Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zo, ook weer thuis na wat daagjes Frankrijk.
Heb me op de meeting- op de aankomstdag na- prima vermaakt!
Hierbij wat van mijn foto’s; http://www.flickr.com/photos/citroenazu
Salbris;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627346148758
St. Mihiel;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627346146770
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie plaatjes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Heerlijke foto’s! Ziet er ontzettend gezellig uit daar!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
CitroenAZU schreef:
Heb me op de meeting- op de aankomstdag na- prima vermaakt!
Het was wat te druk in Salbris geloof ik? De organisatie kon de inschrijving niet aan heb ik begrepen.
Prachtige foto’s weer. Dank je wel!
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
De organisatie wekte de indruk dat ze zich niet helemaal gerealiseerd hadden dat ruim 5 duizend auto’s (zoveel voorinschrijvingen waren er) best veel is als deze allemaal in de loop van dinsdag een polsbandje en goodiebag komen ophalen.
Op zijn zachts gezegd…
Het inschrijfveld was op een andere lokatie dan de meeting.
Heel veel mensen hebben meer dan 8 uur moeten wachten tot ze het kampeerterrein op konden.
Het was nogal op een zwarte dinsdag uitgelopen.
Wij kwamen donderdag aan, dus deze ellende heb ik gelukkig kunnen overslaan.
De meeting zelf was weer één grote en gezellige bende.
Van oud naar nieuw en van origineel in nieuwstaat tot schitterende klusprojecten waggelde het weer vrolijk door elkaar heen.
Polen heeft de eer gekregen om het in 2015 te mogen organiseren!
Een paar van mijn foto’s:
http://s18.photobucket.com/albums/b136/rogier858/2cv_Worldmeeting_2011_Salbris/?start=all
Groet, Rogier
Mooie foto’s weer Martijn. Goed oog voor detail.
Ik zie dat ik de meeste gemist heb in de paar uurtjes dat ik er rondliep.
Maar zo komt het toch weer goed…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Forumfotograaf “CitroenAZU” bericht vanuit Salbris
Martijn “CitroenAZU” is waarschijnlijk bij alle leden van het forum bekend. In ieder type-gebonden subforum is wel een topic waarin hij zijn foto’s toont, soms snelle kiekjes, soms kunstwerken. Martijn is ook in Salbris geweest en bericht over een wereldmeeting met een rommelige start, waar toch veel genoten kon worden.
De 2cv-wereldmeeting in Frankrijk zit erop. Waar iedereen al een beetje bang voor was dat is gebeurd: grote chaos bij de inschrijving. Dat zat er eigenlijk ook wel in, want met meer dan 5.500 voorinschrijvingen was natuurlijk te verwachten dat het erg druk zou worden. Dus liep Salbris op dinsdag helemaal vol met 2cv’s en werden we middels een heel lange file door het dorp een terrein op gedirigeerd, waar we vervolgens vijfeneenhalf uur moesten wachten voordat we eindelijk het meetingterrein op konden om een kampeerplek te zoeken. Dat was op zich niet zo erg, want het was best gezellig in zo’n file en er was een hoop te zien. Het was wel jammer dat mensen in vreemde merken, mensen die niet waren vooringeschreven en de grote campers en auto’s met aanhanger dan wel eerder geholpen werden en eigenlijk in een poep en een zucht het terrein op mochten. Dat stak een beetje.
Dan eenmaal op het terrein is al snel duidelijk dat er geen plaats genoeg is en dat verkeersborden met rijrichtingen veelal ontbreken waardoor de boel behoorlijk onoverzichtelijk is. Er zijn nog diverse grote lege velden, maar die worden door voornamelijk Franse clubs gereserveerd voor vrienden die later die week nog wel zullen arriveren. Dit resulteerde in diverse onenigheden met mensen die na 10-12 uur wachten in de brandende zon wel op zo’n gereserveerd veld wilden gaan staan omdat ze er simpelweg helemaal klaar mee waren. De mensen die het betreffende veld hadden gereserveerd, trokken dan vervolgens ten strijde om hun landje te verdedigen. Werkelijk waar, kleine oorlogjes om kleine stukjes land…Dit had tot gevolg dat een hoop mensen buiten het terrein in middenbermen, achtertuinen van omwonenden en campings in de buurt uitweken of in het ergste geval rechtsomkeert maakten.
Maar goed, tot zover alle negativiteit, want het werd toch nog een ‘wereld’meeting. Als je uiteindelijk een plek had veroverd, was je alle ellende al snel vergeten en kon het genieten beginnen. Want wat een hoop leuke auto’s waren er weer te zien, zeg. En er hing verder een prima sfeer. In tegenstelling tot de wereldmeeting in Orléans in 1989 was er hier wel goed sanitair: douches met mengkranen en altijd warm water! Dat is weer eens wat anders dan die lekkende waterleiding waar je destijds onder kon gaan staan! De wc’s waren van het type voetstap en gat en die werden in het begin prima schoongehouden. En de voedselvoorziening, niet geheel onbelangrijk, was ook goed. Om een voorbeeld te geven: de plaatselijke brandweer stond er met een kraam waar je voor slechts 5 euro een soort drie-gangendiner kreeg en dat is echt zeer schappelijk…Maar ook de plaatselijke middenstand was prima ingesprongen op ons bezoek. Alle etalages waren versierd met eendjes en de restaurants hadden allemaal wel een 2cv-menu of iets dergelijks. En dat was natuurlijk een slimme zet, want het inwonertal van Salbris steeg gedurende afgelopen week van 6.000 naar ongeveer 22.000!
En dan was er een reusachtige onderdelenbeurs, zowel particulier als professioneel. Geweldig, een genot om overheen te struinen. Maar een van de hoogtepunten was voor mij het on-site museum. Een prima expositie met o.a. niet-alledaagse A-types zoals de Chileense Citroneta, de Argentijnse IES Super America, de Yoegoslavische DAK, de bekende prototypes, de laatst gefabriceerde eendjes en de expositie van de evolutie van alle onderdelen door de jaren heen, geweldig! Ook was er in het-Matra museum, zo’n 30km verderop een 2cv-expositie ingericht, die ook het bezoeken waard was.
Kortom, een meeting met een rommelige start maar waar ik toch met veel plezier op terugkijk. In totaal waren er volgens de Franse organisatie 7036 inschrijvingen maar dat zijn er eigenlijk nog meer, aangezien op last van de Gendarmerie op enig moment een hele groep het terrein op werd gelaten zonder in te schrijven. Dit om de Route Nationale maar te ontlasten. Zo groot was een 2cv-wereldmeeting nog nooit!
tekst en foto: “CitroenAZU”
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Mooie foto’s zeg. Ziet erg leuk uit daar.
Dit is wel een mooie kleur voor mijn AMI.
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/6005108704/in/set-72157627346148758
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vraagje voor de kenners: die felrode coupé tussen Martijns foto’s is dat de UMAP? Heel mooie auto!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt Rens, dat is een UMAP. Er waren er nog 2 in Salbris;
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik ken geen mooier 2CV-derivaat, dus:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook de fotoserie van St. Mihiel bevat echte kunstwerken! Vooral de bezitters van de 22-23-MX kunnen zich gelukkig prijzen met zo’n mooie portretreeks van hun auto.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:Ik ken geen mooier 2CV-derivaat, dus:
Toevallig tijdens de afgelopen vakantie er nog 1 gezien in Manoir de l’automobile in Loheac.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
375 cm3?
Dat was eigenlijk alleen voorbehouden an de 2cv A en AU tot 1955. Deze zal zeker gezien het toegenomen gewicht van de koets wel een 12pk 425 blokkie hebben…Ook al was de koets van kunststof werd de auto nl. wel zwaarder. En kan me niet voorstellen dat er in 1958 nog zo’n ‘oud’ blok in is gedaan…
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 18-07-2005
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Het was groot en groots. Hier zijn mijn foto’s van deze drukste 2CV-wereldmeeting ooit:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/WM2011/
Groet van
OliZX
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)
ik ben er ook geweest, en heb er met enorm veel plezier de week doorgebracht,
enkel min punt vond ik dat het een Wereldmeeting was, maar dat je de indruk kreeg dat het een Franse meeting was.
men had meer moeite moeten doen om de teksten o.a in het museum ook in het Engels en Duits te vertalen,
en de bediening was wel erg Frans georiënteerd.
behalve dat, was het een erg gezellige meeting