Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt voor de art nrs ik zal eens bij een citroen dealer langsgaan.
Hier in het westland is dat waarschijnlijk van Schie in s’Gravenzande.
Heb jij die nrs uit een werkplaatshandboek?
Zoja, waar is dat te bekomen.
Groet Peter.
even een accou8ntje aanmaken en je kunt gratis alles doorbladeren. Niet alles maar wel wat je gewoonlijk wilt weten qua onderdelen en prijzen. Onderdeel aanklikken en dan naar het mandje om de prijs te weten. Ook kun je direct zien of het nog verkrijgbaar is.
Oh ja, er word een kvk gevraagd…. maak er een mooie van
Die 10 seconden is toch wel veel voor de pomp.
10 seconden is een wat kort interval. Als de voorraadbol nog voldoende druk heeft betekent het dat er een ruim intern verlies optreedt in het hydraulische circuit. Ik zou ook niet tevreden zijn met die 10 seconden. Mijn oude DS 21IE van ‘71 had na vervangen van een en ander (niet de rem doseur) ook een interval van plus-minus 50 seconden.
De hogedrukpomp kan heel lang meegaan en als het systeem eenmaal op druk is zijn die korte intervallen niet zo belangrijk voor het op druk houden, maar natuurlijk slijt de pomp wel sneller. Die pompen zijn te repareren, maar niet door de amateur. Citroen verkoopt (nu nog) nieuwe. Chyparse reviseert ze.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
8227 48 sigaren aansteker is nog verkrijgbaar maar kost een WOPPING 60,80 in de btw!! Das overigens de houder en de aansteker…
Je moet wel verknocht zijn aan het roken van sigaren
Maar ik begrijp je verlangen wel. In mijn XM zijn de ‘aanstekers’ voor en achter nog ongebruikt, maar ofschoon ik niet rook gaan ze toch niet op marktplaats of ebay, sorry
Waarschijnlijk kan je wel iets vinden op een sloop voor een habbekrats of voor niets van een ander type auto.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Die xm aanstekers zijn gewoon als universeel te koop. Daar is niks speciaals aan.
En idd een WOPPING 60 euro. Ik kan werkelijk geen verklaring vinden voor die prijs.
Het aanmaken, distribueren en op voorraad houden van onderdelen is kostbaar.
Een eenvoudige O-ring voor de HD pomp bijvoorbeeld kost bij Citroen 3 euro. Ik koop dezelfde direct van de groothandelaar (hier is men niet zo moeilijk) voor 30 cent.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Jan-hendrik schreef:
10 seconden is een wat kort interval. Als de voorraadbol nog voldoende druk heeft betekent het dat er een ruim intern verlies optreedt in het hydraulische circuit.
Ik ben er ook niet tevreden over, vandaag heen en weer geweest naar Den Bosch en ik hoor een sissend geluid in m’n stuurhuis.
Daar kan een interne lekkage zitten.
Eerst maar eens serieus op onderzoek.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vandaag de auto op de brug gehad om de lhm lekkage op te sporen.
Alles zat onder de olie dus eerst de boel eens schoon gemaakt.
Zonder de motor te laten draaien lekt het niet.
Toen gestart en weer omhoog en ja hoor bij de HD Regelaar druppelt het er behoorlijk uit.
Ik heb er een plaatje van gemaakt met m’n mobiel.(sorry voor de kwaliteit)
Het lekt op de aansluiting van het zwarte naar het groene deel.
er zit daar iets van een ring tussen.
Is alleen die aansluiting te vernieuwen of is heel de HD regelaar stuk?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Beetje moeilijk te zien wat er nu lekt.
Dat ligt niet zozeer aan je mobiel, maar aan het scherp stellen. Iets meer afstand geeft waarschijnlijk al een beter beeld.
Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.
Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.
Dus: Haal er een op de sloop en maak hem pas door uitwisseling van wat onderdelen.
Een HD regelaar is redelijk storingsvrij. Er zitten wat O-ringen in die na jaren kunnen gaan lekken.
Net als een hoogteregelaar een onderdeel dat het verdient om eens grondig te leren kennen. Ze vormen het hart van het Hydraulieksysteem van een Citroen.
Bijvoorbeeld bij Chyparse kan je dat allemaal van dichtbij bewonderen, laten reviseren en vervangen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
De foto komt van een bol ter hoogte van de voorwielen.
Is dit wel de voorraadbol?
Helemaal voorin zit nog een bol met een regelaar, daar lekt het niet.
Ik dacht dat, dat de rembol was! of zit ik verkeerd?
Peter.
JanSr schreef:
Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.
Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.
En de auto’s zonder stuurbekrachtiging hebben er een leiding minder op zitten, dus dat is niet uitwisselbaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Helemaal voorin zit nog een bol met een regelaar, daar lekt het niet.
Ik dacht dat, dat de rembol was! of zit ik verkeerd?
Aan de linker voorzijde zit inderdaad de remaccu bij een Diravi.
De HD regelaar bevindt zich meer naar achter ongeveer in het midden.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Volgens mij gaat dit om een hydractive regelaar, de elektroklep is ook te zien.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citrophile schreef:Volgens mij gaat dit om een hydractive regelaar, de elektroklep is ook te zien.
Ik geloof dat je daar gelijk in hebt
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
BasisBIX schreef:JanSr schreef:
Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.
Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.
En de auto’s zonder stuurbekrachtiging hebben er een leiding minder op zitten, dus dat is niet uitwisselbaar.
Een XM zonder stuurbekrachtiging? Benieuwd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop