7 van de 17
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 11:45 PM
  [ # 91 ]
traks schreef:

Als de remcilinder vast zit geroest dan helpt ontluchten niet. Probeer in ieder geval de remsegmenten naar binnen te draaien. Aan de achterzijde van de remankerplaat zitten daarvoor twee stelnokken (sleutel 17) en die nokken moet je naar buiten draaien.
Zo’n trommeltrekker is een nuttige investering want je zult geregeld de trommel moeten verwijderen om de remvoeringen te controleren en eventueel te vervangen.Ik heb zo’n ding altijd in mijn auto liggen want als je ergens met pecht komt te staan kan niemand je helpen om de trommel eraf te halen.

Als de remcylinder vastgeroest zit helpt het draaien aan die nokken echt niet… Als je ze terugstelt gaan de segmenten naar elkaar toe door de kracht van de veer en die zal echt niet voldoende zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 08 augustus 2011 11:55 PM
  [ # 92 ]

ja ik vrees er ook een beetje voor, hij zit echt wel muurvast want toen ik een test rit ging doen begon het linkse voorwiel(hetgeen dat dus vast zit) hevig te trillen zodat test rijden er echt niet inzat…dus hij moet er dringend af!

Groet!

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 12:00 AM
  [ # 93 ]
graddus schreef:

Ach die trommels moeten er wel vaker af hoor. Zo nu en dan moet je toch ook het remstof eens verwijderen, de toestand van je voeringen bekijken enzovoorts. Als je voor 100 euro zo’n trekker koopt heb je er meteen ook een voor het voorwiellager, want dat is een gecombineerde trekker. Wat betreft je gewenste kleuren, onze in Belgie gebouwde auto’s wijken origineel op nogal wat details af van de Franse versie. Of dit waardeverhogend is durf ik niet te zeggen, maar voor de originaliteitsfreaks is het wel leuk. Ik heb geen idee hoeveel originele details jouw auto nog heeft natuurlijk.


Wat zijn originele kleur was weet ik niet goed, maar zou het zwart/wit geen goed idee zijn denk je…?
In bijlage een foto van mijn trax in de kleur zoals ik hem gekocht heb…maar ik denk niet dat die origineel is…

Groet!

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 12:04 AM
  [ # 94 ]

Een eigen gelaste constructie met potkrik om de trommel eraf te krijgen.
Deze was echter wel een mislukte poging… Smile

Groet!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 augustus 2011 12:18 AM
  [ # 95 ]

Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 08:58 AM
  [ # 96 ]

Het is ook geen goed idee om te proberen de trommel er aan de rand af te trekken, ze vervormen namelijk nogal snel. Stop met beunen en regel een officiele trekker. Deze grijpt aan op de rand achter de naafmoer. Direct daar waar de kracht moet worden gezet. Al jouw beunpogingen zullen alleen maar tot kromme trommels leiden en daar zul je achteraf spijt van hebben.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 augustus 2011 09:34 AM
  [ # 97 ]

En dat geldt ook voor het demonteren van onder en bovenfusees, stuurkogels, wiellagers, etc.
Goed gereedschap is het halve werk.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 09 augustus 2011 04:27 PM
  [ # 98 ]

als het mee zit komt Evert dit weekend naar hier, hij kan mijn trekker voor je meenemen, hij woont in Breda…

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 07:51 PM
  [ # 99 ]

Aah dat zou schitterend zijn…!!
Ik zal je anders mijn mail-adres geven om de details van adres etc door te geven…


bedankt & groet!

edit mod: Yannick, geef je emailadres liever even door per pb en niet openbaar.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 07:53 PM
  [ # 100 ]
traks schreef:

Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in van die “kitsch”...
Ik ga hem eenvoudig en strak zwart spuiten.
Al bij al is dat eigenlijk “DE TRAX KLEUR” natuurlijk é... Wink

Groet!

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 07:57 PM
  [ # 101 ]
graddus schreef:

Het is ook geen goed idee om te proberen de trommel er aan de rand af te trekken, ze vervormen namelijk nogal snel. Stop met beunen en regel een officiele trekker. Deze grijpt aan op de rand achter de naafmoer. Direct daar waar de kracht moet worden gezet. Al jouw beunpogingen zullen alleen maar tot kromme trommels leiden en daar zul je achteraf spijt van hebben.

Ja inderdaad, dat kreeg ik dus ook door na een tijdje proberen dat dit niet het systeem was om de trommel te verwijderen. Het is echt wel nodig om de kracht zo kort mogelijk te centreren rond de naaf zelf.

Groet!

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 09:30 PM
  [ # 102 ]
black&white; TRAX schreef:
traks schreef:

Al eerder vermeldt wat originele Belgische kleuren zijn en daar hoort geen tweekleur bij.
Een enkele kleur ziet er veel strakker uit. Het wordt anders al snel kitsch.

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in van die “kitsch”...
Ik ga hem eenvoudig en strak zwart spuiten.
Al bij al is dat eigenlijk “DE TRAX KLEUR” natuurlijk é... Wink

Groet!

Maar wel het minst typisch voor een auto van de Belgische assemblage.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 10:14 PM
  [ # 103 ]

ja de frans gebouwde tractions waren in die periode enkel zwart…

“Traks” vertelde me dat de belgische na-oorlogse tractions in ‘48 verkrijgbaar waren in:
Noir
Gris Smoked
Beige
Sierra Red

Dus het zal dan tussen één van die kleuren gaan.
Het probleem is dat ik niet exact de originele kleur kan opzoeken van mijn trax omdat mijn chassissnummer niet echt klopt. Op het inschrijvingsbewijs staat dat hij van 1948 is met dezelfde chassisnummer die in de wagen staat, maar volgens het chassisnummer is het een “11 BL type paris” uit ‘48. Echter is de body zeker weten een 11BN want hij is langer en heeft een ovaal slingergat. Dus ik weet niet goed hoe ik dan zijn oorsprongkelijke kleur kan terug vinden met zekerheid…

Groet!

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 10:18 PM
  [ # 104 ]

Als het een ‘type Paris’ is, dan heb je als het goed is ook geen afwijkende details tov de Franse uitvoering. Dan kun je hem inderdaad net zo goed gewoon zwart maken. Maar waarom zou je niet gewoon doen wat jij het mooiste vindt eigenlijk?

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 10:49 PM
  [ # 105 ]

dat is het hem juist… ik weet niet niet of het nu een type paris of bruxelles is…
Er zijn met de tijd enkele oorsprongkelijke details verloren gegaan zoals de achterlichten en knipperlichten.
Die wil ik terug origineel hebben maar ik weet niet welke de oorsprongkelijke waren.
Ook met de kleur wil ik het terug zoals hij was wanneer hij de fabriek uitrolde in 1948 uit de fabriek van Vorst…daarmee…

Groet!

Profiel  
 
 
7 van de 17
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook