![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_21753.jpg)
Totaal aantal Berichten: 10
- Xsara Picasso 1.8i 16v Caractère op gas
Hallo,
Eerst even voorstellen, ik ben Arie en sinds twee weken hebben we een xsara picasso 1.8 16v op Gas en sinds gisteren aangemeld op dit forum.
We hadden hiervoor zes jaar een renault laguna maar voor de betrouwbaarheid hebben we nu toch weer voor citroen gekozen. Nu komt mijn vraag, weet iemand ook of het normaal is dat de rubbers op de achteras en de onderkant van de auto op elkaar liggen. Ik bedoel de rubbers waar je ook de hulpveren kan plaatsen. Graag zou ik dus willen weten of dit zo hoort en als het anders hoort wat je er aan kan doen.
met vriendelijke groeten,
AC
Nee dat hoort niet zo. Ik heb het bekeken toen bij de mijne en er was ongeveer 2,5 a 3cm ruimte tussen.
Ik rijd nu al dik 2 jaar geloof ik, met hulpveren van MAD en ze zijn een aanrader voor meerdere voordelen!
Als de xsara picasso maar iets achterin heeft liggen is het al of er 300 kilo achterin zit helaas.
MAD hulpveren zijn DE oplossing !
Hij staat dan wel ietsje hoger op de poten achter na montage..zakt nog ietsje in maar blijft (vind ik) stoerder wat hoger staan, ongeveer gelijk aan de afstand van de voorband tot het spatbord.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_21753.jpg)
Totaal aantal Berichten: 10
- Xsara Picasso 1.8i 16v Caractère op gas
Heel erg bedankt voor de reactie, nu weet ik wat ik heb te doen. Ik ga op zoek naar veren zodat die eronder kunnen. Ik denk dat hij dan ook wel anders gaat veren. Misschien wordt hij wel iets stugger maar dat gebonk zal dan wel over zijn.
Nogmaals bedankt.
AC
Toch blijft het wonderwel redelijk comfortabel met de MAD hulpveren.
Voordelen zijn: bijna geen windgevoeligheid meer.
Bagage kan je meenemen tot je auto in tweeën breekt..
Optrekken gaat sneller (natuurkundeverhaal)
Bochtstabiliteit.
Staat stoerder (vind ik)
Succes.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003