Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Stiekumpjes aan ben ik wat aan het rondkijken naar een leuke low-budget Dyane. Da’s uiteraard geen eenvoudige speurtocht want ze liggen niet bepaald voor het oprapen, maar niet geschoten is altijd mis. Wie weet waar ik de komende tijd nog tegenaan loop.
Vanmiddag bijvoorbeeld wezen kijken naar een dofrode Dyane uit ‘81. Origineel NL. Best een leuk ding. Vooral opvallend weinig roest aan het plaatwerk en de originele lak is nog dik genoeg om d’r weer te laten glimmen. Knoepertharde deuren, geen rot langs de zijramen en de achterspatborden. Chassis volgens mij nog bruikbaar. Maar na ruim 20 jaar stilstand is het uiteraard niet eentje zonder werk. De foto’s spreken voor zich.
Chassis/bodem:
Geen kniksignalen bij de pook. Stuur draaide ook niet zwaar:
Koets:
Interieur:
Totaaltje:
Het motortje zat los maar liep niet vanwege platte accu en geen brandstof. Daar maak ik me echter niet zo druk om. Hij had trouwens ook nog een reserveblok+bak liggen.
Ik ben benieuwd naar jullie oordeel over dit meiske.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuk ding. Kopuh!
Citroen!
Dat ziet er (zo op het oog) nog heel aardig uit voor een originele NL auto. Niet te duur? Kopen!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Deel het optimisme van de voorgangers niet hoor.
Ik zie een Dyane, zover ik kan zien, waarvan de koets op veel kritieke punten verrot is.
Het chassis kan ik niet beoordelen, maar ziet er ook niet hoopvol uit.
Als je dit weer klaar wilt krijgen kun je je afvragen in hoeverre deze auto dan nog een orginele Nederlandse Dyane is.
Plaatwerk van Dyanes is er genoeg, dus enkel om de deuren zou ik haar niet aanschaffen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik vind het ook een vies ding. 200 euro tops.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bovenplaat van het chassis lijkt wel blauwe kleur te hebben, het zou dus zomaar kunnen dat het chassis al reeds een keer vervangen is.
Mijn ervaring is bovendien dat het met de kwaliteit van de dyane chassis-en meestal iets beter gesteld is als bij het maat-identieke 2cv chassis uit die tijd en het redelijk grote aantal laat ‘80 er en ‘81 eenden en dyanes die nog rondrijden bevestigd dit ook.
Ik zie zeer regelmatig a-types met nummerplaten die met een G of een H beginnen voorbijkomen.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Opzich valt hij me niet tegen voor een van dit bouwjaar, het zijn daarnaast ook standaard punten als een dakbalk en het voorruitframe. Gelukkig zijn daar prima delen bij de Dyanevereniging voor te koop. Bodem ziet er ook goed uit zo op de foto’s. Het chassis heeft inderdaad wel wat plekjes, maar je kunt snel genoeg zien of het rot zou zijn.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Thanx voor de reacties.
Ik ga me hier op dit moment nog niet aan wagen vanwege het laswerk. Als iemand anders deze Dyane wil redden, stuur dan maar even een PB’tje, dan krijg je de gegevens van de verkoper van me. Dat mocht ik van hem doorgeven aan geïnteresseerden. Ze staat in de buurt van Utrecht trouwens.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30