Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Flens. De meenemer zit op je bak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij neemt wel het wiel mee! Ach, als we allemaal maar begrijpen wat er bedoeld wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Helaas pindakaas in mijn auto zitten nu ook dunne assen met aan de kant 22 spiebanen
Dus dan moet ik op zoek naar andere assen.
Of voorlopig de homokineten gebruiken die er nu op zitten.
Iemand hier goede dunne?
Of misschien iemand een compleet subframe van een gsa?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het overzetten van de flenzen met fusees is niet veel werk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Naaf heet dat onderdeel.
Citroen!
Niet veel werk maar volgens mij zijn die lagers ook niet nieuw, en al met al dan toch weer een hoop meer werk tov als het allemaal direct past.
Gelukkig maar anders hadden we net zo goed een andere hobby kunnen zoeken.
Bedankt allemaal!
Naaf! Dat lijkt me een goeie!
zijn de naafdiameters ongewijzigd door de lagerjaren heen of is de binnenmaat ook anders van het lager? Dan tik ik enkel de naaf om, dat is helemaal een fluitje…
Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag, ja dat past/kan.
De binnendiameter is gelijk van beide type lagers.
Dan ga ik toch ruimte slijpen in mijn draagarmen en zet ik de “nieuwe” assen er in met andere naaf en als mijn huidige lagers gaar blijken dan vervang ik die gelijk.
Is hier nog iemand die een oud type lager wil ruilen voor een nieuw type? Ik zoek dus nog een nieuwe van 82 mm skf?
En nog iets wat me opviel, is dat er aan de homokineetkant bij de stofhoes een kunstofringetje aanwezig was, deze zou moeten dienen voor ventilatie. Ik heb dat nooit eerder gezien, en is bij mijn weten ook niet nodig. Zouden jullie deze terugplaatsen of zou je het weglaten?
het zal er niet voor niets zitten…. maar wat is het doel?
Aan de askant zit er dan een inkeping zodat er lucht kan ontsnappen uit je ashoes…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Naaf heet dat onderdeel.
Waar ik flens zei bedoel ik naaf, stop!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pmd schreef:En nog iets wat me opviel, is dat er aan de homokineetkant bij de stofhoes een kunstofringetje aanwezig was, deze zou moeten dienen voor ventilatie. Ik heb dat nooit eerder gezien, en is bij mijn weten ook niet nodig. Zouden jullie deze terugplaatsen of zou je het weglaten?
het zal er niet voor niets zitten…. maar wat is het doel?
Aan de askant zit er dan een inkeping zodat er lucht kan ontsnappen uit je ashoes…
Dat is dacht ik een vulring voor als je as te dus is voor de hoes. ik plaats ze niet als de hoes goed op de as past.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is echt voor ventilatie dus niet zo zeer een vulring. Er blijft ook een opening tussen dus ook met een ligarex erom.
Waarom zou je die hoes willen ventileren? Bij de tri kan ik me er nog iets bij voorstellen, of zou die juist aan die kant moeten zitten?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bogaard77 schreef:DriverD schreef:Naaf heet dat onderdeel.
Waar ik flens zei bedoel ik naaf, stop!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
laat weg die ring! er moet geen gat in de hoes zitten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kunststof beluchtingsring werd door Citroën wel gemonteerd. Langs de opening in deze ring kan geen vet ontsnappen (centrifugaalwerking).
Citroen!
Maar waarvoor dan precies?
En waarom zit het dan juist aan die kant en nooit op een eend?