Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PS
deze truc scheelt toch iets van 1 Volt winst tov de originele bedrading ?? had jij dat niet nagemeten Arjan ??
dat scheelt dus bijna 10% voor de koplampen en dus je licht opbrengst ! daarvoor hadden ze toch iets van 11 Volt ?
en mijn vraag was dus zo gek nog niet….
de aanvoerende draden voor RV lopen ook helemaal rechts langs het blok. ze zijn dus veel eerder gesplitst.
ik heb zo mijn dubbele luchthoorn ook ge-relais-d. scheelt ook, is ie nog feller !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Scheelt dan dus 20% in de opbrengst. Als de spanning 10% hoger wordt wordt de stroomsterkte dat bij benadering ook en word het vermogen dus 20% hoger.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
let there be light !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat heeft Lucas (prince of darkness) vast niet verzonnen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hey jongens, bedankt voor jullie opmerkingen en tips!
Mijn eerste zorg was het warm en gaar (bien cuit) worden van de dashbaord schakelaar. Dat voelt op een of andere manier niet echt veilig aan. En dan is er dus ook een verschil in lichtopbrengst, idd met geel H4 altijd welkom. Dus ik zou NU dus LV meer licht moeten hebben als RV. Zal morgen eens kijken of ik dat kan zien.
Voorlopig, laat ik het even zo, ivm vertrek morgen voor een weekje vakantie. Daarna een extra draad naar de RV koplamp. Arjan’s oplossing is ook wel mooi gedaan maar daar waag ik me nog niet aan. Ik heb ook een paar relais in mijn kofferbak liggen en zó ontbetrouwbaar is een relais nu ook weer niet, toch?
Wél morgen even een zwevende zekering met 10A op de directe plusdraad zetten, da’s echt stom van me. Terwijl ik dit bij mijn XM vorig jaar wel geplaatst heb. Mark, je zei dat het eens is fout gegaan zonder zekering? Brand of iets dergelijks?
Overigens heb ik voor de plusdraad van de accu naar het relais wel 2.5 mm gebruikt! Nog íets goed gedaan
Ps, cx25gtit2, die tip voor de claxon is ook een goede! In mijn XM zit nl een Tour de France hoorn, die alleen net te langzaam rond draait waardoor het riedeltje niet klinkt zoals het zou moeten. Daar moet ook maar eens een relais tussen, als de CX naar haar winter verblijf gaat en de XM er weer uit mag.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Mark Gielen schreef:1 koplamp is dacht ik 55w dus 55/12 = 4,58Amp dus met een zekering van 5Amp per lamp heb je voldoende en aangezien de laadspannign van de dynamo zo’n 14 volt is wordt de stroom nog lager en is die 5 amp zeker voldoende.
Als je beide lampen via 1 zekering aftakt moet je dus met 10 Amp zekeren.
Succes
Mark
Check! en uitgevoerd! Lamp brandt dus het is goed zo! Volgende week de rest afmaken.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Inmiddels zo’n 4.500 km gereden met madame. Vorige week in Drenthe op vakantie geweest en daar in de omgeving lekker rond gereden. Ook nog naar Schiermonninkoog geweest, althans, tot de Waddenzee dan.
Kan inmiddels wel stellen dat ik een groot vertrouwen in deze CX heb gekregen en dat voelt erg goed!
Vandaag maar eens begonnen aan een klusje wat ik nog wilde doen. Op de raamstijlen zitten zwarte banden geplakt. Rechts orgineel, af fabriek maar links zeer slordig, lijkt wel een keer opnieuw gedaan met een soort tape. Omdat eronder prachtig RVS zit had ik besloten alles gewoon weg te halen.
Met een verf-föhn goed verhit. De tape laat dan goed los maar er blijft een lijmlaag achter. Met wasbenzine die resten verwijderd en een blinkende raamstijl komt naar boven!
Vervolgens ook begonnen aan dat andere klusje, het verwijderen van de sierstrips op het portier. Dankzij het draadje van Arjan durfde ik dat met het “plamuurmes in de ducktape” wel aan nu. Ik wilde nl graag de staat van de lak eronder zien en alles goed schoonmaken. Bij het achterscherm zit een lelijke plek die al eens aangestipt is maar dat moet netter kunnen. Over het algemeen viel het me niet tegen wat ik aantrof. Alleen hebben de strips de laklaag aangetast. Eerst met Commandant 3 gepolijst, daarna met cleaner wax en tenslotte met een finshing wax de deuren behandeld.
Morgen pak ik de andere kant aan want zoals gewoonlijk gaat er altijd weer meer tijd inzitten dan je denkt.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Goed bezig Mike.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Je pakt het lekker grondig aan, super Mike!
Wist je dat er ook originele ‘matten’ bestaan om de motorkap te isoleren?
Die zaten op diesels en op Prestiges.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Wie verkoopt die matten voor onder de motorkap?
Jan
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je bent goed bezig met de Cx Mike! Leuk om te lezen/zien!
Dat wist ik niet van die motorkap matten. Zorgen die ook voor minder geluid in het interieur of is het meer voor minder geluid buiten? Ik denk dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn, dus het zou van een sloper moeten komen.
Vandaag weer verder met het plekje. Het gaat niet naar mijn zin. Ik denk dat er nog een “Primer -filler” of iets dergelijks over heen moet. Dadelijk maar eens shoppen dus.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed dat je die lelijke plek onder de strip aanpakt, om dit verder te voorkomen heb ik ze dus geplakt
Zo’n motorkap isolatie heb ik ook.
Ik kon geen beter foto vinden…
Deze kap komt ook van een Prestige af, mijn originele kap had het niet.