Goede dag,
Een vraag naar ervaringen van het verlagen van een saxo aan de voorkant dmv verlagingsveren.
Sta op het punt Apex veren aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaring qua rijden, kosten, en montage.
Als je een ander merk rijdt dan zou ik ook graag je ervaring willen horen.
Rijdt op 195/45R15 Conti Sportcontact 2, dus ook plattere banden dan origineel.
Geoffrey
Mss handig om mee te geven over welk type saxo het gaat.
Gaat om een Saxo 1.6 VTS (8 klepper) uit oktober 2000. 98 pk motor.
Ik heb de veren al besteld, Eibach veren. (-3,5 cm)
Na wat zoekwerk op internet werd er vaak gezegd dat je bij Eibach nog wat comfort over houdt.
Weet iemand of je bijzonder gereedschap nodig hebt om de veren om te wisselen? Zijn ze voorgespannen?
Ik heb geinformeerd bij de garage betaal ik 115 euro incl. uitlijnen. Uitlijnen kost 35, dus het kan me 80 euro schelen als ik het thuis doe.
Geoffrey
msh een beetje laat…
op de voorveren staat enige druk dus ik beveel aan een veerklem te gebruiken om de originele eraf te halen een “goede” klem kost ook al 40 euro
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Heb onder mijn Berlingo ook Eibach veren zitten aan de voorkant (meen ook -3,5cm)
Je houdt idd. wel wat comfort over. Maar ik denk dat je met veren icm stuggere dempers nog verder komt.
Mijn Berlingo is soms wat uit balans bij korte opeenvolgende veerwegen met de originele schokdempers eronder. Maar dit kan goed zijn omdat een Berlingo gebouwd is voor belading en een Saxo natuurlijk niet.
Hoewel ze volgens mij wel in grove lijnen dezelfde onderstel constructie hebben.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Neem even contact op met PPR Autosport in Geldermalsen…..deze jongens zijn gespecialiseerd en hebben prima prijzen..en vooral…perfecte service !
Ziet er goed uit !! Heb je nog wat comfort over met de eibach veren ? Misschien ga ik dat ook wel een keer overwegen dan. Heb net de achteras laten vervangen door PPR….wat een verschil !
Groet, Daan
Ik reed scheef, ik had de auto zo gekocht (niet goed opgelet) Het verschil was ook minimaal.
Het effect was dat hij naar links trok, nadat uitlijnen niet had geholpen ben ik hier achter gekomen en naar PPR gegaan. Echt goeie service en ook niet duur.
Ik had in eerste instantie Eibach gewild maar het zijn toch Apex geworden. (rode veren)
Prijsverschil was voor mij te groot. Zoiezo ga je inleveren op comfort, maar ik heb het er graag voor over.
Hij stuurde al lekker door de bocht, maar dit is nu echt zoveel keer verbeterd! Letterlijk een kart, rotondes en elke asfaltbocht is het feest. Op slechte wegen wel wat rustiger natuurlijk dan eerst
Dat had ik dus ook…auto zo gekocht met die k..achteras ! lekker dan….. maar goed….die hebben ze bij PPR dus vervangen door een gereviseerde en idd…net wat je zegt..het betere gooi en smijtwerk kan dan beginnen ! Rotondes, bochten, etc. etc, worden dan ineens een uitdaging…leuk ! Ik heb pas rondom 4 x uniroyal rainexpert laten monteren (op de originele toulouse velgen 185/55/14) en ben hier super tevreden over ! Zeker op nat wegdek geven ze geen krimp !
Aangezien ik best wel vaak met mijn kinderen in de auto rijd, weet ik niet of verlaging voor mij wel zo handig is. Volgende klus voor PPR is mijn kleppenkop. De zetels zijn versleten waardoor ie wat meer olie pakt dan de bedoeling is. € 500 en het is weer als nieuw. Ik wil dan ook meteen de bougies van Denso proberen…de iridium uitvoering. Schijnt heel goed te zijn.
Succes met je auto en we spreken elkaar misschien nog wel eens op het forum.
Daan