15 van de 60
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2011 11:23 PM
  [ # 211 ]

Nee Jan… kom op hoor Laughing

Bij de originele lagers is de kooi van plastic en zijn de lagers zelf van gewoon staal. Bij SKF lagers is dat allemaal rvs.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 11:28 PM
  [ # 212 ]

Dat had ik wel begrepen.  Wink Maar kunnen kogels van rvs net zo goed zijn als van niet-rvs?
Ik heb ze ooit zelf vervangen bij een cx, maar dat is 13 jaar geleden….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2011 11:38 PM
  [ # 213 ]

Het probleem is eigenlijk niet het nylon, maar gewoon dat Citroën nooit iets heeft ondernomen om ze tegen vocht te beschermen.  hmz
Een smeernippel aanbrengen kan dit wegrotten al voorkomen. Maar als ze eenmaal gaar zijn en geluid gaan maken is er nog maar één remedie: geheel vervangen (en eventueel alsnog die nippel erop zetten).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 11:47 PM
  [ # 214 ]

Ik wachtte gewoon tot ze x-benen had!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2011 11:51 PM
  [ # 215 ]
La Léo schreef:

Waarom heb je dat sowieso niet laten doen vroeg ik mij eerder reeds af??

Grinnik - omdat die andere garagehoudende techneut binnen de club me dit advies gaf. Meestal is ‘ie wel slim hoor. ‘t Zou inderdaad maar 100 euro gescheeld hebben op de rekening, inclusief de uren. Kan natuurlijk altijd nog de andere Adal zijn die nu opeens te horen is ... Ga ik het nog eens met hem over hebben.

Vanavond nog even fijn zitten klooien aan m’n oliepeilmeter. Stekkertje onder de kap gevonden dankzij de Haynes (waardeloze tekening totdat je met ‘t boek onder kap verdwijnt - dan klopt ‘t opeens helemaal). Netjes schoon gemaakt. ‘t Lijkt erop dat er wat olie zweet uit de oliedruk-sensor. Desondanks geen sjoege op het dashboard. Daar uit balorigheid een tik tegen gegeven. En voila: ook op het dashboard wordt opeens weer getoond dat er nog olie is. Binnenkort het dashboard maar weer eens uit elkaar halen smirk

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 07:53 PM
  [ # 216 ]

Eens een klein nadeeltje van de Hynes, de kwalitief lage en kleine grayscale foto’s zijn soms lastig te plaatsen.

Maar verder eigenlijk onmisbaar voor de CX hobbyers Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2011 08:18 PM
  [ # 217 ]
break23m schreef:
La Léo schreef:

Waarom heb je dat sowieso niet laten doen vroeg ik mij eerder reeds af??

Grinnik - omdat die andere garagehoudende techneut binnen de club me dit advies gaf. Meestal is ‘ie wel slim hoor.

Dat is hij zeker, want anders zou hij zijn brood niet kunnen verdienen Laughing de marge op een gebruikte draagarm is gewoon veel groter dan de marge die hij heeft op de revisie van een arm… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 09:01 PM
  [ # 218 ]

Vooralsnog ga ik er toch maar van uit dat ik goed advies krijg. Eerlijkheid duurt het langst, juist in deze wereld. Morgen ga ik de boel nog eens bekijken en een ritje maken zonder krat met lege bierflesjes achterin.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 augustus 2011 09:16 PM
  [ # 219 ]

Controleer ook of de stabilisatorstang wel goed vast zit. Kan ook een bijgeluid veroorzaken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 11:12 PM
  [ # 220 ]

Is niet zeker dat ik er heel ver onder kruip hoor. Als de auto net van de garage komt beperk ik me tot goed luisteren. Als ‘t me niet bevalt sjees ik weer een keertje de A15 af.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 augustus 2011 12:44 AM
  [ # 221 ]
break23m schreef:

Vooralsnog ga ik er toch maar van uit dat ik goed advies krijg. Eerlijkheid duurt het langst, juist in deze wereld. Morgen ga ik de boel nog eens bekijken en een ritje maken zonder krat met lege bierflesjes achterin.

Eerlijkheid duurt het langst? In de auto-business?

Laughing

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 augustus 2011 02:15 PM
  [ # 222 ]

Ach, ik geloof dat Citroen geweldige auto’s maakte. En ik geloof in de goedheid van de mens. Beetje naief Smile

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 10 augustus 2011 04:01 PM
  [ # 223 ]

Waarom zou je geen vertrouwen in je garage hebben?
Als je er al langer klant bent krijg je toch een vertrouwensband?

Zoals gezegd, eerlijkheid duurt het langst.

Maar ja helaas zijn er anderen, die verdienen dan 1x geld aan je en zijn je dan kwijt als klant toch?

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 03:52 PM
  [ # 224 ]

Van het weekend eens heerlijk onder de auto gelegen. Ik kan niet ontdekken wat dit geluid kan geven. Rukken en trekken aan de wielen levert wel iets geluid op, maar dat leek te maken te hebben met de ‘vrije slag’ die de onbelaste draagarm heeft tot het stootrubber. Niet iets in dwarsrichting. Terwijl daar het probleem toch echt zit: geen geluid bij in- en uitveren, maar alleen bij flinke richtingveranderingen. Twee kloinks per rotonde. Terug naar de garage dus.
Leerpuntje: een CX trekt z’n wielen nauwelijks in als je de auto in de hoogste stand op bokjes zet en dan weer de rijstand inschakeld. Nu snap ik waarom er een krik bij zit - leek me als voormalig DS rijder behoorlijk overbodig Wink. Gelukkig zakt de neus in de laagste stand net genoeg om de achterwielen toch vrij van de grond te laten komen. Maar ik moest uiteindelijk toch de voorkant nog iets opkrikken om de bokjes weer onder de achterste kriksteunen uit te krijgen. Dat was bij de DS toch prettiger geregeld.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2011 11:14 PM
  [ # 225 ]
cxj schreef:

Controleer ook of de stabilisatorstang wel goed vast zit. Kan ook een bijgeluid veroorzaken.

Vandaag weer eens naar Beau z’n interne verbouwing wezen kijken. En een rondje Utrecht in een 106je. En jawel - rond half vijf het verlossende bericht - de CX is kloinkvrij. Twee bouten van de stabilisator - rechts. Had ik toen ik de auto op bokjes had gezet toch zelf overal even een dopsleutel op moeten zetten. Sad
Op de terugweg geluisterd naar nieuw opgenomen bandjes in m’n casetterecorder. Heel fijn, maar de nocturnes van Chopin moeten opnieuw - ik hoor tot 100 km/h meer ruis uit de stereo dan van de banden. En zo retro hoeft het dan ook weer niet.

Profiel  
 
 
15 van de 60
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook