Sinds vrijdag ben ik de trotse bezitter van een XM Ambiance automaat uit 1991. Qua rijervaring moet ik terug naar 1974 toen mijn vader een GS kocht. Wat rijdt zo’n XM fantastisch!
Uiteraard is de auto niet meer nieuw en heeft wat plekjes e.d., maar voor zijn leeftijd ziet hij er nog goed uit.
Hij heeft een paar dingetjes waar ik hier misschien wat advies over kan krijgen:
Display kachel/airco brandt keurig, maar de ventilator blijft uit. Springt af en toe spontaan 5 seconden aan, daarna weer veel stilte.
Sproeier voorraam werkt niet. Gaatjes zijn open, maar er komt geen water uit.
Passagiersstoel gaat niet meer voor- of achteruit. Rugleuning verstellen lukt nog wel.
Is er iemand die een schema heeft van de zekeringkast. Staan keurig genummerd in het boekje, maar hoe loopt de telling en welke zekering is voor welk onderdeel?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 290
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Ventilator vervangen, waarschijnlijk zijn de koolborstels op. Sproeier: loopt het pompje wel? verder zit er onder de paravan een eenrichtings klepje, die kan stuk zijn. Stoel, is waarschijnlijk de schakelaar vervuild geraakt.
Suc6
Display kachel/airco brandt keurig, maar de ventilator blijft uit. Springt af en toe spontaan 5 seconden aan, daarna weer veel stilte.
Kees heeft misschien gelijk, maar een bekend euvel is de 30A zekering onder de motorkap in het kastje achter de linker koplamp. Zekering F2. Door slecht contact of corrosie treedt een hoge weerstand op en de contacten branden in door de hitte ontwikkeling.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Is er iemand die een schema heeft van de zekeringkast. Staan keurig genummerd in het boekje, maar hoe loopt de telling en welke zekering is voor welk onderdeel?
Als de zekeringen genummerd in het boekje staan weet je toch ook hoe de telling loopt?
Ik zit nu te kijken naar een Engels instruktieboekje van een serie 1. Een afbeelding van het kastje onder het dashboard. 36 zekeringen in rijen van 4 en 3. Genummerd van links naar rechts, de eerste zekeringen (1 tot 4) boven. De volgende 2 pagina’s geeft de nummers, de capaciteit en de functie in 3 kolommen. De pagina daarop betreft het zekeringenkastje onder de motorkap.
Er zullen best wel mensen zijn die een Nederlands boekje hebben voor jouw model, maar nu zijn velen misschien op vakantie
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Bedankt voor de reacties, ben inmiddels een heel stuk verder met de oude dame. Heb alle schakelaars in het interieur eruit gehaald en schoongemaakt en o wonder, alle electronica werkt weer! Heb inmiddels ook de 30A zekering ontdekt, leek een beetje los te zitten, even gerommeld en zie daar, de blower doet het ook weer. Weliswaar voor mijn gevoel alleen op de hoogste stand, maar daar moet ik nog even naar kijken. Wordt dus vervolgd…..