Xsara picasso slaat af tijdens rijden, en distributieriem vraag
mphoogeveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57

Gepost: 22 juli 2011 09:54 AM

Hallo allen,

mijn moeder heeft een xsara picasso uit 2001 1.8 16v benzine deze sloeg van de week zomaar af tijdens het rijden. hij wil ook niet meer starten nu. ze melde mij dat hij op het laatste moment nog in eco-mode sloeg voordat hij helemaal uit ging.

ik heb nog niet kunnen kijken (ga ik het weekend doen) iemand tips wat het zou kunnen zijn?

groet Martijn

[edit!!]

de garage zecht dat de distributieriem 1 of 2 tanden versprongen is en dat hierdoor vermoedelijk schade is aan de kleppen op klepstoters. reparatie zou rond de 1500,- euro gaan kosten.

kan dit kloppen en is het de moeite om hem te laten maken?

hij heeft nu 220.000 km gelopen 1.8 16v benzine. uit 2001 verder nooit problemen gehad met de auto.

edit van de moderator: topic titel gewijzigd, uitroeptekens weggehaald en verkeerde code verwijderd. SVP normale topic titels gebruiken.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 22 juli 2011 09:53 PM
  [ # 1 ]

In eco mode dan voelt hij geen toelevering van stroom meer misschien? Misschien zit het in het laadsysteem (accu, dynamo, riem?,). Start en loopt hij nog wel met een hulpaccu uit een andere auto (zoals starten met startkabels).

Het kan uiteraard wat anders zijn.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

mphoogeveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57

Gepost: 29 juli 2011 10:33 AM
  [ # 2 ]

de garage zecht dat de distributieriem 1 of 2 tanden versprongen is en dat hierdoor vermoedelijk schade is aan de kleppen op klepstoters. reparatie zou rond de 1500,- euro gaan kosten.

kan dit kloppen en is het de moeite om hem te laten maken?

hij heeft nu 220.000 km gelopen 1.8 16v benzine. uit 2001 verder nooit problemen gehad met de auto.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 06 augustus 2011 09:08 PM
  [ # 3 ]

Vaak heb je een jaar garantie na het plaatsen van een distributieriem. Wettelijk; Ook kan bekeken worden denk ik of er van dit product verwacht mag worden dat het langer meegaat dan dat het nu gedaan heeft. Ofwel, verhaal halen bij de garage waar de riem destijds er opgezet is.
Anders kunt u uw klacht bij de Geschillencommissie auto” kwijt. Deze instantie zoekt het wettelijk voor u uit.
Bent u niet over de kilometerstand heen die de riem mag hebben kunt u dit waarschijnlijk proberen te verhalen op de garage die hem gemonteerd heeft.
En misschien word het 50/50 kostenverdeling.
bent u over de kilometerstand heen waarin ze adviseren om te vervangen, dan bent u sowieso schuldig en zult u zelf de kosten moeten betalen.

Deze ervaring haal ik uit verhalen die ik vroeger in de autobladen heb gelezen.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 06 augustus 2011 09:10 PM
  [ # 4 ]

Ik denk gezien de prijzen op autotrader dat uw picasso onder de 3000 euro waard is.
Het is aan u of u denkt “voor 1500 euro heb ik geen nieuwe auto want deze is verder nog goed”

Eerst moet maar eens gekeken worden of de timing werkelijk is versprongen en dan kan ook na correctie van de timing een compressietest gedaan worden om te kijken of de kleppen werkelijk niet meer afsluiten.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook