Voorstellen + Electrisch vraagje
Alexander1990
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 03 augustus 2011 11:27 PM

Hallo Allemaal,

Aangezien ik net een Saxo heb en dit forum tegen kwam dacht ik, laat ik me gelijk maar aanmelden.

Ik ben Alexander en heb dus sinds kort een Citroën Saxo 1.1 uit 1997.

Nu heb ik helaas gelijk al een paar probleempjes en zou graag wat advies krijgen.
Het gaat om het volgende:

- Allereerst functioneert de achterruit verwarming niet. Als ik de knop aanzet brand er wel een  
  lampje, maar de knop word dan heel heet. Lijkt op een of andere kortsluiting zou ik denken.

- Als 2e zit er in het zekeringskastje naast het stuur een geel rondvormig iets (zou niet weten hoe
  het heet) naar die is dus aardig zwart (verbrand). Enig idee wat het kan zijn?

- Als laatste zit er centrale deurvergrendeling in, maar die heeft een soort van vertraging. Als
  het knopje van de afstandsbediening ingedrukt word duurt het de meestal een seconde of 3, maar  
  soms gaat hij ook direct open. Is dat ergens in te stellen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Alexander

Profiel  

Geoffrey1988
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 04 augustus 2011 09:50 AM
  [ # 1 ]

Even kijken of er een zekering kapot is gegaan.
Misschien handig om even een verse batterij in je kastje te toen. Kost niet zo heel veel.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 04 augustus 2011 06:48 PM
  [ # 2 ]

heb je een universeelmeter. Om je achterruitverwarming probleem op te lossen is dit zeer makkelijk.
Daar je knop heet wordt vermoed ik dat er aan de draadaansluitingen aan de achterruit verwarming zelf een kleine sluiting is.
Als je met de motor uit op deze weerstand meet moet je iets rond de 0.8ohm meten is dit lager (<0.2ohm ) dan moet je de bedrading nakijken.  De gele ronde is wsh een zekering van 15A die door gegaan is. Voor je deze vervangt kan je best het circuit even nakijken. Wat is de locatie van deze zekering? 

Soms kan dit voorvallen als je in de winter gewoon de achterruitverwarming aanzet zonder de laag sneeuw er eerst af te halen ...

Rm waarschijnlijk je batterij van de rm die aan de lege kant is.

Profiel  

Alexander1990
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 05 augustus 2011 04:48 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reactie,

Ik zal dit weekend even de multimeter erbij pakken en eens kijken wat de resultaten zijn.

Mvg,

Alexander

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook