trotse eigenaar van een xm 2.5 td exclusive bj 2000 met een paar vragen
Dullie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 juli 2011 01:50 AM

Sinds kort heb ik een Zilvergrijze XM bj 2000.

hopelijk kan iemand me met het volgende helpen.

als ik de verlichting inschakel kan ik de temperatuuraanduiding van de airco niet meer lezen, is dat op te lossen?

de sierstrips zijn op veel plaatsen lelijk geworden. heeft iemand een adres waar ik nieuwe kan kopen?

ik ben benieuwd.

groeten,

Richard

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 02 augustus 2011 11:50 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de aankoop!
Ja dat met die verlichting heb ik ook wel eens gehad.
Weet het niet meer exact wat ik nu gedaan heb. Ik heb het display eruit gehaald.
Je ziet dan dat het lampje 2 voedingen heeft. Eentje voor gewoon lopende motor en een voor als je het licht aan doet.
Ik de twee lampjes gewoon aan de werkde voeding gesoldeerd. en de ander los gehaald.
Het dim effect ben je dan kwijt maar stoorde niet.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

Dullie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 03 augustus 2011 12:55 AM
  [ # 2 ]

Thanks,

dat ga ik van de week gelijk proberen.

groet,

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 augustus 2011 01:33 AM
  [ # 3 ]

V.w.b. de sierstrips, zie: http://www.hagen-schildkamp-techniek.eu/page_contenu/contenu2.html, en dan even klikken op sierlijsten RVS. Heb het zelf laatst ook bij mijn XM gedaan, zie hieronder.

Timo1990 schreef:

En weer een update! Ik had nieuwe RVS sierstrips besteld voor de XM. De huidige waren heel erg verbloemkoolt, was echt geen gezicht, dat is op deze foto wel een beetje te zien. Stom dat ik ben vergeten goede foto’s te maken van de oude strips toen ze er nog op zaten. 
Dus besteld, en een paar dagen geleden binnen gekregen.

Dus eerst de oude strips verwijderen, en alles schoonmaken:

En toen de nieuwe strips plaatsen. De kleine stipjes in het voor- & achterscherm was een makkie, maar de deuren waren echt een rotwerk. De oude strips was een kliksysteem, en dat ging heel makkelijk los en vast. Maar deze klem je in beide hoeken van de zwarte strip, en dan moet die verder vastgekit worden. Maar het past er eigenlijk net niet lekker in, maar als je weer teveel kracht zet om hem er in te schuiven, begint die weer te buigen. De randen waren ook nog eens vlijmscherp, waardoor op een gegeven moment m’n handen ook nog eens helemaal open lagen. Rolling Eyes Maar goed, uiteindelijk zitten ze er op, en dat ziet er toch wel heel erg mooi uit! Cool

Tape gaat er uiteraard nog af. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2011 12:59 AM
  [ # 4 ]

Voor de bumpers is er zo iets niet geloof ik??
Ik ben vorige week aan het experimenteren gelagen.
Bij mij zaten er op de zijkanten van die overgeplakte rvs strips, waarvan er een losliet.
Nu heb ik die van het linker voorportier eraf gehaald, helemaal schoon gemaakt en ontvet en daarna met zilverkleurige laminaat ondervloer-tape heel strak beplakt.
Het is een experiment maar het zit nog steeds, na behoorlijk wat buien en 2 dagen warm weer.
Ik zal binnenkort eens foto’s posten.
Dit procede is evt ook geschikt voor de bumpers.

Groeten Peter.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 augustus 2011 01:13 AM
  [ # 5 ]

Ik ben benieuwd, die orginele zitten in elk geval beter bevestigd als die RVS strips.
Bumper strips zijn voor de berline nog wel bij de dealer te krijgen, kostte wel iets van 150 per stuk.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7314

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juni 2013 07:34 PM
  [ # 6 ]
Timo1990 schreef:

En weer een update! Ik had nieuwe RVS sierstrips besteld voor de XM. De huidige waren heel erg verbloemkoolt, was echt geen gezicht, dat is op deze foto wel een beetje te zien. Stom dat ik ben vergeten goede foto’s te maken van de oude strips toen ze er nog op zaten. 
Dus besteld, en een paar dagen geleden binnen gekregen.

Dus eerst de oude strips verwijderen, en alles schoonmaken:

En toen de nieuwe strips plaatsen. De kleine stipjes in het voor- & achterscherm was een makkie, maar de deuren waren echt een rotwerk. De oude strips was een kliksysteem, en dat ging heel makkelijk los en vast. Maar deze klem je in beide hoeken van de zwarte strip, en dan moet die verder vastgekit worden. Maar het past er eigenlijk net niet lekker in, maar als je weer teveel kracht zet om hem er in te schuiven, begint die weer te buigen. De randen waren ook nog eens vlijmscherp, waardoor op een gegeven moment m’n handen ook nog eens helemaal open lagen. Rolling Eyes Maar goed, uiteindelijk zitten ze er op, en dat ziet er toch wel heel erg mooi uit! Cool

Tape gaat er uiteraard nog af. Laughing

Welke kit/lijm heb je hiervoor gebruikt ??? Bij mij vallen ze er nu al weer af Grrrr
In de winter, bij vorst, brak de kit en nu laten ze weer los (door het (te) warme weer ??)
Binnenkant RVS-strips had ik al geschuurd !! maar hechten: ho maar…

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook