Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
PieterT schreef:Iedergeval dank aan jmmj en theo voor de snelle hulp: ik vond het gezellig! Volgende keer als het wel zonnig is, wil de cx van jmmj nog wat nader bewonderen en dan mag je ook achter het stuur van de turbo kruipen hoor!
Geen moeite, was idd gezellig! Die uitnodiging neem ik met beide handen aan, dan mag jij in mijn GTi sturen en proberen jezelf bij te houden

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
PieterT schreef:Iedergeval dank aan jmmj en theo voor de snelle hulp: ik vond het gezellig! Volgende keer als het wel zonnig is, wil de cx van jmmj nog wat nader bewonderen en dan mag je ook achter het stuur van de turbo kruipen hoor!
Geen moeite, was idd gezellig! Die uitnodiging neem ik met beide handen aan, dan mag jij in mijn GTi sturen en proberen jezelf bij te houden
Nelis Infra schreef:Was jmmj technisch bezig? De wonderen zijn de wereld nog niet uit….
Wees niet bevreesd, ik heb geleerd zitten kijken naar een gedeelte van de auto dat door de twee anderen als ‘motorruimte’ werd aangeduid, een donker gedeelte vooraan de auto waar je een grote klep voor moest optillen om er bij te kunnen. Daar zag ik een geval dat volgens mijn geleerde vrienden de ‘motor’ bleek te zijn, maar wees gerust, ik heb nergens aangezeten.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Way out in the water, see it swimming.
Het ging vooral om de emotionele aanwezigheid en support van jmmj. Jmmj was het onmisbare licht in de duisternis, een heldere donder dat de stilte uit het motorcompartiment doorbrak. En verder, net als wij allen, een genieter van al het moois dat CX heet!
Zo had ik het nog niet bekeken! Maar haar kontje is ook mooi, lijkt me leuk om dat eens in actie te zien!
@niels: haha ja sorry: ze is per slot van rekening een 4-zitter met mijn permanente uitgevouwen armsteun dus je had er bij gekund! Maar ik denk dat ik je zondag zie, wisselen we even nummers uit, en dan sta jij de volgende keer ook tussen mijn hulplijn

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om even bij het ABS gedeelte te blijven.
Werkt je lampje nu wel?
Ook al ga je je ABS niet direct fixen, zou ik wel even het lampje fixen. Dan weet je in elk geval waar je aan toe ben.
Overigens die ABS grijpt ook niet zo vaak in hoor, zelfs in de regen is er weinig aan de hand als je normale snelheiden rijdt
Ik ben er mee bezig geweest, maar ben nog niet ver gekomen.
de 2 schroeven onderin heb ik gevonden, maar de 2 schroeven vooraan niet. Heb wel twee schroeven gezien achter / bovenop de paddestoel, zeg maar tegen het voorruit aan, maar dit kon het volgens mij niet zijn. Als ik weer tijd heb ga ik verder op onderzoek uit. Maar zoals je al schreef dat het irritant kan zijn om het felle lampje constant te hebben branden, moet ik nog even zien of ik het ook daadwerkelijk ga fixen of gewoon zo laat zitten voorlopig.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb een ander dash dan een serie 2 natuurlijk
Bij een serie 2 zitten er nog schroeven boven de satelieten aan de voorkant, die moeten ook even los. Hoe dat bij jouw uitvoering zit weet ik niet.