Tja, bij het vervangen van de kabelbomen kom je de gekste dingen tegen. Zo ook bij de groene inplugstekker van de klokken; hierbij was de volgorde niet meer op te maken. Ik heb tot nu toe:
——————————————-
-|? | ? | blauw 20 |
——————————————-
| - |bruin 35 |? |
——————————————-
Met links het gleufje in het stekkertje.
Wie weet de rest?
Groet
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
ik
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Grapje
Komt ie:
De groene stekker heeft rechtsboven een uitstulpinkje (de gele en de witte ook trouwens).
De draden in de groene stekker:
linksboven: groen
rechtsboven (bij uitstulping): leeg (geen draad)
linksmidden: groen (met zwarte huls)
rechtsmidden: zwart en groen (2 draden dus)
linksonder: blauw
rechtsonder: groen (met paarse huls)
Succes!
Voor de volledigheid de gele stekker:
linksboven: groen
rechtsboven (bij uitstulping): zwart (eigen gekozen kleur: extra voor watertemperatuurmeter)
linksmidden: geel (dik!)
rechtsmidden: zwart
linksonder: groen 2x
rechtsonder: grijs
En de witte stekker:
linksboven: zwart (met grijze huls)
rechtsboven (bij uitstulping): zwart (met blauwe huls)
linksmidden: zwart (met witte huls)
rechtsmidden: bruin
linksonder: bruin (komt van:)
rechtsonder: bruin 2x
Good luck!!!!
Citroen!
En als je wil weten waar de kabeltjes voor dienen moet je even kijken op http://www.id20.de/pdf_dateien/kabelkennung.pdf. Het is in het Duits, maar dat mag de pret niet drukken.
Echt super bedankt!
Om in te lijsten :photo
groet
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die Duitser heeft dus geen watertemperatuurmeter (hij heeft maar 5 draden in het gele stekkerblok)....
Is het gelukt allemaal?
Citroen!
Nee het is nog niet gelukt.
Ik krijg van diverse mensen andere adviezen.
Als je de stekkers naloopt, en je bekijkt ze van bovenaf waar de draadjes uitkomen/inkomen, dan heb ik de volgende volgorde:
—-||—-
| 1 | 2 |
| 3 | 4 |
| 5 | 6 |
———-
Groen
1 niets
2 grijs 36 laadstroom
3 rood 32 achterruitverwarming
4 groen 14 verlichting
5 blauw 20 grootlicht
6 bruin 35 remdruk
Geel
1 niets
2 bruin 40 benzinemeter
3 rood 10 toerenteller/bobine
4 zwart 9 voeding vanaf contactslot
5 geel 41 massa
6 groen 30 verlichting vanaf dimmer
Wit
1 blauw 37 koelwaterverklikker
2 grijs 38 remvoeringslijtageverklikker
3 niets
4 blauw 39 oliedrukcontrole motor
5 groen 24 knipperlichtverklikker rechts
6 geel 25 knipperlichtverklikker links
Maar of dit juist is?
Ik kan het natuurlijk ook proberen, maar dat zijn 90 verschillende manieren.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tip:
Stekkers niet in klokkenwinkel steken, contact aanzetten en met de multimeter de verschillende (3x6=18) aansluitingen nalopen. Stadslicht aan, stadslicht uit. Grootlicht aan, grootlicht uit. Knipperlicht links aan, knipperlicht links uit. Enz, enz.
Uiteindelijk vond ik zo alle functies.
Het kan zijn dat Citroen de draden niet bij alle DS-en op dezelfde manier aansloot, zou me niets verbazen….
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:
Het kan zijn dat Citroen de draden niet bij alle DS-en op dezelfde manier aansloot, zou me niets verbazen….Succes!
Tuurlijk wel! alle klokken zijn zondermeer uitwisselbaar dus die stekkers zijn allemaal op de zelfde manier gemonteerd…
Maar je tip is de juiste weg om te gaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik zei niet dat Citroen ze allemaal anders aansloot, maar ik schreef dat het me niets zou verbazen als er variaties in zouden zitten….
Citroen!