Hallo,
vandaag ben ik naar de citroen dealer geweest omdat ik een probleem had met de aanjager. Hij deed het totaal niet meer. Volgens de dealer moest de transistormodule (zie link) vervangen worden.
http://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=33&aid=530_rVnJZFRUtGujAuhyfKIo&board_id=1
Dit heeft men vervolgens gedaan en idd de aanjager werkt weer. Echter is er een groot probleem voor in de plaats gekomen waar de dealer voorlopig geen oplossing voor wist. Om de binnentemperatuur te meten zit er een temperatuur sensor in de xsara naast de de display van de boordcomputer. Aan deze temperatuursensor zit een ventilatortje vast. Deze moet normaal gesproken, zodra je de motor uit doet, uit gaan. Hij blijft bij mij nu echter doordraaien tot dat waarschijnlijk de accu leeg is.
Maandag ga ik er weer mee terug, maar ik vraag me af of hier iemand is die enig idee heeft.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
oficieel gaat na 10 minuten nadat het contact is uit gezet, al het stroom van de auto af,en zal ie dus moeten uit gaan, maar de dealer zal hem aan de monitor/laptop moeten zetten, om te kijken welke opties er veranderd zijn,
Inmiddels ben ik er weer mee naar de dealer geweest.
De dealer had de airco op zo’n manier verbonden met de accu dat het systeem niet compleet zonder stroom kwam.
Ze hebben nu er een relais tussen gezet, die zodra ik de sleutel op het contact zet, de temperatuursensor gaat draaien. Start ik dan de motor, dan gaat de blower werken.
Helaas helaas, de relais heeft het 1 dag uitgehouden. Blijkbaar is de blower + airco gewoon te zwaar om in te schakelen.
Dat is toch niet de juiste manier?
Er is iets mis gegaan.Dat is duidelijk. Nu proberen ze het op te lossen met een beunoplossing.
Ze moeten maar naar één ding zoeken. Waarom draait die fan door.