wat of hoe met autoradio
hein69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 05 augustus 2011 04:41 PM

Hoi berlingo cruisers,
ik ben ongeveer een weekje in het bezit van een 2de hands berlingo bwj 2008 een image versie 1.6 HDI.
Nu zou ik graag willen weten hoe of wat staat er mij te doen om terug alles te verkrijgen zoals het hoort met de bediening van de radio op het stuur.
De originele radio is er niet bij geleverd wel een andere radio met cd.
Normaal zou er op de display van het dashboard eveneens moeten info verschijnen zoals buitentemperatuur en dergelijke,maar het klokje en de dtaum verschijnen alleen.

De ene handelaar zegt dat het niet mogelijk is dit terug ok te brengen zonder orinele radio,de andere zegt dat het zou kunnen gaan met een adapter terwijl de andre dit tegenspreken.

Ik dacht hier op het forum wel de nodige info te verkrijgen.

Alvast bedankt

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 augustus 2011 08:25 PM
  [ # 1 ]

voor de volle 100% zou ik eerst de dealer op bellen, of je een andere radio van marktplaats kan laten aansluiten??? normaal is het zo dat als iemand je radio jat, hij er geen ruk aan heeft, de ecm (computer)heeft een code net zoals de radio deze schijnen gelijk te zijn, zo niet dan doet ie het niet, dus je zou dan een radio van mp kopen die aansluiten, en dan moet de citroen dealer de computer regelen, dit is bij mijn xsara ook zo, zelfs als je een cd wisselaar wilt aansluiten. bij de xsara’s zit de buiten temp meter in de rechterspiegel, en willen wel eens stuk gaan, maar het kan ook zijn dat die optie er niet op zit.

Profiel  

jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 05 augustus 2011 08:36 PM
  [ # 2 ]

Buitentemp zit er niet op bij een berlingo 2.
Display werkt alleen met een originele citroen radio/cdspeler/cassettespeler.
En die moet dan ook nog door een dealer worden aangemeld bij citroen en france..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  

hein69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 07 augustus 2011 11:47 AM
  [ # 3 ]

ok bedankt voor de info.beste oplossing zal zijn eerst op zoek gaan naar een tweedehands originele radio en dan langs erkende dealer gaan.

bedankt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook