300.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Maar er is hier dus een probleem met een XM die vermogen kwijt is…
Heeft er iemand een oplossing of een mogelijke oorzaak?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
waterman771 schreef:Mechuccio schreef:En tsjah, die hoge toeren he, 3000 tmp bij 120 km/h das nogal wat, ik geloof dat alleen de turbo ct wat dat betreft wat rielekster in z’n toeren hangt, en kabaal bij 200? tsjah, maar welke auto niet, en waar kun je dat eigenlijk nog lang rijden?
Een V6 24V automaat is doodstil bij 200…. aleen wind en banden geruis.
en waar dat kan? Van hamburg naar Munchen nog, de afgelopen zomer!
220 op de cruise, in de sportstand gaat ie vanzelf!
utieraard uiteraard, nix verkeerds over de 6 cylinders natuurlijk, maar ik ging even uit van de 4-cylinders, en volgens mij is de turbo-ct de enige die niet al loopt te janken bij 120!
v6 spreekt natuurlijk voor zich….
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX