raam achterdeur C5 uit 2002
hjp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 03 augustus 2011 03:00 PM

Geachte forumleden;
Gisteren, warm weer, draaide het raam v.d. achterdeur omlaag -lekker verkoelend-.
Tijd later, op ‘t knoppie gedrukt voor ‘raam omhoog’. Het raam wilde niet omhoog. Paar keer geprobeerd waarbij ik zag dat de carrosserie waartussen het raam zit (beschrijving hopenlijk duidelijk)iets ‘uit elkaar’ ging.  Het motortje werkt wel goed. Gelet op de hoge garagekosten wil ik proberen om eea weer werkend te krijgen. (Mijn ervaring met jarenlang Citroen is dat een druppeltje olie soms wonderen doet)
Nu zag ik ‘ergens’ op internet hoe je de bekleding losmaakt (aantal schroeven e.d. lodraaien) Maar als de bekleding los en verwijderd is(zag ik op de foto), dan zie ik nog geen ‘raambegeleiders’ (of hoe ze ook heten)Dan lijkt eea nog steeds vrij ‘dicht’.  Ik ben geen techneut!. (wil wel iets proberen) Moet ik dan nog iets verder demonteren? Als ik dat evt. gedaan heb, wat moet ik dan (na eerst een visuele inspectie op gebroken onderdelen o.i.d. verricht te hebben) doen?  Is dit enigszins te doen of moet ik naar de garage. (kan natuurlijk ook niet lang met een bijna geheel geopend raam rijden)  Indien het garage wordt, heeft iemand een idee v.d. globale kosten daarvan?  Ik weet dat er veel deskundigen aan dit forum deelnemen en hoop dus op resultaat.
Bij voorbaat mijn dank voor uw (hulp)antwoorden.

Profiel  

hjp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 04 augustus 2011 01:42 PM
  [ # 1 ]

Lezers;

Het probleem is opgelost. Na ‘tig’ keren geprobeerd te hebben is het na 1 dag weer in orde. Vanochtend probeerde ik het opnieuw (sluiten) en zie, lichtelijk schoksgewijs ging het raam weer omhoog. Daarbij kon ik de rubbers vrij goed horen. Ik denk dat een beetje olie op de juiste plaats inderdaad zal helpen.

Op zich is het wellicht wel interessant om mijn gestelde vraag toch beantwoord te krijgen. Ik weet dat meer mensen het probleem hebben gehad maar ken de ‘doe-het-zelf -oplossing niet.
Vr. groet
hjp

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook