hallo luitjes
ik kan van een maatje 4 velgen 17inch die onder 206cc zitten.
weet iemand of dit gaat passen
als het goed is zijn die velgen ook steek 108 4 gaats?
nou alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gaat wel passen denk ik, 206 heeft ET 20, Xsara picasso heeft ET18
steek is inderdaad gelijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
ehm, 17 inch, daar zit vast geen 185 breed onder. De xsara begint al misschien aan te lopen bij 195 breed.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
nee volgens mij 205 breed
Ik heb 16” met 205 banden , 6.5J en ET16 velg , dat gaat al krap aan.
Dus breder zou ik niet gaan.
En hoeveel J breed is die velg? Een te brede velg drukt de wangen van de (smalle) band ook naar buiten.
Dan ga je problemen krijgen aan de binnenzijde van de wilen in de achterste wielkasten.
(En die ET20 ipv ET18 maakt het er ook al niet beter op)
Totaal aantal Berichten: 99
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Ik heb 225/40/18 onder mijn C5 zitten en wil ze meenemen onder de xsara picasso gaat dat lukken zonder problemen ???
Ik ben bang dat je dat niet gaat lukken.
Dan ga je welicht problemen krijgen aan de binnenzijde van de wielen in de achterste wielkasten.
Misschien als je de ET waarde achter flink aanpast zodat het wiel weer iets naar buiten gaat. Dit is dacht ik niet zo goed voor je wiellagers, maar als het wel lukt dan wel even een paar foto’s plaatsen aub.
Mooi zal het zeker staan!
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Dus als ik het goed bgrijp moet ik dan met verbredingsaddapters gaan werken om me wielen verder naar buiten te laten komen ??? ik denk dat dat niet mooi zal staan en zoals al vermeld de wiellagers ook aardig op hun donder krijgen !!!
Wat voor ET waarde heeft die velg dan?
De ET waarde, welke ook bekend staat onder de naam offset of Einpresstiefe. De ET Waarde bepaald hoever een velg naar buiten of binnen steekt vanuit de wielkast. Een ET waarde van 35 wil zeggen dat het bevestigingspunt 35mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt. Steekt de velg te ver naar buiten dan moet er een velg met een hogere ET waarde worden gemonteerd. De fabrikanten produceren elk soort velg type maar vaak is dit maar een beperkt aantal.
Hoe hoger de ET waarde, hoe meer de velg naar binnen valt, en hoe lager de ET Waarde hoe meer de velg naar buiten steekt. Een ET waarde afwijking van 5mm is nog acceptabel.
Neejoh, 195 kan al aanlopen.
Een xsara picasso is nu eenmaal geen pimp-bak
Ik ben maar wat blij dat ik stalen velgen heb met hoge banden onder deze praktische doe-auto.. niet meer opletten voor stoepranden schampen.. ideaal zo.
Beter dan die alu brede velgranden waar je bang van moet zijn dat je ze raakt.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten ik dacht ET18 maar zeker weten doe ik het niet het gaat om deze velgen
kijk eens boven deze foto
Dat staat vast wel ergens op de velg. Kijk ook maar eens aan de binnenzijde
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Ik laat deze LM velgen gewoon onder de C5 zitten en ruil hem dan zo in tegen de Picasso
De C5 Break
De Xsara Picasso