Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik dacht dat hij uit Tilburg kwam, maar ik kan me daariin vergissen. Aangezien er overal kroontjes in de auto gegraveerd zijn, kan je heel goed gelijk hebben. De trax was inderdaad tot 1986 van een caféeigenaar. Heette de eigenaar Vincent? En weet je meer van het café? Ik ben wel benieuwd!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ja, die naam zegt mij wel iets. Volgens mij was hij toen kort lid van de Tractionclub en hebben we een keer een meeting gehad bij zijn café.
Het café heet tegenwoordig The Shuffle. Ik ga op zoek naar foto’s uit die tijd.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat zou geweldig zijn!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Net heel het topîc herlezen, blijft een knappe trax.
Heb je de starter al eens los gekregen? Anders shock spray gebruiken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, de starter heb ik nog niet los. Ik houd mijn ogen open voor een busje Shock Spray.
De juiste luchtsproeiers zitten inmiddels in de carburateur. Een nieuw membraan van de acceleratiespoeier is nog per post onderweg, daar zweet ie nog wat. Ik hoop dat deze voor de vakantie binnenkomt. De voortrein is voor de vierde keer dit jaar doorgemseerd (na in totaal 20k km) en ik heb ook voor de tweede keer de motorolie ververst. Vorige keer is er een magneetje op de carterplug gezet (zat er niet op) en er zat heel veel metaal aan. Hopen dat het de volgende keer minder is.
Verder heb ik nog een lijstje wat ik op vakantie wil doen
- plafonnière repareren
- kleppen stellen
- benzinemeter maken
Met een beetje mazzel komt ze dat weer wat beter terug dan dat ze is vertrokken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En, rijdt ie nou beter met de juiste luchtsproeier?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kon het niet laten om even het gas open te trekken om te kijken hoe hij rijdt.
Om te beginnen rijdt ie echt fantastisch. Het gevoel dat je bij de oude carburateur kreeg als je de tweede trap vol open zette, krijg je nu altijd als je gas geeft. In zijn drie schiet je heel snel naar de 90.
In zijn vier is zo tegen de 120 de fut er wel zo’n beetje uit. Bij de vorige carburateur lag de top wat hoger, al zal dit niet meer dan 10 km/uur zijn. Dat zou natuurlijk niet moeten.
De eerste verdachte is wat mij betreft nu de luchtinlaat. De ronde inlaat is nu over een grotere ovalen inlaat getrokken waardoor de haakse bocht bovenkant indeukt. Volgens mij wordt ie gesmoord bij hogere toerentallen. Ik moet dus weer gaan sjoppen voor een ander luchtfilter, maar dat gaat me niet lukken voor de vakantie. Misschien onderweg?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De parel wordt weer eens lekker uitgelaten.
De trax is al enige tijd boven 60 graden noorderbreedte en het bevalt haar hier prima. De ruime, glooiende Zweedse wegen zijn heerlijk om over te cruisen. Volgende week mag ze naar het klassieke autofestival in Rättvik omdat ze zich zo goed gedraagt.
Met de nieuwe carburateur rijdt hij 1:9 en is de eerste trap net zo fel als dat de tweede was bij de oude carburateur. Veel gelijkmatiger, dus. Het is een erg mooi ding, hij lekt alleen nog een beetje bij de acceleratiepomp, maar daarvoor bestel ik wel een revisiesetje als ik terug ben. Helaas is hij nu niet meer zo extreem fel als met de te grote sproeier, maar daarmee reedt hij 1:6 en dat is ook wat overdreven. Die sproeier bewaar ik wel bij de auto, altijd leuk
Het contactslot heeft even vast gezeten na een lange regenbui. Gelukkig heb ik ook een massaschakelaar. Omdat de uitgang van de verwarming er vlak achter zit, wordt het contactslot loeiheet als de auto ontwasemt. Nu is ie weer lekker gesmeerd en als nieuw.
Natuurlijk ben ik de hele tijd ook lekker bezig. De verlichting werkt nu zoals ik wil, de choke staat goed afgesteld en hij is van binnen een paar kilo stof lichter. De plafonnière doet het weer en de klepjes zijn weer eens gesteld. Wat zijn we toch lekker bezig…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En weer thuis van ruim drie weken vakantie. De eerste kleine week heeft de Trax ons door Denemarken gevoerd. Eerst op een camping in een tentje van de Fa. U, maar daarvan staan de foto’s nog op mijn telefoon. De hele week met zeven man in het hokkie door het land gereden. Dat past best aardig. Daarna één nachtje op doorreis in Zweden in dit hutje overnacht:
Om vervolgens een week in dit huisje te logeren:
Uitzicht tijdens het eten van gebakjes:
Daarna zijn we doorgereden een camping voor het hoofddoel van de reis, het autofestival in Rattvik. Het is echt een prachtfestival: hillclimbs, demolition derbey’s, cruising, puzzelritten, ralleys, etc etc etc… Zweden houden veel van Amerikaanse auto’s, dus die domineren. Maar ze vinden het fantastisch als er een exoot als een traction rondrijdt. Natuurlijk zijn er ook wel wat volvo’s en wat kevertjes.
Eerst maar wat campingkiekjes:
De gespotte citroens:
En jawel, een bekende tegen gekomen
ooh, en deze heb ik nog cadeau gekregen. Mooi ding…
Dan nog wat foto’s van het festival. Er waren duizenden auto’s, de greep is dus zeer willekeurig…
Verlaagd / Hot Rod is belangrijk:
Een mooie Rat is niet lelijk:
Bijbehorende caravan is cruciaal:
Opgevoerd is verbeterd:
Trucks zijn mooi:
En nog wat spul wat niet verpest is:
Nu ben ik het belangrijkste evenement op het festival nog vergeten: het Cruisen. Dat is dinsdagavond. Er is een parcours van 8 km in/door/rondom de stad en zo’n 2000 auto’s gaan dat rondje “cruisen”. Er zit zeker 50000 man publiek toe te kijken. Natuurlijk heb ik met de trax meegedaan
Mensen die zeggen dat de rij voor CitroMobile de mooiste file van de wereld is, hebben dus geen gelijk. Maar goed, op een gegeven moment staat alles vast, en dan wil je toch naar huis. Dat moet dus via slipweggetjes in de bossen…
En de terugreis. Een nacht bij vrienden in een hutje overnacht:
En dan nog een nacht op een camping in Denemarken:
Om vervolgens weer veilig thuis te komen.
Onderweg slechts één mankementje gehad. De gasstang schoot van het gaspedaal af. Het stroomde van de regen en je kan er alleen van onderaf bij, dus ik ben verzopen, maar het was binnen een paar minuten weer gerepareerd. Althans, het kan weer gebeuren, dus ik moet boel nog eens goed schoonmaken zodat het veertje weer goed zijn werk kan doen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaaf Ree!
Ziet eruit dat je een top vakantie hebt gehad!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geweldige foto’s! En veel leuk blik. Die op z’n neus dansende S-klasse benz is daartussen een beetje sneu. En kunnen die kevertjes nou ook nog omhoog als ze bij een hobbeltje komen, of moeten ze dan opgetild worden?
Heb je ze nog uitgelegd dat jouw Trax eigenlijk ook een hotrod is met z’n moderne motor? Dwong natuurlijk wel respect af
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ziet er fantastisch uit. Mooi om zo’n meeting als doel voor een vakantie te stellen.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Prachtig, inderdaad typisch Zweeds al die customized Amerikanen.
Er zijn ook nog wel een paar honderd Tractions in Zweden. Binnenkort met de traks naar de Deense club wering.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
break23m schreef:Geweldige foto’s! En veel leuk blik. Die op z’n neus dansende S-klasse benz is daartussen een beetje sneu. En kunnen die kevertjes nou ook nog omhoog als ze bij een hobbeltje komen, of moeten ze dan opgetild worden?
Heb je ze nog uitgelegd dat jouw Trax eigenlijk ook een hotrod is met z’n moderne motor? Dwong natuurlijk wel respect af
Die S-klasse kon als een speer op en neer stuiteren. Ieder wiel onafhankelijk
Die kevertjes konden niet omhoog. Iedere putdeksel veroorzaakt weer wat schade dat gewoon weer dicht gebakken wordt
Ik heb serieus overwogen om met de hillclimb mee te doen, maar tussen die t-fordjes met V8 en sportonderstel zou het hokkie een beetje verbleken…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi