23 van de 207
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
Gepost: 23 juli 2011 10:25 PM
  [ # 331 ]

Harry, hij kan Valeo schijven EN blokken krijgen voor € 150,00!
Da’s dus een koopje. Normaal kost zo’n set ca. € 175,00 ex BTW.


En Frank: voor nu en voor de toekomst: vraag jezelf niet steeds af of je slijtagedelen terug zult steken of nieuw erop zetten: altijd nieuw monteren. Als je op dit level aan het restaureren bent, ga je geen oude slijtagedelen terugzetten en al helemaal geen remmen natuurlijk Wink

Dus bijv: Nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat, nieuwe remslangen, nieuwe benzinepomp, nieuwe koppelingskabel, nieuwe handremkabel, nieuwe drukgroep, plaat + lager.
Alle keerringen + motorpakkingen nieuw etc. etc.
Vergeet ook de afichtring van de carterventilatie niet, erg ‘leuk’ (not) als dat later eens gaat lekken en je moet ‘m op de auto vervangen.

Dus alles meepakken, anders kun je over 2 jaar opnieuw aan het werk.
Misschien was je dit allang van plan, maar zo niet, dan deze tip van een ervaringsdeskundige.  Wink

P.S. Goed bezig, tot zover gaat het prima! Mooi project!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juli 2011 11:22 PM
  [ # 332 ]

Dus alles meepakken, anders kun je over 2 jaar opnieuw aan het werk.
Misschien was je dit allang van plan, maar zo niet, dan deze tip van een ervaringsdeskundige. 

ik hoop dat ze Dan klaar is:lol: Laughing
Nee maar zonder gekheid ,alles wat ik nu nog nieuw kan krijgen probeer ik allemaal te doen maar de simpele dingen zoals de schijven
En blokken kunnen later ook wel.
Eigenlijk moet ik deze beslissingen aan het begin van de maand nemen is het makkelijker dance dance banana

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 augustus 2011 12:09 AM
  [ # 333 ]

Momenteel druk met werk ,maar vanavond toch nog effe tijd gehad.
Op dit moment wachten op onderdelen en meer tijd,vanavond de kabelboom maar eens uit gelegd.
Deze bevestig ik op een plaat en maak hem overal vast.
Zo kan ik draad voor draad door meten en desnoods vervangen.
Maar nu zit ik met het volgende,ik las hier op het forum nooit soldeer verbindingen maken in de bekabeling van een auto.
Ivm trilling .......gevolg breuk.
Maar als ik in de stukken die meerdere kabels hebben en dik in de tape zitten een soldeer verbinding maak is het dan nog zo dat ze op den duur
Kapot trillen????

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 02:43 PM
  [ # 334 ]

goede middag

Vrijdag effe wezen winkelen,en dat had tot gevolg dat ik weer orginele stekkers en klemmetjes had voor mijn kabelboom.(it op advies van waterman’“gebruik orginel stekkers en draden plus kleur”)
deze ga ik nu eerst vervaardigen omdat ik nog steeds zit te wachten op onderdelen.
En omdat deze bezigheid relatief niet veel kost en toch wel een paar dagen vuld,kan de portomonee mooi effe bijtrekken.
Maar nu zit ik met het volgende,zal ik de luidspreker kabels orgineel maken of uit de kabelboom houden en later aan leggen.
dit omdat je toch zit met andere aansluiting op je radio en kwaliteit geluid?
Nu ben ik alleen de klemmetjes vergeten voor de massa (waar meerdere draden bij elkaar komen in de kabelboom)maar goed morgen effe halen en dan maar eens beginnen met tapen.
Ben benieuwd hoe veel rolletjes dit kost (gehele kabelboom)

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110807131453?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2011 02:49 PM
  [ # 335 ]

Frank, ik zou zeker nieuwe kabels voor je luisprekers gebruiken en die buiten de wagenkabelboom aanleggen. Gebruik mooie, dikke kabels en je geluid zal alleen al daarom flink verbeteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:01 PM
  [ # 336 ]

Oké bedankt.
Moet ik de koplampen voor een serie 1 ook via een relais schakelen? was het wel van plan.
En zijn er nog meer dingen die ik gelijk beter kan aanpassen? Of is de rest goed genoeg.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2011 03:04 PM
  [ # 337 ]

Ik zou:

- koplampen via relais schakelen
- elektrische ramen via relais schakelen

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:08 PM
  [ # 338 ]

Bedankt ,

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:18 PM
  [ # 339 ]
waterman schreef:

Ik zou:

- koplampen via relais schakelen
- elektrische ramen via relais schakelen

Ik zat effe in het schema te kijken,er zit een relais voor de schakelaar.
Maar hoe doe ik dit tussen de schakelaar en de raam motor?
Omdat hier van plus en min gewisseld wordt om de motor linksom en rechtsom te laten draaien ( twee relais)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2011 03:19 PM
  [ # 340 ]

Moet je even in één van de sm topics kijken of “bogaard77” een pb sturen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:21 PM
  [ # 341 ]

Oke

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:31 PM
  [ # 342 ]

Je bedoeld deze?

Dat houd dus in 8 relais,of zijn ze er al wie dubbel schakelen?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2011 03:34 PM
  [ # 343 ]

2 relais per raam.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 03:46 PM
  [ # 344 ]

De twee draden die allebei op 1 zijn aan gesloten zijn dus de twee wie van de schakelaar naar de raam motor gaan als ik het goed zie.
En voor de ” nieuwe plus” kan ik die gewoon voor de schakelaar weg halen of nieuwe draad vanaf de accu.
En waar plaats ik de relais ,voor portieren in de midden console en achter ruit ramen in de deur?

Alvast weer bedankt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2011 09:16 PM
  [ # 345 ]

Heeft de prestige eigenlijk mistlampen voor en zijn deze in de kabel boom op genomen????
Kan ze nog niet vinden in mijn schema

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
23 van de 207
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook