7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
mijn eendje
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 juli 2011 08:51 PM
  [ # 91 ]

Gister maar weer eens verder gegaan met de eend, aangezien het weer ronduit kl*te is nog niet veel aan verder spuitwerk gedaan, Daar heb ik echter inmiddels een ruimte voor gevonden om dat binnen te kunnen gaan doen, over een paar weken kan ik erin.
Gister heb ik dus het laatste laswerk aan de wielkasten achter. maar afgemaakt zodat de eend nu weer helemaal ‘‘hard’’ is.


links achter

stootrubber heeft ook zijn beste tijd wel gehad

rechts achter….stootrubber is nog goed dus weer aan het nieuwe plaatwerk vastgelast later


randen goed kaal gemaakt.

1x lasapparaat

plaat ingelast l.a

passend maken r.a

plaatje ingelast r.a

zelf een bevestigings steun gemaakt voor het stootrubber l.a

bovenaanzicht..

In de zinkspray

Weer op z,n plek

l.a in de zinkspray

R.a in de zinkspray.
Nu nog een keer de randen afkitten, roodspuiten en klaar!

Op naar huis!

Nu volgen nog wat foto,s van eerder laswerk wat ik aan de eend gedaan heb maar geen foto,s van gemaakt heb tijdens het werk.

Bodem linksvoor

links achter bij de achterbank/bodem

bodem links achter onder

Dus, dat was het weer ff voor nu. Blijft een vak apart…..eend lassen Rolling Eyes [/img]

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 25 juli 2011 07:37 PM
  [ # 92 ]

Ziet er goed uit Art!

Mag ik vragen hoe je die inzetstukken zo mooi hebt uitgesneden?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 juli 2011 10:14 PM
  [ # 93 ]

Dankje!, Ik heb eerst heel goed de gaten opgemeten aan alle kanten, toen op een stuk plaatstaal uitgetekend en daarna heb ik het met een grote plaatschaar/snijder uitgeknipt.
Dat is een vrij log apparaat wat je in de bankschroef moet vast zetten met een hele lange hefboom.
Daarmee gaat het knippen vrij makkelijk, alsof je karton knipt

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juli 2011 10:19 PM
  [ # 94 ]

Wat ook vaak gedaan wordt: Een “mal” maken van karton, dit op een staalplaat uitzetten en dan uitknippen.

Citroen!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 juli 2011 10:31 PM
  [ # 95 ]

Hm, ja dat had ik idd ook kunnen doen. Wel makkelijker als er ergens nog een stukje af moet.
Maargoed, het is zo ook gelukt. Wanneer ik weer eens iets moet lassen ga ik dat eens proberen, al zal het niet aan de eend zijn want het laswerk daaraan is gelukkig klaar nu

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 juli 2011 10:31 PM
  [ # 96 ]

dubbel gepost

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 25 juli 2011 11:40 PM
  [ # 97 ]
Art schreef:

Dankje!, Ik heb eerst heel goed de gaten opgemeten aan alle grote plaatschaar/snijder uitgeknipt.
Dat is een vrij log apparaat wat je in de bankschroef moet vast zetten met een hele lange hefboom.

Daar ging me het even om, ik heb een kleine blik schaar maar dan krijg ik gebogen kniplijnen en je hebt maar een beperkt gedeelte wat ik kan knippen, en met de flex het plaatje eruit flexen is ook niet bepaald een geweldig resultaat.

Misschien toch maar overwegen om een keer zo`n apparaat te kopen om van die beun manieren waarvan je weet dat je het toch nooit mooi krijgt.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 juli 2011 08:55 PM
  [ # 98 ]

Gisteren weer aan de eend gewerkt.
Ditmaal een aantal onderhoudswerkzaam heden.
-Zo heb ik de motor gespoeld met forte motorflush, daarna de olie afgetapt en het filter vervangen.
-OLie vulhals vervangen
-de carburateur schoongemaakt,  sproeiers doorgeblazen en afgesteld
-kleppen gesteld
-luchtfilterhuis schoon gemaakt en t luchtfiter vervangen
-2 benzine filters gemonteerd voor- en na de benzinepomp
-bougies vervangen
-en de bobine en bougiekabels van mijn oude eend overgezet op deze omdat ie 100% zeker weten goed functioneren.

De motor loopt weer heerlijk soepel, stiller en rustig zonder trillingen.
Alleen…...Het oude probleem zit er nog steeds in, en dat is namelijk dat als de motor warm is en ik veel file/stilstand met draaiende motor tijdens een rit heb gehad ik na het afzetten de motor niet meer aan wil slaan het eerste kwartier. Als ik de bobine wissel voor een andere slaat ie wel meteen aan.Die word dus te warm! Zelf verdenk ik de 123 ontsteking hiervan, aangezien de bobine(duccelier) die ik erop gezet had van mijn oude eend afkomt en daar altijd probleemloos op gefunctioneerd heeft. Ook had ik hiervoor al meerdere bobine,s geprobeerd en met allen had ik dit probleem. Na een rit zonder veel stilstaan ,dus met voldoende rijwind slaat de warme motor wel makkelijk aan….....rara wat is dit? Ik ga binnenkort de 123 ontsteking maar eens wisselen met die van m,n oude eend. Die had dit probleempje niet.

Nog enkele foto,s




Carburateur schoonmaken en weer in elkaar gezet

Kleppen stellen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 31 juli 2011 10:15 PM
  [ # 99 ]

Goed bezig. Eigenlijk is het best een grappige kleurencombi, dat gelige met rood…

Spanningsregelaartje is niet stuk toevallig? Dan krijgt de bobine een te hoge spanning.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 juli 2011 10:40 PM
  [ # 100 ]

Haha, het ziet er idd grappig uit ja. Spanningsregelaar zou mischien wel kunnen.
Ik heb wel een keer op de accu gemeten en daar laad ie netjes 14,5 volt bij, ook staat de meter op het dashboard in de midden maar wieweet geeft ie af en toe rare pieken?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 augustus 2011 11:17 AM
  [ # 101 ]

Starten met warme motor: Ik weet vanuit mijn 205 (okee, heel andere techniek, maar ook een carb) dat deze bij warme motor volgas gestart moest worden.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 augustus 2011 10:16 PM
  [ # 102 ]

Ja dat is me idd bekend, echter is dat het probleem niet….. Als je op dat moment van bobine wisselt is het probleem tijdelijk verholpen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 augustus 2011 10:24 PM
  [ # 103 ]

Vandaag de laadstroom nog maar eens gecontroleerd, was 15! volt. Das dus niet goed.
Spanningsregelaar gewisseld en toen was het 13,9 volt..(met licht aan 13,5 volt)Dat is dus wel goed.
Durf alleen nog niet met zekerheid te zeggen of probleem verholpen is nu. Doordat de oude en nieuwe spanningsregelaar van elkaar verschillen is de tijdens het wisselen de spanning af en toe opgelopen tot 16/17 volt. bobine was dus weer warm geworden en ondanks de nu goede spanning had ik tijdens de rit naar huis wel wat problemen.Motor viel af en toe bijna uit, liep wel eens op 1 cilinder ed.Vooral tijdens optrekken bij een stoplicht)
Na afkoelen nogmaals een stukje gereden en toen verliep alles prima. Ook de warme start ging prima. De tijd zal het leren…................

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 augustus 2011 11:55 PM
  [ # 104 ]

Problemen zijn nu eindelijk opgelost.Ben er 2 weken mee aan t stoeien geweest (alleen af en toe een avond haha)  cheese  Ik heb uiteindelijk ook de ontsteking gewisseld, dus lumenition eruit en de w-ignition erin. Alles afgesteld en een proefrit gemaakt. Bobine werd niet meer warm en met warm starten was er ook vonk, Er zat echter nog een mankement aan de eend waardoor de motor rottig aan wou slaan.Dit was ook verantwoordelijk voor het afslaan, niessen stotteren met opstekken ed. Bij de oude carburateur die ik met het onderhoud schoon gemaakt had was een veer gebroken van de 2e trap, dus heb ik die niet terug gemonteerd, maar de carburateur van m,n sloop eend gemonteerd. Deze had ik wegens tijdgebrek niet schoongemaakt. Mijn oude sloopeend reed er immers altijd goed mee!?. Nou naderhand heb ik hem toch maar open getrokken en er lag een behoorlijke laag bezinksel onderin de vlotterkamer die door het de- en monteren in beweging gekomen is denk ik en 2 sproeiers verstopte. Alles schoon gemaakt en de eend rijd weer als een zonnetje.
_________________

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 augustus 2011 02:00 AM
  [ # 105 ]

Kijk, dat zijn de goede berichten. very good

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook