Verwarmingsradiator vervangen.
wallywillemen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 02 augustus 2011 01:08 PM

Hallo citroenfans,

Ik wil me even voorstellen:

Mijn naam is walter en kom uit Breda. Al jaren rij ik met veel tevredenheid citroen.
Meestal zijn het wat ouder auto’s die ik dan zelf kan onderhouden.

Ik heb een BX diesel, Xantia diesel gehad en rij nu een xsara uit 1998 op LPG
De Bx en Xantia gaven weinig problemen op 1 ding na en dat tot 2 x toe bij beide auto’s, de verwarmingsradiator vervangen moest worden. Bij Bx een koud kunstje en heb ik ook zelf gedaan. Echter bij mijn xantia heb ik het 2 x uitbesteed omdat ik er teveel tegenop keek.
(Overigens was bij de eerste installatie een fout gemaakt door de monteur, waardoor er te veel spanning stond op de nieuwe verwarmingsradiator)

Blijkbaar heb ik iets met verwarmingsradiatoren want die van mijn Xsara is nu ook kapot. Zo nu en dan ruik ik een matige koelvloeistof geur en ik denk dat de vorige eigenaar pillen in de radiator heeft gegooid om dit tegen te gaan. Vorig jaar kwam er nog warmte uit maar nu is ie helemaal verstopt en warmte ho maar. Natuurlijk ga ik de boel schoonmaken door een reinigingsmiddel toe te voegen maar weet bijna wel zeker dat de radiator dan gaat lekken.

Ter voorbereiding ben ik nu opzoek naar iemand die mij wat uitleg kan geven hoe ik het moet aanpakken.(dashboard verwijderen en zo) Heb zeker wel een idee maar omdat alles zo netjes is weggewerkt is het wel zo makkelijk als iemand de smerige details kan geven.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groeten Walter

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 augustus 2011 09:09 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum Smile

Kachelradiateurs is een beken euvel bij zo een beetje alle Citroen’s vanaf de ZX.

In der Haynes staat het redelijk goed beschreven hoe je deze bij een Xsara kunt vervangen, het is en blijft echter een vreselijk tijdrovend pestklusje voor een gemiddelde tot ervaren sleutelaar.

Profiel  

wallywillemen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 04 augustus 2011 11:22 AM
  [ # 2 ]

Mooi omschreven in der Haynes, thx voor de tip! Eerst een achteras vervangen (wiel staat scheef Confused ) en dan gaan we met dit probleem “rustig” aan de slag.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook