2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
alternatieve motorsteunen
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2010 08:59 PM
  [ # 16 ]
Robin Visser schreef:

De handelaar zit er niet op te wachten, dat elders uit dezelfde patij nieuwmaak de onderdelen voor kostprijs plus een beetje van de hand gaan.

Ik heb het idee dat sommige onderdelen bij CX Basis wel voor meer weggaan dan een beetje Confused

Sommige zelfs gebruikte onderdelen die je hier op elke beurs vind of op de sloop (al wordt het minder) voor een weinig betaal je bij CX Basis echt de vette hoofdprijs voor terwijl ze ook gewoon uit een sloper komen.

Ze hebben ook wel weer onderdelen die je nergens anders kan krijgen, dat is dan wel weer fijn Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 09:03 PM
  [ # 17 ]
Robin Visser schreef:

Het is een slecht idee. Als je met handelaren samen op trekt, dan komt er geheid discussie over prijsstelling. De handelaar zit er niet op te wachten, dat elders uit dezelfde patij nieuwmaak de onderdelen voor kostprijs plus een beetje van de hand gaan. Lekker onafhankelijk blijven dus..

Chyparse, Citrotech, Jean Blondeau, Jochen Hoch, Dirk Sassen en de diverse europese DS clubs trekken anders al jaren samen op als het gaat om het reproduceren van onderdelen. Zonder die samenwerkingen zou er voor de DS al jaren geen onderdeel meer worden nagemaakt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 04 augustus 2010 11:45 PM
  [ # 18 ]
Robin Visser schreef:

Het is een slecht idee. Als je met handelaren samen op trekt, dan komt er geheid discussie over prijsstelling.

Toch ook even een reactie vanaf de voet van de Mont Blanc. Er is nu ook al een band tussen ‘een handelaar’ en de club. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn mits er zeer zorgvuldig wordt gehandeld. Een goede band tussen de professionals en de amateurs is denk ik zeer waardevol. De profs hebben zeer veel kennis, zie bijv de tips van Leontien. En CX Basis is misschien soms wat duur, maar vergeet niet dat de investeringen die CX Basis doet veel geld kosten En de hele CX gemeenschap plukt daar de vruchten van.

Profiel  
 
Gepost: 05 augustus 2010 01:05 AM
  [ # 19 ]
freek schreef:

En CX Basis is misschien soms wat duur, maar vergeet niet dat de investeringen die CX Basis doet veel geld kosten En de hele CX gemeenschap plukt daar de vruchten van.

yes

Juist Freek!
Want tuurlijk, sommige onderdelen van hen komen ook “gewoon van een sloper” maar met het verschil, dat gebruikte onderdelen van CX basis vaak ook getest, gereinigd, of zelfs gereviseerd zijn.
Niet om nu de ‘concurrent’ aan te prijzen Laughing, maar ik ken weinig sloperijen waar je een gebruikte airco-condensor, getest, afgeperst en mét garantie kunt aanschaffen.

Reproductie is een kostbaar en zeer tijdrovend proces. En vrijwel niemand heeft het lef of het kapitaal om daaraan te beginnen. Zij doen het wel en de afzetmarkt is relatief klein, dus ja…  dan wordt de prijs per onderdeel tamelijk “hoog”.

Samenwerking tussen clubs en bedrijven is blijkbaar wel degelijk te realiseren zonder de scheve ogen. In DS kringen werkt dit kennelijk al jaren prima lees ik zojuist hierboven. Het mooie daarvan is dat je zo de hoge kosten met velen kunt delen om er daarna allemaal van te kunnen profiteren.

Want projecteer ik het even op mezelf: ik verdien echt véél meer aan een gebruikt onderdeel dat ik zo van een stoffige plank pluk, maar op een bepaald moment is mijn plankje leeg en dan valt er bijster weinig meer te sleutelen.  Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 05 augustus 2011 02:29 PM
  [ # 20 ]

maar ff een schopje, dit weekend gaat mijn blok vervangen worden, wilde eigenlijk ook meteen de onderste motorsteun vervangen, maar helaas geen tijd voor gehad/ gemaakt om dat te regelen.

heeft er al eens iemand gekeken naar motorsteun van een andere auto? t zou kunnen dat er iets aan de ophanging gewijzigd moet worden/ adapterplaatje o.i.d nodig is, t is maar een idee, en ben vast niet de eerste die hiermee komt, maar toch Wink

had deze gezien: http://www.winparts.nl/630/motor/motor-versnellingsbaksteun/0119686/motor-motorsteun
of deze: http://winparts.nl/630/motor/motor-versnellingsbaksteun/0119660/motorsteun
of zoiets: http://www.vcetechniek.nl/images/stories/PDF/NL-CM-Mountings.pdf

laat maar weten wat jullie er van denken Wink

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 augustus 2011 03:18 PM
  [ # 21 ]

Het zou inderdaad mooi zijn als het past/een mogelijkheid is van een ander model of merk de motorsteun te monteren. Ik denk echter wel dat zo’n motorsteun berekend is op een bepaalde kracht die erop komt te staan versus de levensduur. Tevens zal het verschil in samenstelling van het rubber ook meer of minder vibratie door moeten geven. Ik ben benieuwd of anderen hier ook een idee over hebben.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2011 03:48 PM
  [ # 22 ]
La Léo schreef:
freek schreef:

En CX Basis is misschien soms wat duur, maar vergeet niet dat de investeringen die CX Basis doet veel geld kosten En de hele CX gemeenschap plukt daar de vruchten van.

yes


Samenwerking tussen clubs en bedrijven is blijkbaar wel degelijk te realiseren zonder de scheve ogen. In DS kringen werkt dit kennelijk al jaren prima lees ik zojuist hierboven. Het mooie daarvan is dat je zo de hoge kosten met velen kunt delen om er daarna allemaal van te kunnen profiteren.

  Sad

Gelukkig is dat tegenwoordig zo. Toen ik zo’n 35 jaar geleden in het bestuur van de tration-club zat werden handelaren min of meer als melaats beschouwd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 05 augustus 2011 03:59 PM
  [ # 23 ]

bij cx-basis kost ie nu €175,—(krijg je wel €50 terug als je je oude steun inlevert) is behoorlijk aan de prijs… moet volgens mij goedkoper kunnen.

greetzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 augustus 2011 06:10 PM
  [ # 24 ]

@ Rusty; De laatste link die je aangeeft zou wel eens potentie kunnen hebben. Als je verder doorscrollt zie je steunen die genoeg capaciteit hebben en ook redelijk de juiste vorm.  Dan denk ik aan de CM 375A of de CM 700 A (wel met pasbus voor de centrale bout.

ga je er een bestellen op proef?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 05 augustus 2011 06:28 PM
  [ # 25 ]

Je zou het moeten vragen, maar ik vraag me af of ze leveren aan particulieren….... Ook de prijs is natuurlijk even van belang Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 augustus 2011 11:40 AM
  [ # 26 ]

gaat er iemand naar kijken?
VCE benaderen ? als ze niet aan particulieren leveren kan voor het eerste contact vast wel een keer een pro mee.
wellicht situatie voorleggen, en kijken of ze mee willen denken voor een alternatief. is een nieuwe markt voor ze. vinden ze misschien ook niet erg….... ze kunnen zelf producten maken/aanpassen. uiteraard is de prijs van belang.
die andere als vb op winparts was rond de 75 euro. Winparts levert alleen bestaande producten. weet niet in hoeverre die (kunnen/willen) meedenken om een alternatief te vinden.
ik wil ze wel oriënterend mailen, maar ik weet niet genoeg van de technische/fysieke aspecten van een motorsteun, en heb geen oude liggen als voorbeeld.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 07 augustus 2011 02:19 PM
  [ # 27 ]

Ik wil weleens contact leggen met dat bedrijf.

Voordat we echter meteen gaan juichen hier, zijn er wel wat hobbels te overwinnen.

Om te beginnen is de vraag, of er een reeds bestaande steun is, die aan de karakteristieken voldoet. Dit begint reeds met de boutgaten opzij die immers precies moeten kloppen. Wink
Een constructie maken om een afwijkende steun wel te laten passen kost tijd en tijd = geld dus is het alternatief dan niet meer interessant, tenzij het misschien drie tientjes kost.

Speciaal iets laten maken voor de CX is vaak echt prijzig, als het om dit soort relatief ingewikkelde items gaat.

Verder is mijn ervaring, dat bij dit soort zaken meestal een minimale afname noodzakelijk is, waar dus veel €€€ mee gemoeid zijn. En daar strandt dan vaak het schip… want eer je een aantal organen op één lijn hebt (CX club + een aantal garages + afnamegarantie van ten minste 25 particulieren) dat duurt vaak wel eventjes áls het al van de grond komt.

Niet om negatief te doen, maar ik ben gewoon even realistisch.


Maar ik zal in elk geval eens navraag doen. Dan weten we meer.
En vragen kost niets. Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2011 04:41 PM
  [ # 28 ]
Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 08 augustus 2011 09:30 AM
  [ # 29 ]

Ben t met La Léo eens, t zal niet makkelijk zijn, zeker om aan een minimale bestelgrootte te komen dan kom je trouwens ook al snel op de prijzen van CX-basis (of hoger) \

Daarom was mijn idee meer, om een bestaande steun te pakken, en daar een adapterplaat voor te maken (kan ik wel regelen) of de gaten in de flens aan te passen (als er genoeg materiaal is) Ik denk dat als er iets anders dan de standaard steun gebruikt gaat worden, dit zeker een standaard item moet zijn, en dus niet iets wat speciaal gemaakt moet worden!

Ik heb trouwens dit weekend voor t eerst een motorsteun goed bekeken, en denk dat er zeker een alternatief te vinden moet zijn! ik zal mijn vader ook eens laten vragen bij een specialistisch bedrijf waar hij goede contacten heeft (kan ff duren, hij is nog op vakantie)

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 augustus 2011 09:39 AM
  [ # 30 ]

2x een goede gedachte / benadering !  we horen het graag.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook